مقالات مرکز غزل زرگریان

اسپری رنگ مو موقت و آموزش طرز استفاده از آن

اسپری رنگ مو موقت
4.4
(7)

اسپری رنگ مو موقت محصولی کارآمد برای افرادی است که تمایل زیادی به تنوع در رنگ موی خود دارند. این اسپری یا افشانه، حاوی رنگ مو به صورت فشرده است که بعد از استفاده روی مو نیاز به مراقبت خاصی ندارد. طرز استفاده از اسپری رنگ مو موقت بدین صورت است که تنها کافیست موهایتان را خشک و تمیز کرده و محصول را روی قسمتی از مو که می‌خواهید رنگ بگیرید، اسپری نمایید. نکته مهم در زمان طرز استفاده از اسپری رنگ مو موقت این است که در صورت استفاده از آن روی موهای مرطوب، رنگ مورد انتظار برای موهایتان ایجاد نمی‌شود. این محصول بدلیل قرارگیری روی ساقه مو، هیچ مشکلی برای موهای آسیب دیده نیز ایجاد نخواهد کرد.

شما می‌توانید بسته به سلیقه‌تان از انواع اسپری رنگ مو بلوند، اسپری رنگ مو موقت دودی، اسپری رنگ مو یخی و ... استفاده کنید و تنها با شستن موها با آب تمیز رنگ مو موقت را به آسانی محو نمایید. استفاده از این محصول بهترین گزینه برای رنگ کردن مو بدون آسیب‌های ناشی از اکسیدان و دکلره است.

در ادامه این مطلب از وب سایت غزل زرگریان بیشتر به معرفی اسپری رنگ مو و طرز استفاده از اسپری رنگ مو موقت خواهیم پرداخت.

اسپری رنگ مو موقت چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که می‌دانید رنگ کردن موها امری زمان‌بر و پرهزینه است که  آثار آن تا مدت زیادی روی موها می‌ماند. از طرفی درصورت عدم مراجعه به آرایشگاهی تخصصی و استفاده از مواد نامرغوب دکلره و رنگ مو نیز ممکن است به موهای فرد آسیب وارد شود.

همچنین افراد بعد از اجرای انواع لایت مو نیاز به مراقبت خاصی از موهایشان دارند. امروزه شرکت‌های مختلفی انواع رنگ مو موقت را در مدل‌هایی نظیر اسپری مو، گچ رنگ مو، ماژیک رنگ مو و .. تولید و روانه بازار کرده‌اند. بهترین گزینه برای افرادی که تمایل به تنوع در رنگ موی خود دارند، استفاده از اسپری رنگ مو موقت است.

اسپری موقت مو در ساقه مو نفوذ نکرده و تنها روی ساقه مو را می‌پوشاند. باتوجه به اینکه این دست از رنگ موهای موقت دارای آمونیاک نیستند، بوی تندی نداشته و هرچگونه ضرری برای موهای شما ندارند. نتایج استفاده از این محصولات دائمی نبوده و بعد از شستشو از بین خواهد رفت. اسپری رنگی، رنگ طبیعی موها را درخشان‌تر و روشن‌تر کرده و تندی موهای زرد یا سفید را کاهش می‌دهند. همچنین موهای راه راه و مش شده را یکنواخت و یکدست می‌کنند.

مزایای استفاده از اسپری رنگ مو موقت

رنگ موی موقت دارای اسید ضعیفی است که سبب افزایش قدرت جذب رنگ مو می‌گردد. افرادی که علاقه‌مند به ایجاد تنوع در رنگ موهای خود هستند و یا به مواد رنگ مو حساسیت دارند، می‌توانند از انواع اسپری رنگ مو یخی، اسپری رنگ مو بلوند، اسپری رنگ مو موقت دودی و ... استفاده کنند. در زیر به برخی دیگر از مزایای استفاده از این محصول اشاره می‌کنیم:

  • استفاده و کاربردی راحت
  • ایجاد رنگ‌های متنوع با سرعت بالا در منزل
  • صرفه جویی در هزینه رنگ کردن دائمی مو
  • شستشوی راحت
  • فاقد آمونیاک و عدم آسیب به موها
  • عدم نیاز به مراقبت

عوارض و معایب اسپری رنگ مو

درصورت استفاده از اسپری غلیظ ممکن است باعث کثیفی لباس یا بالش شما شود. همچنین اگر از محصولی بی‌کیفیت استفاده کنید ممکن است با عرق کردن رنگ پخش شود. این مدل رنگ مو تا حدودی نسبت به آب مقاوم است؛

