مقالات مرکز غزل زرگریان

روتین پوست چرب و معرفی 7 محصول مهم

روتین پوست چرب
4.1
(10)

روتین پوست چرب و جوش دار یکی از مواد مهم برای افرادی است که ازچربی بیش از حد پوست خود رنج می‌برند. پوست صورت برای آبرسانی و حفاظت به صورت طبیعی مقداری چربی بوجود می‌آورد؛ اما این چربی زمانی که بیش از اندازه باشد، دردسرساز خواهد بود. با توجه به آنکه چربی اضافی پوست سبب ایجاد جوش، لک، باز شدن منافذ و .. می‌شود، بهترین راهکار رعایت روتین پوست چرب و منافذ باز و جوش دار است.

بهترین روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار کمک می‌کند تا شما بدون چربی اضافی یا خشکی پوست، پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

افرادی که آرایش سریعا از روی پوستشان پاک می‌شود یا همواره پوستی براق و چرب دارند، اغلب به دنبال بهترین روتین پوستی برای پوست های چرب هستند. انواع روتین پوست چرب و منافذ باز با انتخاب صحیح بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار و پکیج روتین پوست چرب به سادگی در خانه امکان پذیر است. در ادامه این مطلب از وب سایت غزل زرگریان قصد داریم به روتین پوست چرب و جوشدار و بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار بپردازیم.

خصوصیات و ویژگی های پوست چرب

تولید چربی پوست صورت توسط غدد سبوم صورت می‌گیرد. این چربی سبب نرمی پوست و پاکسازی آن از آلودگی‌ها خواهد شد. البته این چربی می‌تواند در برخی کم یا زیاد باشد که این مسئله از المان‌های تشخیص انواع پوست به شمار می‌رود. ترشح بیش از اندازه غدد سبوم سبب چربی پوست و بسته شدن منافذ و ایجاد جوش سرسیاه یا چرکی خواهد شد. یکی از ویژگی‌های اصلی پوست چرب براقیت و منافذ بزرگ پوستی است. یکی از مشکلات عمده بانوان با پوست چرب پاک شدن سریع انواع آرایش و میکاپ عروسکی، آرایش اسموکی و .. و نیاز به تمدید مجدد آن است.

از طرفی افراد دارای پوست چرب ممکن است به دلیل چربی پوست نتوانند تکنیک‌هایی نظیر میکروبلیدینگ، سایه ابرو دائمی و .. انجام دهند. البته تکنیک‌هایی مانند نانو بروز ابرو، آمبره ابرو، پادر بروز و ... برای پوست‌های چرب مناسبند. اما چربی پوست سبب کاهش ماندگاری انواع تکنیک‌های آرایش دائم از ساکورالیپس گرفته تا تاتو ابرو می‌شود. از طرفی پخش رنگ تاتو خط چشم نیز می‌تواندبه دلیل چربی پوست رخ دهد.

اگرچه قسمتی از وضعیت پوست به ژنتیک مربوط است؛ اما می‌توان با داشتن روتین روزانه پوست چرب و حفظ عادت‌های سالم در حفظ سلامت پوست و بهبود وضعیت آن تاثیر زیادی داشت. بسیاری از مشکلات پوستی نظیر جوش، منافذ، جای جوش، کدری و التهاب پوست ناشی از نداشتن بهترین روتین پوستی برای پوست های چرب است. درصورتی که به صورت روزانه با روتین مراقبت از پوست به پوست رسیدگی شود، شما کم‌تر دچار مشکلات جدی پوستی می‌شوید.

روتین پوست چرب و منافذ باز و جوش دار

همانطور که گفته شد چربی پوست و نداشتن روتین روزانه پوست چرب مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. البته همانطور که چربی پوست دردسرساز است، خشکی پوست نیز مسئله ناخوشایندی می‌باشد که درصورت بروز آن باید به فکر درمان خشکی پوست بود. بهترین روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار شامل محصولات و ترتیب استفاده از آن‌ها برای مراقبت از پوست صورت است. هر نوع پوستی نیاز به روتین پوستی مخصوص دارد.

