مقالات مرکز غزل زرگریان

تاتو ابرو در بارداری چه مشکلاتی به دنبال دارد؟

تاتو ابرو در بارداری
4.3
(12)

تاتو ابرو در بارداری طبق نظر بسیاری از پزشکان توصیه نمی‌شود. دغدغه‌ بسیاری از بانوان شاید این مسئله باشد که نمیدونستم باردارم تتو کردم. فیبروز ابرو در اوایل بارداری به تاثیرات مضر مواد شیمایی روی جنین ممنوع است. تمامی روش‌های تاتو ابرو در ماه اول بارداری نظیر میکروبلیدینگ ابرو در بارداری، فیبروز ابرو در بارداری، ترمیم هاشور ابرو در بارداری و .. به علت تزریق جوهر بوسیله سوزن تاتو به زیر پوست، خراش پوست و عوارض تاتو می‌توانند برای سلامت مادر و جنین خطرناک باشد. تتو یا تاتو در بارداری می‌تواند به علت واکنش‌های آلرژیک و آلرژی به جوهر تاتو در بدن باعث سقط جنین گردد.

 البته تاتو در ماه آخر بارداری به سبب عدم تاثیرپذیر جنین می‌تواند بلامانع باشد. همچنین فشار، درد تاتو، استرس، خونریزی حسن تاتو و ... می‌تواند باعث پارگی زودرس کیسه آمنیوتیک و زایمان رودرس گردد.

با مطالعه مطلب از وب سایت مرکز غزل زرگریان، برخی افراد که می‌گویند نمیدونستم باردارم تتو کردم، می‌توانند به پرسش‌های خود نظیر آیا تاتو برای زن باردار ضرر دارد؟ ایا ریمو ابرو در بارداری ضرر دارد؟ تاتو ابرو و هاشور ابرو در بارداری چه مشکلاتی دارد؟ پاسخ دهند.

با مطالعه مطلب از وب سایت مرکز غزل زرگریان، برخی افراد که می‌گویند نمیدونستم باردارم تتو کردم، می‌توانند به پرسش‌های خود نظیر آیا تاتو برای زن باردار ضرر دارد؟ ایا ریمو ابرو در بارداری ضرر دارد؟ آیا فیبروز ابرو در بارداری ضرر دارد؟ عوارض میکروبلیدینگ در بارداری چیست؟ پاسخ دهند.

آیا می‌توان در دوران حاملگی تتو کرد؟

تاتو ابرو در بارداری، میکروبلیدینگ در بارداری و همچنین هاشور ابرو در بارداری ممنوع است. رنگ‌های میکروبلیدینگ ابرو به دلیل دارا بودن کمی فلز پس از تزریق در لایه درم پوست، وارد خون مادر می‌شوند. این فلز از طریق خون مادر به جنین منتقل می‌شود.

این مواد نه تنها ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک در بدن جنین شود بلکه احتمال سقط جنین نیز وجود دارد. درحقیقت هیچ منبع علمی انجام تتو یا تاتو در بارداری را تایید نکرده و فیبروز ابرو در اوایل بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

از طرفی تحمل درد تاتو و فشار در حین کار فیبروز در بارداری توسط مادر، می‌تواند سبب زایمان زودرس شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود به هیچ وجه در دوران بارداری تاتو انجام ندهید.

به چه علت بانوان اقدام به تتو یا تاتو در بارداری می‌کنند؟

برخی بانوان با تصور اینکه بعد از تولد نوزاد دیگر زمان کافی برای رسیدگی به خود را ندارد، اقدام به انجام تتو یا تاتو در بارداری می‌کنند. از طرفی برخی دیگر برای ایجاد یادگاری از دوران حاملگی دست به انجام تاتو ابرو در بارداری می‌زنند.

برخی دیگر نیز براساس باورهایشان برای جلوگیری از چشم زخم کودک، علائم و نشان‌هایی روی بدن خود تتو می‌کنند. همچنین برخی بانوان تصور می‌کنند با بارداری جذابیت چهره‌شان کاهش می‌یابد و در تلاش‌اند با اجرای تکنیک‌هایی همانند تاتو رژلب دائم، میکروبلیدینگ ابرو، تاتو خط چشم، تاتو در ماه اول بارداری و .. زیبایی خود را حفظ کنند. البته در این موارد فرهنگ غلط و عکاسی‌ها و فیلمبرداری‌های پرهزینه در این دوران بانوان را به این سمت سوق می‌دهد. در حالت کلی علت هرچه باید باید بر اساس موارد منع تاتو از انجام اینکار خودداری نمود.

عوارض میکروبلیدینگ در بارداری

تمامی تکنیک‌های میکروبلیدینگ، هاشور و تاتو ابرو در بارداری با ابزارهای و رنگ‌هایی یکسان انجام می‌شوند. بنابراین خطرات و عوارض میکروبلیدینگ در بارداری که برای سلامتی مادران و جنینشان ایجاد می‌کنند نیز یکسان خواهد بود. در زیر به مهم‌ترین عوارض تاتو ابرو در بارداری اشاره می‌کنیم:

انتقال بیماری های خطرناک

یکی از مهم‌ترین دلایلی که گفته می‌شود که فیبروز در بارداری انجام ندهید، به علت خطر ناشی از سوزن آلوده است. با توجه به تماس سوزن تاتو با خون، آلودگی در این ابزار می‌تواند موجب انتقال هپلاتیت با تاتو و بیماری‌های خونی دیگر نظیر ایدز و .. گردد. از آنجایی که در این دوران محدودیت‌های دارویی و درمانی نیز برای مادر وجود دارد، در صورت ابتلا به بیماری شرایط بسیار دشوار خواهد شد.