اما به آسانی طی یک بار شستن از بین می‌رود و برای افزایش ماندگاری می‌توانید از اسپری نگه‌دارنده مو هم استفاده کنید. در زمان استفاده از ایتن محصول باید توجه کنید که رنگ به پوست سر اسپری نشود، چراکه هم باعث غیرطبیعی بنظر رسیدن و هم براقیت پوست سر خواهد شد. لازم به ذکر است استفاده طولانی مدت از این محصول، می‌تواند به علت خشکی مو، به موهای شما آسیب وارد سازد. در زیر به برخی دیگر از معایب استفاده از این محصول می‌پردازیم:

  • ماندگاری کم بخصوص در زمان قرارگیری در معرض هوا
  • ایجاد خشکی در موها و مناسب نبودن برای موهای خشک
  • عدم پوشش کامل موهای سفید
  • امکان ریزش رنگ روی لباس درصورت استفاده در پایین مو
  • احتمال رنگی کردن لباس و بالش

طرز استفاده از اسپری رنگ مو موقت

استفاده از این محصول به صورت نادرست ممکن است حالتی غیرطبیعی روی پوست سر و موها ایجاد کند. از این رو در زیر به طرز استفاده از اسپری رنگ مو موقت اشاره می‌کنیم:

  • قبل از اجرای اینکار باید از خشک بودن موهای خود اطمینان حاصل کنید.
  • موهای خود را شانه کرده و به حالت دلخواه درآورید.
  • از یک لباس کهنه یا روپوش پلاستیکی برای رنگی نشدن لباستان استفاده کنید.
  • رنگ مورد نظر خود را براساس هارمونی با رنگ موی طبیعی و رنگ پوست خود انتخاب کنید.
  • اسپری را به خوبی تکان دهید.
  • محصول را در فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری موهایتان اسپری نمایید.
  • دقت کنید که تنها ساقه موهایتان رنگ بگیرد و رنگ مو با ریشه تماس نداشته باشد.
  • از دست دیگر به عنوان محافظ برای عدم پاشیدن رنگ روی صورت و چشم‌هایتان استفاده کنید.
  • بعد از اسپری کردن با حرارتی ملایم موهایتان را خشک نمایید تا رنگ ثابت شود.

نکات مهم قبل از استفاده از رنگ موی موقت

در زیر برخی از نکات مهم و قابل توجه قبل از استفاده از این محصول را ذکر می‌کنیم:

تست آلرژی

برخی از افراد ممکن است مستعد آلرژی به جوهر تاتو و یا واکنش آلرژیک ناشی از مواد تشکیل دهنده محصولات رنگ مو باشند. اگرچه این مدل رنگ مو همانند رنگ موهای دائمی دارای مواد شیمیایی قوی نیست، اما ممکن است مواد تشکیل دهنده آن سبب ایجاد واکنش آلرژیک شود.

از این‌رو بهتر است قبل از استفاده از این محصولات یک تست آلرژی انجام شود. بدین منظور مقدار کمی از آن را روی قسمت داخلی آرنج خود بمالید و با بانداژ به مدت 48 ساعت بپوشانید. درصورت عدم حساسیت به محصول می‌توانید از آن استفاده کنید.

سلامت مو

این محصولات دارای آئروسل برای ورود به موها و خشک کردن آن هستند. از این رو درصورتی که موهای شما خشک باشد، رنگ وارد ساقه مو شده و خارج کردن آن می‌تواند دشوار و یا حتی غیرممکن باشد. بنابراین قبل از استفاده از آن باید از سلامت موهای خود اطمینان حاصل کنید.

برند اسپری مو

درصورتی که به سلامت پوست و مو خود اهمیت می‌دهید، باید از بهترین رنگ تاتو ابرو، بهترین مواد برای میکروبلیدینگ ابرو، شیدینگ لب و اسپری مو استفاده کنید. برندهای نامعتبر موجب آسیب به مو و پوست شما می‌شوند.

همچنین استفاده از برند نامعتبر اسپری رنگی، می‌تواند ریسک باقی ماندن رنگ و پاک نشدن آن را برای شما به دنبال داشته باشد. از این‌رو بهتر است بدون توجه به قیمت اسپری رنگ مو، بهترین برند آن را خریداری کنید.

بهترین مارک اسپری رنگ مو

باتوجه به اهمیت استفاده از برندهای معتبر اسپری مو در زیر به بهترین مارک‌های آن اشاره می‌کنیم:

اسپری رنگ مو جنتالین

اسپری جنتالین مدل color&style یکی از بهترین برندها برای رنگ موی موقت است. این محصول با خشک شدن سریع و پوشش قوی طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده است. همچنین شستشوی این مارک بسیار عالی می‌باشد. اسپری رنگ مو جنتالین در پایه رنگ‌های صورتی، قرمز، سبز، آبی، بنفش و نارنجی در بازار موجود است. رنگ‌های این محصول تمام سلایق را دربرگرفته و برای افرادی که علاقه‌مند به رنگ‌های فانتزی هستند مناسب است.