با انجام پاکسازی پوست چرب می‌توان تا حد زیادی مشکلات ناشی از چربی پوست را برطرف نمود. اما مهم‌ترین بخش روتین پوست چرب و جوش دار، ادامه دادن آن است. در ادامه قصد داریم به روند روتین پوست چرب و منافذ باز و جوش دار بپردازیم:

استفاده از شوینده پوست چرب اولین قدم روتین پوست چرب و جوشدار

استفاده از شوینده پوست چرب اولین قدم روتین پوست چرب و جوشدار

اولین قدم روتین پوست چرب و جوشدار، استفاده از یک شوینده پوست مناسب است. برعکس تصور خیلی از افراد، شوینده مخصوص پوست چرب به هیچ وجه نباید خیلی قوی و با قدرت شویندگی بالایی باشد و تمامی چربی پوست را از بین ببرد. زیرا این امر باعث می‌شود تا پوست برای جبران چربی از بین رفته، با قدرت بیشتری اقدام به تولید چربی کند.

شوینده‌های پوست چرب، به صورت ژل، فوم و ... هستند. آنچه در انتخاب شوینده و دیگر پکیج روتین پوست چرب مهم است، سازگاری محصولات با پوست شماست. بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار باید مخصوص پوست چرب بوده و دارای فرمولاسیون چندان قوی نباشند.

حداکثر دو بار در طی شبانه روز باید از شوینده پوست چرب استفاده کنید. دقت کنید یکی از دفعات مصارف این محصول بعد از اتمام فعالیت‌های روزانه شما و برای پاک کردن آرایش اداری و ... است.

استفاده از میسلار واتر برای روتین پوست چرب و منافذ باز و جوش دار

استفاده از میسلار واتر برای روتین پوست چرب و منافذ باز و جوش دار

بهترین زمان آغاز روتین پوستی کامل برای پوست‌های چرب، صبح است. زیرا در طی شب صورت شما در نتیجه تماس با بالش ممکن است دچار باکتری‌ها شده باشد و به همین دلیل شستشوی موثری نیاز دارد.

یکی از بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار، میسلار واتر یا پاک کننده پوست بر پایه آب است. این محصول دارای سورفکتانت است که سبب از بین رفتن آلودگی‌های سطح پوست و چربی‌های اضافی در اثر استفاده از کرم پودر خوب و سایر لوازم آرایشی می‌شود. برای استفاده از میسلارواتر باید مقداری از آن را روی پوست مرطوب پخش کنید و ماساژ دهید و سپس پوست خود را بشویید. استفاده از میسلار واتر یکی از روش‌های کنترل چربی پوست است.

تونر یکی از بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار

تونر یکی از بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار

با پیشرفت علم و در نتیجه تلاش محققان ساخت محصولات مراقبت پوستی، تونر به عنوان بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار تولید شد. این محصول موجب تنظیم PH پوست شما و کوچک کردن منافظ پوستی خواهد شد. تونر با مکانیزم آبرسانی سبب حفظ شادابی و زیبایی پوست شما می‌شود و چربی‌های اضافی پوست و دیگر آلودگی‌ها (که با میسلار واتر پاک نشدند) را نیز به آسانی تنها با یکبار کشیدن روی پوست از بین خواهد برد. البته توجه کنید تونر را باید بعد از شوینده‌های مناسب استفاده کنید.

مرطوب کننده و آبرسان برای روتین روزانه پوست چرب

مرطوب کننده و آبرسان برای روتین روزانه پوست چرب

شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آید که با داشتن پوستی چرب و مرطوب آیا باز هم نیاز به مرطوب کننده است؟ در پاسخ باید گفت با انجام روتین پوستی منظم می‌توانید مطمئن باشید که صورت شما به آبرسان و مرطوب کننده پوست چرب نیاز دارد. این تصور که پوست چرب به مقدار کافی روطوبت دارد و نیازی به آبرسانی ندارد، اشتباه است. زیرا هیچ ارتباطی میان چرب بودن پوست صورت و مقدار رطوبت آن وجود ندارد. استفاده از کرم مرطوب کننده برای انواع پوست ضروری بوده و باید حتما بعد از روتین پوست چرب و جوشدار نیز از آبرسانی قوی استفاده شود.

