مقالات مرکز غزل زرگریان

روتین مراقبت از پوست با 9 روش ساده و مطمئن

روتین مراقبت از پوست
2
(4)

روتین مراقبت از پوست برای افراد پرمشغله و زنان شاغل یکی از موارد مهم و حائز اهمیت برای داشتن پوستی شاداب و بانشاط است. بسیاری از زنان شاغل و دیگر افراد پرمشغله، زمان زیادی را برای مشغله زندگی و کار از دست می‌دهند و زمانی برای انجام برنامه روزانه مراقبت از پوست صورت و رسیدگی به پوستتان ندارند.

این دست از افراد مدت زمان زیادی را نیز در فضای بیرون از خانه و در معرض آلودگی‌های محیطی و نور خورشید هستند و ممکن است در صورت نداشتن روتین روزانه پوست معمولی، روتین شب و روز پوست چرب یا روتین روز و شب پوست خشک دچار مشکلات پوستی فراوانی شوند.بنابراین مراقبت از پوست برای زنان شاغل یکی از ضروریات مهم زندگی است که نیاز به روتین پوستی با قیمت مناسب دارد.

استفاده از مراحل پیچیده روتین مراقبت از پوست در روز و شب و روتین پوست بدن با قیمت‌های گزاف نه تنها وقت افراد را در طول روز می‌گیرد بلکه ممکن است علاوه‌بر تلف کردن هزینه اثر موثری نیز در سلامت پوست نداشته باشد. از این‌رو ما در ادامه این مطلب از وب سایت غزل زرگریان قصد داریم به پرسش‌های شما همانند چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟

پاسخ دهیم و یک روتین ایده آل برای مراقبت از پوست زنان شاغل ارائه دهیم.

چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟

بسیاری از مشکلات پوستی مربوط به DNA نبوده و ناشی از عادت‌های رفتاری و سبک زندگی افراد است. امروزه بسیاری از بانوان شاغل به دلیل مشغله زندگی و سپره کردن بیشتر زمان روز در محل کار و بیرون از منزل زمان کافی برای رسیدن به پوست خود را ندارند.

بعلاوه این دست از افراد به همین علت، ممکن است در معرض نور خورشید و آلودگی‌های محیطی بیرون از منزل قرار گرفته و درصورت عدم انجام روتین مراقبت از پوست، دچار مشکلات پوستی نظیر بروز لک و جوش و کدری و پیری زودرس شوند. افراد شاغل به علت ترافیک دیوانه‌کننده در ایام کاری با انجام آرایش اداری خیلی زود از خانه خارج می‌شوند و انجام روتین مراقبت از پوست صبحگاهی اخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنند.

این کمبود زمان در صبح برای آماده شدن و رفتن به محل کار سبب شده بسیاری از این بانوان اقدام به اجرای تکنیک‌هایی مانند سایه ابرو دائمی، لیفت مژه، نانو بروز ابرو، ساکورالیپس یا تاتو رژلب و … کنند تا مراحل آرایش اداری سریع‌تر پیش رود.

انتخاب کرم پودر خوب و مناسب نوع پوست نیز تاثیر زیادی بر کاهش مشکلات پوستی در این افراد دارد. از این جهت نیز یادگیری و آموزش میکروبلیدینگ ابرو، آموزش فیبروز ابرو، آموزش اسکالپ سر، آموزش لیفت ابرو و … نیز به عنوان بهترین شغل برای خانم‌ها درآمدزایی بالایی به دنبال داشته است.

با این وجود حتی اگر شما زمان زیادی نیز برای پرداختن به روتین روزانه مراقبت از پوست داشتید، باز هم انجام روتینی 20 مرحله‌ای برای درمان خشکی پوست صورت و بدن یا روش های کنترل چربی پوست برای شما دشوار بود. از این رو اغلب بانوان شاغل و پرمشغله به دنبال روتین پوستی با قیمت مناسب و ساده هستند.

ازطرفی مشاغل پراسترس به دلیل تاثیر استرس بر پوست صورت بانوان را ترغیب به یافتن برنامه روزانه مراقبت از پوست صورت نموده است. درصورت نداشتن روتین مراقبت از پوست در روز و شب این افراد به مرور با مشکلات پوستی سختی دست به گریبان خواهند بود و ممکن است به ناچار به دنبال روش‌هایی مانند میکرونیدلینگ صورت، آنزیم تراپی و … روند.

از این‌رو داشتن روتین روز و شب پوست خشک، روتین شب و روز پوست چرب و روتین روزانه پوست معمولی برای تمامی بانوان بخصوص بانوان شاغل بسیار مهم و حائز اهمیت است.

شناخت نوع پوست اولین قدم برای طراحی روتین مراقبت از پوست

اولین قدم برای طراحی برنامه روزانه مراقبت از پوست صورت بخصوص برای بانوان پرمشغله و شاغل شناخت صحیح نوع پوست است.