اسپری رنگ مو لورال

اسپری رنگ مو لورال یکی از برندها معتبر این محصول است که هیچ آسبی برای موها به دنبال ندارد. درواقع این برند کیفیت بالایی دارد و به اسم کانسیلر مو نیز شناخته می‌شود. امروزه شرکت‌های زیادی اقدام به تولید کانسیلر مو نموده‌اند که در این بین برند لورال بهترین آن‌هاست.

اسپری رنگ مو Magic Retouch

از اسپری Magic Retouch به عنوان روتوش جادویی نیز یاد می‌شود. این اسپری یکی از راهکارهای سریع برای پوشاندن قسمت سفید و خاکستری موهاست. همچنین اسپری Magic Retouch عملکرد مناسبی روی موهای مصنوعی و بافت نیز دارد. ریشه‌های سفید و خاکستری مو با استفاده از اسپری Magic Retouch در مدت زمانی کوتاه محو می‌شوند. همچنین در زمان خشک شدن این محصول هیچ لکه‌ای روی مو باقی نمی‌ماند. اسپری Magic Retouch دارای 9 رنگ براساس سلایق افراد است.

اسپری رنگ مو لیلو

در اسپری رنگ مو لیلو انواع رنگ‌های فانتزی تا طبیعی موجود است. این برند ماندگاری مناسبی دارد. همچنین از اسپری رنگ مو یخی و نقره‌ای برند لیلو برای ایجاد شبیه‌سازی هایلایت مو یا مش استفاده می‌شود.

اسپری رنگ مو مورفوس

برند مورفوس یکی از برندهای معتبر برای ایجاد ظاهری عالی درموهاست. اسپری رنگ مو مورفوس با قدرت رنگ دهی بال، بدون ایجاد لک و پوسته روی مو بهترین روش رنگ کردن موها بدون آسیب به آن‌هاست. این محصول ساخت کشور ترکیه بوده و امکان استفاده روی موهای طبیعی و رنگ شده را دارد.

آیا رنگ موی موقت برای مو ضرر دارد؟

باتوجه به اینکه استفاده از این محصولات تنها قسمت‌های بیرونی مو را می‌پوشاند، هیچگونه آسیبی به مو وارد نمی‌کند. این نوع محصول در قشر مو نفوذ نکرده و رنگ طبیعی مو یا ملانین مو را تغییر نمی‌دهد. اما با این حال باید در استفاده از این محصول مراقب باشید. طبق دستورالعمل متخصصان پوست و مو استفاده از این قبیل محصولات یکبار در هفته مشکلی برای افراد بوجود نمی‌آورد.

استفاده از اسپری رنگ مو موقت در بارداری

همانند تاتو ابرو در بارداری، اجرای انواع لایت مو نظیر هاف لایت مو، سان لایت مو، بالیاژ مو و ... استفاده از این محصولات در بارداری نیز به علت مواد شیمایی موجود در آن می‌تواند روی سلامت مادر و جنین تاثیر داشته باشد. از این‌رو حتما به بسته‌بندی محصول در زمان استفاده از آن برای ماردان باردار دقت شود.

همچنین این محصول نباید با ریشه مو این افراد تماس داشته باشد و در فاصله 30 سانتی متری از مو استفاده شود. هنگام اسپری آن حتما باید چشم و دهان فرد بسته باشد تا در معرض بو و ورود قطره‌ای به بینی، دهان و چشم قرار نگیرد.

ماندگاری اسپری رنگ مو موقت چقدر است؟

این محصول تا زمانی که موهایتان را نشورید روی مو باقی می‌ماند. اما ممکن است در اولین شستشو به صورت کامل از بین نرود و نیاز به شسشتوی مجدد مو با شامپو داشته باشد. در برخی موارد نیز احتمال دارد رنگ آن طی چند هفته به تدریج کمرنگ و محو گردد.

آیا استفاده از این محصول برای پوشاندن موهای سفید مناسب است؟

بله با استفاده از این محصول می‌توان لایه نازک روی کوتیکول مو ایجاد کرد و رنگ آن را تغییر داد.

چگونه اسپری مو از روی پوست پاک شود؟

درصورت تماس این محصول با پوست بهتر است پنبه‌ای را به کمی الکل آغشته کرده و به آرامی آن را روی پوست بمالید. بعد از پاک شدن رنگ نیز حتما موضع را با آب گرم و صابون شتسشو دهید.

تخفیف ویژه رنگ و لایت مو

نوع تخفیف مد نظر شما(Required)

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید