مقالات مرکز غزل زرگریان

آرایش پوست حساس و مهم ترین نکات در میکاپ پوست حساس

آرایش پوست حساس و میکاپ پوست حساس
3.3
(3)

آرایش پوست حساس به سبب ایجاد آلرژی و تحریکات پوستی ناشی از استفاده از لوازم ارایشی، نیازمند رعایت برخی نکات است. برای این نوع پوست باید حتما از محصولات آرایشی بدون عطر استفاده نمایید تا خطر بیماری‌هایی نظیر اگزما به حداقل برسد. بدین منظور استفاده از بهترین موس صورت برای پوست خشک و حساس و لوازم ارایشی معتبر موجب جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی، آبریزش چشم‌ها و ظاهری شدن ناگهانی جوش روی پوست می‌شود.

این دست افراد برای استفاده راحت‌تر از لوازم ارایشی و جلوگیری از آسیب دیدگی پوستشان باید با کارشناسان و متخصصان حوزه آرایش و میکاپ مشورت نمایند.

افراد با پوست‌های حساس در صورت عدم استفاده از بهترین کرم پودر برای پوست خشک ولک دار، بهترین کرم پودر برای پوست مختلط و کرم پودر خشک برای پوست چرب ممکن است علائمی نظیر خارش و سوزش، لکه‌های قرمز، التهاب و …. را تجربه کنند.

از این‌رو رعایت نکات مهم در آرایش پوست حساس برای این افراد بسیار ضروری است که ما در ادامه این مطلب از وب سایت غزل زرگریان به آن‌ اشاره می‌کنیم.

پوست حساس چیست؟

افراد با پوست‌های حساس اغلب شاهد خشکی پوست، جوش و لک روی پوست خود هستند. این افراد در واکنش به شرایط آب و هوایی و استفاده از لوازم آرایشی و محصولات خاص نیز دچار سوزش یا خارش پوست می‌شوند.

این نوع پوست در مقابل عوامل و تحریکات خارجی، در برابر سرما و یا تماس با آب به سرعت عکس‌المعل نشان داده و قرمز می‌گردند.

همچنین این افراد بعد از استفاده از کرم مرطوب کننده حالت درد، کشیدگی و سوزش دارند. کاهش آستانه تحمل پوست سبب افزایش حساسیت خواهد شد. هر اندازه پوست حساس‌تر باشد، آستانه تحمل آن نیز کمتر می‌شود.

از این‌رو باتوجه به نکات گفته شده درباره این نوع پوست، افرادی که پوست حساس و یا خشکی دارند باید حتما در انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی دقت لازم را داشته باشند. بنابراین آموزش آرایش پوست حساس یکی از مواردی است که این افراد باید بدان آگاه باشند.

شناخت انواع پوست حساس

برای استفاده از کرم پودر خشک برای پوست چرب یا بهترین کرم پودر برای پوست مختلط و بهترین کرم پودر برای پوست خشک ولک دار باید در ابتدا با نوع پوست خود آشنایی داشته باشید. درست همانند پوست چرب، مختلط و خشک که درجه‌بندی دارند، پوست حساس نیز احتمال دارد درجه‌های کم، متوسط و زیاد داشته باشد.

در زیر به انواع پوست حساس برای آموزش آرایش پوست حساس اشاره خواهیم نمود:

پوست حساس مستعد آکنه

برخی از پوست‌ها مستعد آکنه و جوش هستند. بدین معنا که بعد از استفاده از برخی محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی، دچار آکنه و یا جوش می‌شوند. افرادی که مستعد جوش هستند، اغلب پوستی چرب دارند اما برخی نیز با پوست خشک بعد از استفاده از محصولات آرایشی جوش می‌زنند.

در هر دو مورد باید در انتخاب کرم پودر خشک برای پوست چرب و بهترین موس صورت برای پوست خشک و محصولات آرایشی دیگر دقت نمایند. در این موارد بهتر است از محصولات فاقد چربی و ضد جوش استفاده شود.

پوست حساس مستعد آلرژی و اگزما

این افراد در زمان استفاده از برخی کرم‌های آرایشی و بهداشتی دچار سوزش و اگزما می‌شوند. بدین منظور باید از محصولات فاقد عطر و اسانس از گروه مواد ضد حساسیت استفاده نمایند.