تغییر در شکل تاتو پس از بارداری

در دوران بارداری بدن و صورت مادر دچار تغییراتی مانند افزایش وزن، تورم و ... خواهد شد که این مسئله حالت پوست و شکل آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین پس از پایان بارداری ممکن است تاتوی شما شکل ابتدایی را نداشته باشد.

ایجاد عفونت بر اثر زخم

تزریق جوهر تاتو در زیر پوست با ایجاد خراش و زخم کردن پوست انجام می‌شود. زخم تاتو به راحتی می‌تواند باعث ایجاد عفونت گردد. در افرادی که باردار نیستند این زخم‌ها به سرعت ترمیم می‌شوند و یا با کمک آنتی بیوتیک‌های خوراکی و کرم‌های ترمیم کنند همانند کرم ترمیم کننده میموزا سی گل، مشکلی در پوست ایجاد نمی‌شود. اما در دوران بارداری به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن مادر، حتی عفونت‌های ساده هم می‌تواند جدی باشد. از طرفی محدودیت در استفاده از آنتی بیوتیک نیز مسئله را سخت‌تر کرده است.

فشار و بیهوشی مادر

در حین اجرای میکرو ابرو در بارداری به سبب درد و استرس امکان بیهوش شدن مادر باردار وجود دارد. از طرفی استفاده از داروهای بی حسی نیز برای کاهش درد خطرناک و ممنوع است.

عفونت پوستی

در طول بارداری پوست فرد کشیده شده و حساس می‌شود. انجام تاتو ابرو در ماه اول بارداری و حتی تاتو در ماه آخر بارداری خطر عفونت پوستی را به همراه خواهد داشت. از طرفی مادر درد و فشار بیشتری را نیز متحمل می‌شود.

رنگ های تاتو

در دوران بارداری حتی اگر از بهترین رنگ تاتو ابرو نیز استفاده شود، به سبب جذب بدن و انتقال به جنین از راه خون، خطرآفرین است.

تولد نوزاد نارس

به سبب تحمل ضربات، درد و حمله عصبی ناشی از انجام فیبروز در بارداری و حتی ترمیم ابرو در بارداری توسط مادر، ممکن است زایمان زودرس اتفاق بیافتد.

نکات ایمنی برای تاتو ابرو در بارداری

آیا فیبروز ابرو در بارداری ضرر دارد؟ درصورتی که تصمیم به انجام فیبروز ابرو در اوایل بارداری یا تاتو در ماه آخر بارداری دارید، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • قبل از انجام هرکاری در دوران بارداری باید با پزشک متخصص مشورت کرده و طبق دستورات او اقدام نمایید.
  • برای اجرای میکروبلیدینگ ابرو در بارداری باید به بهترین مرکز میکروبلیدینگ در تهران مراجعه کنید که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کار انجام شود.
  • تاتوکار باید برای تاتو ابرو در بارداری دوره آموزش لازم را دیده و تخصص بالایی داشته باشد.
  • قبل از اجرای هاشور ابرو در بارداری به مرکز مورد نظر رفته و از رعایت موارد بهداشتی و کیفیت کار آن مرکز اطمینان حاصل کنید.
  • از انجام تاتو در نقاط حساس بدن همانند شکم، صورت و گردن بپرهیزید.
  • از انجام تاتو روی کمر پرهیز کنید تا درصورت احتیاج به بی حسی اپیدورال مشکلی نداشته باشید.
  • از تاتوکار بخواهید از دستکش مشکی تاتو و ماسک استفاده نماید.
  • از استاندارد بودن دستگاه تاتو و استریل شدن آن توسط تاتوکار اطمینان حاصل کنید.
  • دقت کنید که پیگمنتر از سوزن استریل و یکبار مصرف برای انجام ترمیم ابرو در بارداری استفاده کند.
  • درصورت مشاهده هرگونه قرمزی بعد از ریموو ابرو و تاتو و همچنین تورم سریعا به پزشک مراجعه کنید.
  • درصورتی که بعد از انجام تتو در بارداری دچار تب و لرز شدید حتما به مراکز درمانی بروید زیرا تب و لرز نشانه عفونت است.
  • درصورتی که در بعد از تتو نسبت به بهداشتی بودن تجهیزات تاتوکار شک کردید، حتما آزمایش خون دهید.
  • ترجیحا تاتو در سه ماهه دوم بارداری انجام شود. زیرا در فیبروز ابرو در اوایل بارداری احتمال جذب رنگ شیمایی و انتقال به جنین بیشتر است. از طرفی تاتو در ماه آخر بارداری به سبب تحمل درد پایین بدن پیشنهاد نمی‌شود.

ایا ریمو ابرو در بارداری ضرر دارد؟

بله. در انجام ریموو تاتو ابرو در بارداری به سبب احتمال آسیب به جنین توصیه نمی‌شود.

آیا امکان انجام ترمیم هاشور ابرو در بارداری وجود دارد؟

در روند ترمیم ابرو در بارداری نیز همان مواد شیمیایی اولیه وارد بدن فرد می‌شود و مادر و جنین را در معرض عوارض تاتو قرار می‌دهد. از طرفی ترمیم هاشور ابرو در بارداری، در روزهای اول زخم تاتو در این ناحیه ایجاد می‌کند. درصورت عدم رعایت نکات مراقبت بعد از تاتو توسط مادر و آلوده بودن سوزن و ... امکان انتقال هپاتیت در تاتو و عفونت وجود دارد که این مسئله به شدت سلامت جنین را به خطر خواهد انداخت.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید