مقالات مرکز غزل زرگریان

آرایش چشم اسموکی چیست و چگونه انجام می شود؟

آرایش چشم اسموکی
2.3
(3)

آرایش چشم اسموکی یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین سبک‌های میکاپ به شمار می‌رود. در آموزش آرایش اسموکی، تمرکز بیشتر روی چشم‌هاست. اجرای متد آرایش اسموکی توسط میکاپ آرتیستی حرفه‌ای، راهی عالی برای اصلاح افتادگی پلک و پوشاندن خستگی چشم‌هاست.

در آرایش اسموکی ساده، چهره استخوانی و کشیده بنظر آمده و تمام توجه روی آرایش چشم‌ها جلب می‌شود. انواع آرایش چشم اسموکی دخترانه شامل آرایش اسموکی لایت، آرایش چشم اسموکی کلاسیک، آرایش اسموکی شاین، میکاپ اسموکی عربی و … هستند. این سبک میکاپ حالتی دوده‌ای به چشم شما بخشیده و مدل چشم‌ها را جذابتر می‌کند.

آنچه در متد آرایش اسموکی اهمیت دارد، روش اجرای خط چشم و سایه چشم اسموکی است که با مراجعه به سالن‌های زیبایی می‌توانید زیباترین آرایش چشم اسموکی را تجربه کنید.

برای آموزش آرایش اسموکی در ادامه این مطلب از وب سایت غزل زرگریان با ما همراه باشید.

آرایش چشم اسموکی چیست؟

آرایش چشم اسموکی نوعی میکاپ چشم است که با سایه‌های تیره و غلیظ از رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای و دودی به چشم‌ها حالتی خیره‌کننده و زیبا می‌بخشد. اصولا در آرایش اسموکی ساده از رژ لب‌های کمرنگ و نود استفاده می‌شود تا تمرکز روی چشم‌ها حفظ گردد.

متد آرایش اسموکی مخصوص مجالس و میهمانی‌ها بوده و کاربردی در محیط‌های روزمره و محل کار ندارد. در پاسخ به این پرسش که سایه اسموکی مناسب چه چشم هایی است نیز می‌توان گفت این سبک میکاپ بیشتر برای چشم‌های درشت مناسب است.

هرچند آرایش چشم اسموکی یک سبک میکاپ غلیظ به شمار می‌رود، اما انواعی نظیر آرایش چشم اسموکی دخترانه، آرایش اسموکی لایت، آرایش اسموکی ساده و شیک میز دارد که در مهمانی‌های دوستانه تا مجالس رسمی می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

میکاپ اسموکی عربی و آرایش اسموکی با رژ قرمز یک میکاپ مخصوص شب است و معمولا در روز استفاده نمی‌شود؛ زیرا استایل شما را بیش از اندازه اغراق امیز می‌کند.

مراحل آموزش آرایش اسموکی

آرایش چشم اسموکی یکی از مجلل‌ترین میکاپ‌ها در کنار آرایش و میکاپ عروسکی است. از همین‌رو انجام این سبک در وهله‌ی اول، برای افراد مبتدی کمی دشوار بنظر می‌رسد. اما با آموزش آرایش اسموکی و مراحل اجرای آن می‌توانید این سبک خاص را به آسانی اجرا نمایید. برای اجرای آرایش چشم اسموکی مراحل زیر را دنبال کنید:

زیرسازی آرایش چشم اسموکی

آرایش چشم اسموکی براساس سه لایه سایه چشم اجرا می‌گردد. البته امروزه با افزایش تنوع و انواع مختلف سایه اسموکی، سایه‌هایی نظیر دودی تیره و ترکیبی تا گلیتری و … را شاهد هستیم که همه اصول مشخصی دارند.

در آموزش آرایش اسموکی، اجرای سایه چشم در دومین مرحله انجام می‌شود. در گام اول باید زیرسازی پوست پلک و صورت انجام گیرد. باتوجه به تاثیر استرس بر پوست و کاهش عمر میکاپ روی پوست چرب، پاکسازی پوست چرب قبل از اجرای میکاپ یکی از موارد مهم در هر نوع آرایشی نظیر آرایش پوست حساس است. برای زیرسازی پشت پلک در ابتدا باید از لوازم زیر استفاده نمود:

پرایمر سایه

در میکاپ‌های غلیظ و سنگین نظیر آرایش چشم اسموکی، بیشترین تمرکز روی چشم هاست. از این‌‍رو بسترسازی پوست در پشت پلک دارای اهمیت فراوانی است.

پرایمر سایه با پوشش چین و چروک و خطوط اضافی پشت پلک، سطحی یکدست و صاف برای فید کردن سایه فراهم می‌کند. درصورتی که پوست شما خشک است برای استفاده از پرایمر سایه، از آبرسان و یا کرم دور چشم استفاده کنید. مقداری از محصول را بردارید و به آرامی با براشی مخصوص پشت پلک خود بمالید.

کانسیلر

کانسیلر یکی از لوازم آرایشی مهم برای اجرای آرایش چشم اسموکی دخترانه به شمار می‌رود.

هرچند از این محصول برای پوشاندن نواقص و لک پوستی استفاده می‌شود، اما می‌توان در آرایش چشم اسموکی، بستری یکدست برای لایه‌های بعدی آرایش فراهم آورد. استفاده از این محصول در آرایش اسموکی ساده باعث افزایش ماندگاری آرایش و جلوگیری از ریختن لایه‌های سایه چشم می‌شود.