پوست حساس با حس سوزش

بعضی از افراد بدون هیچگونه علائم قرمزی و التهاب در پوست، احساس سوزش پوست و خارش دارند. این افراد اغلب بعد از مصرف برخی کرم‌ها دچار این احساس می‌شوند. همچنین این حس ممکن است بعد از مواجهه با عوامل محیطی همانند سرما، گرما و یا باد نیز ایجاد گردد.

افراد با این مشخصه پوستی باید از کرم‌هایی که حاوی اسیدلاکتیک (اسیدسالیسیلیک پروپیلن گلیکول دی متیل سولفوکساید) خودداری کنند.

پوست حساس مستعد قرمزی

این افراد دارای پوست‌هایی هستند که به صورت ناگهانی (در مواجه با تغییر دما در زمستان، آفتاب، استرس و هیجان، خروج از منزل و یا مصرف غذای تند) قرمز شده و گر می‌گیرند.

اغلب این افراد که بالای 30 سال سن دارند، علاوه‌بر دوری از عوامل تشدید کننده، از خوراکی‌ها و محصولات یا کرم‌های حاوی مواد تشکیل دهنده ضدالتهاب استفاده نمایند.

شناخت محصولات مناسب آرایش پوست حساس

مهم‌ترین نکته برای آرایش پوست حساس انتخاب محصولات آرایشی است که کمترین حساسیت را در پوست افراد ایجاد نمایند و در صورت استفاده از آن‌ها پوست دچار جوش و قرمزی نشود و لطافت آن را به مراتب بیشتر کنند.

برای این نوع پوست بهتر است از لوازم آرایشی که موجب تحریک سطوح پوست نمی‌شوند استفاده کنید. در انتخاب سایه نیز بهتر است از برندی استفاده کنید که رنگدانه‌های موجود در آن پوست را تحریک نکند. همچنین هایلایتر و کانسیلر مورد استفاده برای کانتور بینی نیز نباید حساسیتی در پوست ایجاد کنند.

در انتخاب بهترین کرم گریم سفید کننده صورت برای آرایش پوست حساس باید کرم‌ها قدرت نگه دارندگی کمتری داشته باشند. برای تست بهترین کرم پودر برای پوست خشک ولک دار و حساس، مقداری از آن را پشت گوش امتحان کنید و بگذارید مدتی روی پوست بماند.

اگر پوست شما واکنشی نشان نداد می‌توانید از آن کرم برای آرایش پوست حساس استفاده کنید.

نکات مهم برای آرایش پوست حساس

برای آرایش پوست حساس با نکاتی را برای عدم بروز سوزش، حساسیت، جوش و .. رعایت نمود. همانطور که می‌دانید در آرایش دائم نیز، آلرژی به جوهر تاتو باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود و تاتوکار باید بعد از اجرای کار از محصولاتی مانند پرایمر تاتو tktx یا کرم تاتو فوگرا برای کاهش التهاب پوست استفاده نماید.

در آرایش پوست حساس نیز تاثیر استرس بر پوست و استفاده از محصولات غیرمعتبر سبب بروز حساسیت‌هایی در پوست خواهد شد.

درصورتی که پوستی چرب مستعد جوش دارید و یا در اثر استفاده از مواد نامناسب در تاتو و آرایش پوست حساس دچار جوش و آکنه شده‌اید می‌توانید برای درمان جای جوش و جای زخم، روش میکرونیدلینگ صورت را امتحان نمایید. از طرفی با روش های کنترل چربی پوست و پاکسازی پوست چرب می‌توان تا حد زیادی از بروز آکنه و جوش در پوست جلوگیری نمود.

اما درحالت کلی مهم‌ترین روش پیشگیری از بروز حساسیت در پوست‌های حساس در هنگام آرایش و میکاپ عروسکی لایت عروس و میکاپ‌های روزانه، استفاده از بهترین برندهای کرم پودر و مواد ارایشی می‌باشد.

همچنین شوینده‌ها و پاک کننده‌های آرایشی و بهداشتی نیز در کاهش حساسیت پوستی تاثیر فراوانی دارند. براساس گفته متخصصان پوست درصورتی که پوست شما یکی از ویژگی‌های زیر را داشته باشد بدان معناست که پوست حساسی دارید:

  • پوستتان نسبت به لایه بردارهای قوی و  ترکیبات الکل دار حساس است.
  • درصورت استفاده از محصولات عطری پوستتان دچار التهاب و سوزی می‌شود.
  • مبتلا به بیماری‌های پوستی مثل روزاسه یا اگرما هستید.