همانطور که می‌دانید روتین شب و روز پوست چرب، روتین روز و شب پوست خشک و روتین روزانه پوست معمولی با هم تفاوت دارند. درصورتی که دارای مشکلات پوستی شدیدی هستید، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. اما اگر پوست شما مشکل خاصی ندارد، می‌توانید روتین پوستی با قیمت مناسب برای خود داشته باشید. شناخت نوع پوست برای طراحی روتین مراقبت از پوست همانند پوست شناسی در تاتو بسیار مهم است. در اجرای آرایش دائم درصورت عدم آشنایی با نوع پوست و لایه های پوست، ممکن است فرد دچارآلرژی به جوهر تاتو و دیگر عوارض تاتو شود.

در تهیه برنامه روزانه مراقبت از پوست صورت نیز شما باید با نوع پوست خود آشنا باشید تا بدانید باید از روتین شب و روز پوست چرب استفاده کنید یا روتین روز و شب پوست خشک و یا روتین روزانه پوست معمولی.

برای تشخیص نوع پوست برای طراحی روتین مراقبت از پوست باید پوست خود را بشویید و خشک کنید. همچنین از هیچ مواد شیمیایی یا طبیعی نیز روی صورت خود استفاده نکنید. بعد از گذشت چند ساعت تکه‌ای کاغذ بردارید و آن را بر روی نقاط مختلف صورت خود قرار دهید.

درصورتی که کاغذ به پوست شما بچسبد، پوست شما از نوع چرب است و باید اقدام به پاکسازی پوست چرب و استفاده از روتین شب و روز پوست چرب کنید. حال اگر کاغذ از روی پوست بیوفتد، پوست شما خشک بوده و ملزم به استفاده از روتین روز و شب پوست خشک هستید.

اگر هم در بخشی قسمت‌های پوست کاغذ چسبید و قسمتی دیگر افتاد، پوست شما مختلط است. البته با این تست امکان تشخیص پوست معمولی یا حساس برای استفاده از روتین روزانه پوست معمولی وجود ندارد.

مراحل روتین روزانه مراقبت از پوست برای افراد پرمشغله

روتین مراقبت از پوست روزانه می‌تواند شامل مراحل و محصولات زیادی باشد. اما در حالت کلی روتین مراقبت از پوست صبحگاهی شامل سه مرحله مهم پاکسازی، آبرسانی و محافظت است.

صرف نظر از مراحل روتین‌های مراقبت پوستی تمامی روتین‌ها دارای این سه مرحله اساسی هستند. روتین مراقبت از پوست به اقداماتی گفته می‌شود که با هدف مراقبت از زیبایی و سلامت پوست انجام می‌شوند. برنامه روزانه مراقبت از پوست صورت و روتین پوست بدن برای بهبود وضعیت کلی پوست و رفع مشکلات خاص آن انجام می‌گیرد.

روتین مراقبت از پوست در شب نیز شامل مراحلی است که قبل از خواب موجب جلوگیری از پیری زودرس پوست و محافظت از آن می‌شود. در ادامه به روتین مراقبت از پوست در روز و شب خواهیم پرداخت.

9 مرحله برنامه روزانه مراقبت از پوست صورت

در ادامه ساده‌ترین برنامه روزانه مراقبت از پوست صورت برای شما آورده شده است که روی هم رفته 30 دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد:

شستن صورت از روتین مراقبت از پوست

1-شستن صورت از نکات مهم در مراقبت از پوست

در مرحله اول باید به شستشوی صورت در صبح و شب توجه کنید. بدین منظور باید از پاک کننده ملایم و مخصوص نوع پوست خود استفاده کنید و صورتتان را به خوبی شستشو دهید. بعد از شستن صورت باید به آرامی و با یک حوله نرم و تمیز پوست خود را خشک کنید. درصورتی که در طول روز از مواد آرایشی استفاده نموده‌اید، باید در شب نیز همین روند را تکرار کنید.

تقویت پوست از نکات مهم در مراقبت از پوست

2. تقویت پوست

درصورتی که از روغن تقویت کننده‌ای برای پوست خود استفاده می‌کنید باید بعد از شستن صورت این مرحله را انجام دهید. بدین منظور باید چند قطره روغن آرگان یا هر روغن دیگری که استفاده می‌کنید به کف دست بزنید و با آرامی روی پوست صورت بکشید. این روغن سبب لایه برداری و حذف سلول‌های مرده پوست می‌شود.

همچنین برای رشد سریع ابرو و تقویت مژه نیز می‌توانید از این روغن استفاده کنید.