توجه داشته باشید که برای آرایش چشم اسموکی باید تمام پوست دو چشم با کانسیلر پوشش داده شود.

نحوه استفاده از خط چشم مدادی

در گام بعدی برای آرایش چشم اسموکی باید با خط چشم مدادی، بالای بن مژه و پایین آن را به طور ملایم تیره کنید و خطی ضخیم روی خط بالای مژه ترسیم نمایید. باتوجه به اینکه این خط در مراحل بعدی محو می‌شود نیازی به مرتب کشیدن آن نخواهید داشت.

آموزش سایه چشم

در این گام از آرایش اسموکی ساده باید از یک سایه چشم تیره و خاکستری برای پشت پلک استفاده کنید. با براش سایه، خط ضخیمی که در گام قبلی کشیدید را تا نیمه پلک بالا پخش نمایید. سپس پلک پایین و دور ت دور چشم را نیز تیره کنید.

مرحله آخر ارایش چشم اسموکی

بعد از پخش کردن سایه تیره، با براشی بزرگتر، سایه قهوه‌ای را بالاتر از سایه قبلی فید نمایید. جهت محو کردن مرز این دو سایه حرکت براش را از پایین‌تر آغاز کنید. سپس از یک رنگ نود روشن بسته به سلیقه‌تان در بالای پلک و زیر سایه خاکستری زیر چشم استفاده کنید.

بدین صورت تغییر رنگ ملایمی در ناحیه پیرامون چشم ایجاد نموده‌اید و جلوه‌ای زیبا به چشم‌ها خواهید بخشید.

در انتهای آموزش آرایش چشم اسموکی می‌توانید درصورتی که دچار ریزش مژه شده‌اید، از مژه مصنوعی و در غیر این صورت با لیفت مژه ارایش چشم خود را تکمیل نمایید.

همچنین درصورتی که به آرایش اسموکی شاین علاقه دارید می‌توانید از سایه گلیتر دودی و تیره استفاده کنید.

برای انواع سبک آرایش اسموکی چه رنگ سایه‌هایی باید استفاده کرد؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم آرایش چشم اسموکی دارای انواع مختلفی است که برای هرکدام باید از رنگ‌هایی مخصوص برای افزایش جلوه میکاپ بهره برد:

آرایش چشم اسموکی کلاسیک

در آرایش چشم اسموکی کلاسیک باید از رنگ‌های کلاسیک نظیر دودی، خاکستری و مشکی استفاده شود. البته رنگ‌های برنزه و قهوه‌ای نیز کمی در این سبک کاربرد دارند.

آرایش اسموکی لایت

در سبک آرایش اسموکی لایت بهتر است از رنگ‌های روشن متمایل به سفید یا نقره‌ای به‌منظور برجسته‌سازی پلک استفاده کنید.

آرایش اسموکی شاین

برای آرایش اسموکی شاین از سایه‌های فانتزی و اکلیلی از طیف دودی و مشکی گرفته تا طلایی، لایت و شکلاتی استفاده می‌شود.

آرایش چشم اسموکی دخترانه

در این نوع میکاپ اسموکی، نباید بیش از حد از رنگ‌های تیره بخصوص مشکی و دودی استفاده نمود. بجای آن از رنگ‌هایی با تم هلویی، صورتی، بنفش و قرمز استفاده نمایید.

سایه اسموکی مناسب چه چشم هایی است؟

درصورت اجرای حرفه‌ای سایه اسموکی، از این سبک می‌توان برای هر نوع چشمی استفاده نمود. چشم‌های پف دار، نزدیک بهم یا دور از هم و پلک افتاده، چشم ریز یا درشت هر کدام با متد آرایش اسموکی زیباتر می‌شوند و عیب‌هایشان نیز پوشانده خواهد شد.

برای نمونه اگر پلک‌های شما افتاده است، می‌توانید با اجرای صحیح آرایش اسموکی گوشه خارجی پلکتان را بالاتر نشان دهید. بدین منظور باید سایه تیره را در گوشه خراجی زده و همانند آرایش چشم گربه‌ای به سمت بیرون بکشید.

درصورتی که چشم‎های نزدیک بهم دارید، برای افزایش فاصله چشم‌ها در گوشه داخلی چشم از سایه روشن متمایل به نقره‌ای یا سفید استفاده کنید.

آرایش چشم اسموکی برای هر رنگ چشمی نیز مناسب است، به شرط آنکه رنگ سایه با رنگ چشم‌ها تناسب داشته باشد. برای نمونه برای چشم سبز، سایه بنفش تیره و خاکستری بسیار زیبا و برای چشم آبی رنگ‌های مسی و طلایی انتخابی عالی به شمار می‌روند.

در صورتی که چشمان شما به رنگ قهوه‌ای است نیز می‌توانید از سایه‌هایی با رنگ خاکستری و سرمه‌ای استفاده کنید.

در آرایش چشم اسموکی از چه رنگ رژ لبی استفاده شود؟

در این میکاپ به دلیل تمرکز روی چشم‌ها باید از رژلب‌های ملایم و محو نظیر شکلاتی، تناژ کالباسی، صورتی یا نارنجی استفاده شود. البته آرایش اسموکی با رژ قرمز نیز طرفداران خودش را دارد.

در متد آرایش اسموکی آرایش داخل چشم به چه صورت است؟

در این سبک افرادی که چشمان درشتی دارند باید با مداد مشکی داخل چشم را تیره کنند و افرادی که چشم‌های ریزی دارند از مداد سفید استفاده نمایند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.