در صورت هرکدام از موادر بالا باید نکات زیر را در انتخاب محصولات آرایشی برای آرایش پوست حساس درنظر بگیرید:

عدم استفاده از محصولات آرایشی الکل دار

درصورتی که پوستی تحریک‌پذیر و خشکی دارید به هیچ وجه نباید از ترکیبات حاوی الکل استفاده کنید. لوازم ارایشی الکل دار سبب تحریک پوست، خشکی و حتی در برخی مواقع افزایش ترشح چربی خواهند شد.

در محصولات مراقبت پوستی برخی الکل‌های زیر مشکل ساز می‌باشند:

  • اتانول
  • الکل بنزیل
  • الکل دناتوره
  • الکل اتیل
  • الکل SD
  • متانول
  • ایزوپروپیل

دقت به بافت لوازم آرایشی از مهم‎ترین نکات آرایش پوست حساس

یکی از نکات مهم در آرایش پوست حساس دقت در خرید محصولات آرایشی با بافت مناسب است. برای خرید محصولات آرایشی برای آرایش پوست حساس باید توجه کنید؛

بافت محصول به آسانی روی پوست پخش می‌شود؟

چروک ایجاد نمی‌کند؟

یا برای لنزهای مصرفی برای چشم‌های حساس طراحی شده است؟

استفاده از محصول آسان یا سخت است؟

بعد از پاسخ به این پرسش‌ها محصول موردنظر خود را خریداری نمایید.

برای آرایش پوست حساس استفاده از محصولاتی با بافت نرم و ملایم ضروری است؛ زیرا راحت‌تر از محصولاتی با بافت غلیظ استفاده می‌شوند.

عدم استفاده از محصولات عطری و رایحه دار

اغلب برای آرایش پوست حساس از مواد آرایشی عطری و رایحه دار استفاده نمی‌شود؛ زیرا این نوع پوست به این محصولات واکنش شدیدی نشان می‌دهد.

در واقع آلرژی عطری در میان افراد با پوست‌های حساس بسیار زیاد مشاهده شده است. این آلرژی سبب ایجاد مشکلاتی نظیر التهاب، قرمزی، بثورات پوستی خواهد شد.

آماده سازی پوست در آرایش پوست حساس

برای آرایش پوست حساس باید پوست را پیش از آن بشویید. برای شستشوی پوست حساس نباید از محصولات صابونی استفاده کرد. استفاده از تونرهای غلیظ به دلیل تحریک و التهاب پوست توصیه نمی‌شود.

بعد از شستن پوست با حوله سرد و نرمی پوست خود را پاک کنید و با محصولات مناسب آن را مرطوب نمایید.

تست محصول و خرید لوازم ارایشی ضد حساسیت

قبل از استفاده از محصولات برای آرایش پوست حساس، باید مقداری از آن را روی پوست برای اطمینان از رنگ و واکنش احتمالی امتحان کنید. درصورت عدم امکان این کار می‌توانید محصول را روی پوست پشت دست تست کنید تا بافت محصول را حداقل مشاهد کرده باشید.

رفع آبریزش چشم‌ها

درصورتی که در زمان آرایش پوست حساس دچار آبریش چشم شدید، باید با پنبه‌ای اشک خود را پاک کنید و چشم‌هایتان را خشک نمایید. همچنین می‌توانید کمی کرم پودر در قبل و حین میکاپ چشم به این ناحیه بزنید.

استفاده از پرایمر مخصوص چشم نیز برای جلوگیری از پاک شدن و از بین رفتن آرایش چشم و رفع آبریزش چشم عالی است.

آرایش پوست حساس برای چه کسانی استفاده می شود؟

درصورتی که پوست شما در برابر انواع مواد آرایشی و بهداشتی واکنش منفی نظیر خارش، لک قرمز، سوزی و التهاب ایجاد می‌کند.

و یا احساس جمع شدن پوست در یک بخش یا حس خشکی سرتاسر پوست هستید، پوست شما حساس شده است و باید از آرایش پوست حساس استفاده کنید.

روش شستشوی پوست در آرایش پوست حساس چگونه است؟

برای شستشوی پوست حساس به هیچ وجه از صابون استفاده نکنید. بدین منظور باید از فوم یا ژل مخصوص شستشوی مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. ترجیحا بهتر است این محصول دارای ویتامین تغذیه‌ای پوست باشد و پد پاک کننده شما نیز مرطوب و گیاهی باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.