سرم مخصوص پوست چرب جزو پکیج روتین پوست چرب

سرم مخصوص پوست چرب جزو پکیج روتین پوست چرب

با سرم‌های مناسب با پوست چرب می‌توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید. ویتامین‌های مناسب پوست مانند ویتامین E، ویتامین C جزو آنتی‌اکسیدان‌هایی اصلی برای مراقبت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد هستند که باعث بهبود بافت آسیب دیده پوست و استحکام آن می‌شوند. با چند قطره سرم مخصوص پوست چرب بر روی صورت و گردن می‌توانید شادابی و سلامت پوست خود را تضمین کنید.

کرم دور چشم از مراحل مهم بهترین روتین پوستی برای پوست های چرب

رسیدگی و مراقبت دور چشم و استفاده از کرم مخصوص دور چشم پوست چرب به دلیل نازکی پوست این ناحیه بسیار مهم است. چربی پوست دلیلی برای غفلت از پوست اطرافت چشم نیست. زیرا این ناحیه نسبت به سایر نواحی پوست زودتر چین و چروک ناشی از پیری را نشان می‌دهد.

کرم ضد آفتاب مهم ترین قسمت روتین پوست چرب و منافذ باز

درصورتی که دارای پوست چرب هستید نباید پیش از رفتن به بیرون از خانه برای کمک به روتین پوست چرب و منافذ باز از کرم ضدآفتاب غافل شوید. کرم ضدآفتاب مناسب پوست چرب، پوست شما را در برابر اشعه مضر خورشید حفاظت می‌کند. استفاده مرتب از این محصول باعث حفظ جوانی پوست و مراقبت از آن خواهد شد. بهترین زمان برای استفاده از کرم ضدآفتاب، حدود 20 دقیقه پیش از خروج از منزل است. هر دو ساعت هم باید اقدام به تمدید آن روی پوست نمایید.

نکات مهم درباره روتین پوست چرب و جوشدار

روتین‌های روزانه پوست چرب از محصولاتی تشکیل شده‌اند که دارای فرمولاسیون سبک و بدون عطر می‌باشند. بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار، با ترکیبات مفیدی فرموله شده‌اند که با استفاده روزانه، پوستی شاداب و سالم برای شما بوجود می‌آورند. موارد زیر، شامل بعضی از مواد پکیج روتین پوست چرب هستند که در زمان تهیه روتین پوست چرب و جوش دار باید به آن‌ها دقت کافی داشته باشید:

  • اسید هیالورونیک: یکی از مواد تشکیل‌دهنده بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار اسید هیالورونیک است که سبب حفظ رطوبت طبیعی پوست می‌شود.
  • نیاسینامید: این مواد سبب آرامش پوست صورت خواهند شد.
  • سرامیدها: یکی دیگر از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوش دار هستند که موجب ایجاد سد پوستی به منظور حفظ رطوبت طبیعی لازمه پوست صورت می‌شوند.
  • رتینول: این ماده موجب بازسازی و اصلاح ساختار پوست چرب و مستعد جوش خواهد شد. در عین حال، از محصولات مراقبت پوستی دارای این ماده مفید می‌توان برای پوشش خطوط ریز، چین‌وچروک‌ها و افزایش درخشندگی صورت استفاده کرد.

بهترین روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار چیست؟

خودداری از استفاده روزانه از محصولات نامناسب و ناسازگار با پوست چرب و توجه به روتین مناسب پوست چرب مهم‌ترین نکات برای داشتن پوستی سالم و زیبا  است. با این حال استفاده از تونر، میسلار واتر، کرم ابرسان و ماسک صورت از دیگر مراحل روتین پوستی چرب به شمار می‌روند.

انتخاب کدام محصولات برای پوست های چرب و جوشدار مضر است؟

محصولاتی که دارای مواد تحریک کننده پوست مانند پارابن، بنزوئیل پراکسید و اسید سالسیلیک نباید در روتین روزانه پوست چرب استفاده شوند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها