مقالات مرکز غزل زرگریان

روانشناسی تاتو و خالکوبی

روانشناسی تاتو و خالکوبی
3.8
(11)

مبحث روانشناسی تاتو باتوجه به رواج فراوان آن در بین افراد مختلف و تاثیرات تتو بر سلامت روان بسیار مهم است. با توجه به ضررهای تاتو، افسردگی بعد از تاتو و حکم خالکوبی و تاتو در اسلام، بسیاری از افراد بدون توجه به توصیه‌ها اقدام به اینکار می‌کنند. از این‌رو علت تمایل به خالکوبی و تاتو از نظر روانشناسی بسیار مهم است. تاتو از نظر روانشناسی و این مسئله که چه افرادی با چه روحیاتی به انجام تاتو روی می‌آورند، طرح تاتو روانشناسی و محل و ارتباط آن با شخصیت و هویت افراد از دیدگاه روانشناسی می‌بایست بررسی شود.

از طرفی باتوجه به عوارض تاتو، انتقال هپاتیت با تاتو و سایر بیماری‌های خونی و خطرناک، افسردگی بعد از تاتو، بیماری روانی تتو و ... شناخت واقعیت‌‎های روانشناختی تاتو و تاتو از نظر روانشناسی باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این مطلب از وبسایت مرکز غزل زرگریان، بهترین سالن آرایش دائم به دانستنی های تاتو، تتو روانشناسی، بهترین سن برای تاتو، چه کسانی تاتو میکنند، روانشناسی تاتو و ... خواهیم پرداخت.

علت تمایل به خالکوبی و تاتو از نظر روانشناسی

در گذشته تاتو یا خالکوبی، حکم شجاعت داشت و نمادی برای قدرت‌نمایی بود. بعدترها علاوه بر تاتو قدرت نمایی، این امر به روش سنتی در بین بزرگان قبیله و روستا دیده می‌شد. اما امروزه تتو و خالکوبی در بین دختران و پسران به مد تبدیل شده است.

برخی متن‌های سوزناک، کمبودهای زندگی، جملات انگلیسی و .. را بوسیله سرنگ‌های رنگی در پوست حک می‌کنند. یکی از دلایل اصلی انجام تاتو و معنی تتو های پر طرفدار در مبحث روانشناسی در تاتو می‌توان به شکایت از روزگار و شرایط موجود اشاره کرد.

خالکوبی اشعار غم آلودی که نوعی اعتراض به اوضاع است در میان جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. با توجه به عکس تاتو در افراد مرفه می‌توان گفت این افراد نیز طرح‌های عجیب و غریبی را بر روی بدن خود تاتو می‌کنند.

برخی دلایل روانشناسی تاتو و علت تمایل به خالکوبی شامل احساس کمبود عزت نفس و حقارت در نوجوانان برای جلب توجه است. به گفته یکی از اعضای انجمن علمی روانشناسی بالینی ایران، این دست از نوجوانان و کودکان در جوانی به دلیل احساسات منفی مانند پوچی، اختلال در هویت، تسلط بر خشم و ... با خودزنی‌ و آسیب رساندن به خود برای زیبایی روبرو می‌شوند.

اما در کل تاتو از نظر روانشناسی و مهم‌ترین دلیل جوانان و تحمل درد تاتو ناشی از ورود سوزن تاتو در لایه‌های پوست، مطرح نمودن خود است.

تاثیرات تتو بر سلامت روان و تاتو از نظر روانشناسی

براساس روانشناسی تاتو می‌توان گفت، تتو تاثیرات متعددی روی افراد دارد. از جمله این تاثیرات تتو روانشناسی بر سلامت روان به موارد زیر اشاره می‌توان کرد:

افزایش اعتماد بنفس:

تاتو از نظر روانشناسی و روانشناسان در اغلب موارد برای افزایش اعتماد بنفس اجرا می‌شود. زیرا بسیاری از افراد معتقدند با اینکار بیشتر مورد توجه قرار گرفته و جذاب بنظر می‌رسند.