محافظت از پوست جهت مراقبت از پوست

3-محافظت از پوست

صبح زمان خوبی برای زدن سرم طبیعی به پوست است. سرم‌های طبیعی دارای آنتی اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین C و E هستند که نقش مهمی در بهبود سلامت پوست در طول روز دارند. همچنین استفاده از این محصولات پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد موجود در محیط محافظت می‌کند. بدین منظور می‌توانید از روغن‌های طبیعی دارای ویتامین C و E استفاده کنید.

مراقبت از ناحیه اطراف چشم از نکات مراقبت از پوست

4-مراقبت از ناحیه اطراف چشم

در این مرحله از روتین مراقبت از پوست در روز باید از محصولات تغذیه دور چشم استفاده کنید. روغن آرگان برای آبرسانی و تقویت دور چشم بسیار مناسب است و ظاهر و سلامت آن را بهتر می‌کند.

درمان آکنه های موجود جهت مراقبت از پوست

5-درمان آکنه های موجود

درصورتی که پوست شما به دلایل گوناگون دچار آکنه و جوش یا هر عارضه دیگری است باید مرحله‌ای از روتین مراقبت از پوست را به درمان جای جوش و آکنه اختصاص دهید.

آبرسانی صبح و شب پوست جهت مراقبت از پوست

6-آبرسانی صبح و شب پوست

یکی از مهم‌ترین مراحل روتین مراقبت از پوست آبرسانی پوست در روز و شب است. روغن زیتون گزینه مناسبی برای آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست و همچنین فر کردن مژه در خانه است. این محصول دارای اسیدهای چرب و ویتامین است که پوست را از صدمه‌های احتمالی و بروز علائم پیری حفظ می‌کند.

ترمیم پوست با ویتامین A

7-ترمیم پوست با ویتامین A

درصورتی که پوست لب یا صورتتان دچار خشکی، ترک یا زخم است، برای کبودی لب و درمان این مشکلات می‌توانید از ویتامین A یا روش‌های لایه برداری لب استفاده کنید. برای مراقبت بعد از تاتو و زخم تاتو نیز از ویتامین A بر روی ناحیه استفاده می‌شود.

استفاده از ضدآفتاب به منظور پیشگیری و درمان

8-استفاده از ضدآفتاب به منظور پیشگیری و درمان

حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های UV از سرطان پوست و دیگر علائم پیری جلوگیری می‌کند. روغن آرگان نیز می‌تواند نقش ضدآفتاب را ایفا کند. روغن یا ضدآفتاب را می‌توانید 15 تا 20 دقیقه پیش از خروج از منزل استفاده کنید و اثرگذاری بهتری را شاهد باشید.

پاک کردن آرایش‌ جهت مراقبت از پوست

9-پاک کردن آرایش‌

این یکی از مراحل مهم روتین مراقبت از پوست برای افراد پرمشغله و زنان شاغل است. درصورتی که در طول روز آرایش پوست حساس یا هر نوع میکاپی روی پوست خود داشتید، باید در اولین فرصت آن را پاک کنید.

شما می‌توانید با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن جوجوبا و پاک کننده‌های مناسب پوست خود صورتتان را بشویید و با حوله خشک کنید و مراحل سرم و مرطوب کننده و .. را تکرار کنید.

روتین پوستی با قیمت مناسب در شب

در شب و پیش از خواب نیز بسیار مهم است تا یک روتین مراقبت از پوست داشته باشید. زیرا پوست شما در این شرایط چند شاعت استراحت می‌کند و این شرایط این استراحت مهم است. بنابراین باید پیش از خواب روتین زیر را انجام دهید:

1-پاک کردن عمیق پوست

پیش از خواب لازم است آرایش صورت خود را به صورتی صحیح پاک کنید و پوستتان را به صورت عمیق شستشو دهید.

2-مرطوب‌ کردن پوست

بعد از خشک کردن پوست باید از مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

3.-تقویت مجدد دور چشم

علاوه‌بر صبح، در شب و پیش از خواب نیز باید در ناحیه اطراف چشم از کرم دور چشم مناسب یا روغن‌های طبیعی مناسب استفاده کنید.

روتین صبحگاهی مراقبت از پوست زنان شاغل چیست؟

باتوجه به آنکه بانوان شاغل باید صبح‌ها به محل کار روند و مدت زمان زیادی را در بیرون از منزل سپری می‌کنند باید حتما از روتین مراقبت از پوست روزانه شامل پاکسازی، رطوبت رسانی و ضدآفتاب برای محافظت استفاده کنند. این افراد بهتر است کرم ضدآفتاب خود را ار 2 تا 3 ساعت یکبار مجددا تمدید کنند.

سه مرحله اصلی روتین مراقبت از پوست صبحگاهی چیست؟

روتین مراقبت از پوست برای انواع پوست می‌تواند شامل مراحل و محصولات گوناگونی باشد که در حالت کلی می‌توان آن را به تمیز کردن، تقویت و محافظت از پوست تعریف نمود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.