کج رفتاری:

براساس آزمایشات انجام شده درباره روانشناسی تاتو، معمولا افرادی که تتوهایی با طرح‌های غیرمعمول یا معنی خالکوبی نامفهوم دارند، به اختلال شخصیتی و کج رفتاری مبتلا هستند.

تک بودن و یگانگی:

اغلب افراد که تمایل به خاص بودن در میان گروه سنی خود دارند، اقدام به انجام تاتو یا خالکوبی روی پوست خود می‌کنند. زیرا با اینکار احساس خاص بودن می‌کنند.

جستجوی هیجان و ریسک پذیری:

اغلب افرادی که تتو با طرح‌های مختلفی روی پوست خود دارند، از نظر تتو روانشناسی افرادی ریسک پذیر هستند.

خشم:

دکتر کربی فرل یکی از روانشناسان عصر حاضر، تتو را نوعی تهاجم غیرفعال دانسته است. چراکه برخی افراد طرح‌های خشونت‌آمیز روی بدن خود اجرا می‌کنند و از این طریق خواستار نمایش اعتراض و خشم خود به جامعه هستند.

راه‌کارهای کاهش تاثیرات تتو بر روان

پس از بررسی معنی خالکوبی، تاثیرات انجام خالکوبی و تتو بر روان و اینکه چه کسانی تاتو میکنند، برای کاهش تاثیرات تتو روانشناسی راهکارهای زیر ارائه می‌شود:

  • بهبود مهارت‌های اعتماد بنفس
  • تلاش در جهت رفع مشکلات روانی
  • معرفی مدگرایی به جوانان و توجه در خصوص خالکوبی
  • مشخص نمودن احساسات درونی افراد
  • بهبود روش‌های تربیت فرزندان

نکات مهم در دانستنی های تاتو

درصورتی که افراد تنها برای تنوع و رفع نواقص به انجام روش‌های تاتو صورت نظیر میکروبلیدینگ، فیبروز ابرو، تاتو لب، تاتو بدن و .. روی بیاورند باید به نکاتی توجه کنند. بسیاری از افراد به این پرسش برمی‌خورند که قبل از تاتو چه کنیم؟ در پاسخ باید گفت برای جلوگیری از بیماری‌های خطرناک از طریق خون باید به بهترین سالن آرایش دائم مراجعه کنید.

مرکز مورد نظر باید از سوزن‌های استریل شده و یکبار مصرف، تجهیزات استاندارد، مواد باکیفیت، کاغذ استنسیل تاتو و مایع استنسیل تاتو و ... استفاده کند. در انتها تاتو از نظر روانشناسی می‌توان گفت نباید نسبت به افرادی که تتو و خالکوبی انجام می‌دهند جبهه گرفت و آن‌ها را مورد قضاوت قرار داد.

بهترین سن برای تاتو چه سنی است؟

با توجه به قوانین و تاتو از نظر روانشناسی، بیماری روانی تتو، افسردگی بعد از تاتو و .. بهترین سن برای تاتو باید درنظر گرفته شود. تاتو برای زیر ۱۸ سال تاجای امکان انجام نشود.

آیا دیدگاه منفی جامعه به تاتو و خالکوبی درست است؟

امروزه بسیاری از دختران جوان، ستارگان دنیای بازیگری و ورزشکاران و .. به اینکار روی آوردند. همچنین دلیل خالکوبی زنان و دختران جوان نیز خوشحالی از ایجاد طرحی همانند پرستو روی شانه‌شان و .. است. از این رو می‌توان گفت خالکوبی هویت اصلی و ترسناک خود را از دست داده و در نسل جدید برای سرگرمی انجام می‌شود و تنها بخش مد بودن آن درنظر گرفته می‌شود و نمی‌توان دیدگاه منفی و قضاوتی نسبت به آن داشت.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 11

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید