مقالات مرکز غزل زرگریان

اهدای خون و تاتو باهم در تداخل هستند؟

اهدای خون و تاتو باهم در تداخل هستند؟
4.3
(6)

یکی از پرسش‌های بسیاری از افراد این است که آیا خالکوبی و یا تتو مانع اهدای خون می شود؟ یا ایا تاتو خون را الوده میکند؟ در پاسخ می‌توان گفت افرادی که قصد اهدای خون دارند، بهتر است تاتو نداشته باشند. تاتو به دلیل شکستن سد دفاعی پوست، سلامتی افراد را تهدید می‌کند و بیماری‌های عفونی و بروز حساسیت باعث انتقال هپاتیت با تاتو و انتقال بیماری‌هایی مثل ایدز می‌شود. از این‌رو می‌توان گفت اهدای خون با تتو مشکل داشته و متخصصان انجام اهدای خون را توصیه نمی‌کنند.

آزمایش خون بعد از تاتو و خون دادن با تتو علاوه بر احتمال انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز، عفونت‌های باکتریایی و بروز حساسیت مثل سرخی و خارش و پوسته ریزی پوست را می‌تواند به همراه داشته باشد. البته بنا بر شرایطی تتو و اهدای خون مشکلی نداشته و امکان اهدای خون با تتو وجود دارد.

در ادامه این مطلب از وب سایت استاد غزل زرگریان، بهترین سالن آرایش دائم به پاسخ به این پرسش‌ها می‌پردازیم که ایا کسانی که خالکوبی دارند می توانند خون بدهند؟ چرا خالکوبی بد است؟ ایا تاتو خون را الوده میکند؟ چرا کسانی که تتو دارند نمی توانند خون بدهند؟

ایا کسانی که خالکوبی دارند می توانند خون بدهند؟

ایا کسی که تتو دارد میتواند خون اهدا کند؟ این پرسش بسیاری از افرادی است که تصمیم به اهدای خون دارند اما در قسمتی از بدن خود تتو و یا خالکوبی دارند. برخی از افراد نمی‌توانند اهدای خون را انجام دهند.

زیرا دارای آسیب‌شناسی خاص یا در شرایط خطرناکی هستند که هم برای سلامتی خود فرد و هم برای سلامتی گیرنده خطرناک است.

اگر تاتو دارید و به اهدای خون فکر می‌کنید و به این سوال برخورده‌اید که ایا کسانی که تتو دارند میتوانند خون بدهند؟ احتمالا به شما گفته‌اند که نمی‌توانید این کار را انجام دهید. در واقع افرادی که تاتو می‌کنند، تحت شرایط خاصی می‌توانند اهدای خون را انجام دهند. در ادامه به محدودیت‌های تتو و اهدای خون اشاره کرده‌ایم.

افرادی که تاتو و خالکوبی می‌کنند در معرض بیماری‌های قابل انتقال از راه خون هستند و سازمان انتقال خون تا 1 سال مانع از ورود این افراد به چرخه انتقال خون می‌شود. چراکه در تمام روش‌های تاتو ، پوست خراشیده شده و رنگ تاتو وارد پوست می‌شود.

ایا تاتو خون را الوده میکند؟ لازم است بدانید که سازمان خون به دلیل خطراتی مثل استفاده از رنگ‌های غیر بهداشتی، سوزن تاتو تاریخ مصرف گذشته و تجهیزات غیر استریل شده تاکید دارد که تاتو باعث انتقال بیماری‌های قابل سرایت از راه خون می‌شود.

سازمان اهدای خون با استفاده از عمل PRP متوجه خواهد شد که آیا فرد انتقال دهنده خون به مراکز بهداشتی مراجعه کرده است؟و آیا آن مرکز از وسایل یکبار مصرف و بهداشتی استفاده کرده است؟

به این ترتیب اگر پاسخ این سوالات مثبت باشد، سازمان اهدای خون هیچ منعی ایجاد نمی‌کند. بنابراین برای انجام خدمات تاتو و آرایش دائم، بهترین سالن آرایش دائم را انتخاب کنید تا از اهدای خون منع نشوید.

شرایط اهدای خون

انتقال خون نه تنها برای اهدا کننده خطراتی به همراه دارد، بلکه از طریق خون، خطر سرایت ناشی از عفونت‌ها و بیماری‌ها برای فرد دریافت کننده خون نیز هست.

به همین دلیل است که سازمان اهدای خون تنها برای افرادی که واجد شرایط زیر باشند، انتقال خون را در نظر گرفته است:

  • بین سن 18 تا 60 سال
  •  وزن کمتر از 50 کیلوگرم
  •  وضعیت سلامتی خوب
  •  سبک زندگی سالم و عدم وجود رفتارهایی که سلامت اهدا کننده یا گیرنده را به خطر می‌اندازد.

برای اینکه واجد شرایط اهدای خون برای اولین بار باشید باید توسط پزشک ارزیابی بالینی و آزمایش‌های آزمایشگاهی مانند آزمایش خون برای تایید وضعیت سلامتی و عدم وجود خطرات ناشی از سبک زندگی ناسالم انجام شود.

چه کسانی نمی توانند خون بدهند؟

گاهی پزشک تشخیص می‌دهد که فرد از انتقال خون برای همیشه محروم باشد. در این شرایط ممکن است آن خطر با گذشت زمان از بین نرود. این مورد مربوط به آسیب شناسی‌های مداوم مثل هپاتیت C، هپاتیت B، HIV و سیفلیس یا رفتارهای پرخطر (الکلیسم مزمن، رفتارهای جنسی بی بند و بار) است.

گاهی هم پزشک تشخیص می‌دهد که فرد به طور موقت از انتقال خون محروم باشد.

در مواردی مانند: بیماری های عفونی (مانند مونونوکلئوز، آنفولانزا و بیماری های گرمسیری)، بارداری، واکسیناسیون، مصرف داروها یا آلرژی های جدی. تاتو بدن و آرایش دائم مثل فیبروز ابرو و… پزشک تشخیص می‌دهد که خطر با گذشت زمان کاهش می‌یابد یا نه و کسانی که تتو دارن میتونن خون بدن.

اهدای خون با تتو بعد از 4 ماه به شرط مراجعه به بهترین مرکز فیبروز ابرو در تهران و استفاده از تجهیزات استریل هیچ خطری برای گیرنده نخواهد داشت. پس در پاسخ به اینکه آیا با تاتو میشود خون اهدا کرد؟ و یا آیا تتو زدن مانع اهدای خون میشود؟می‌توان گفت بنابر شرایطی انتقال خون با تتو امکان پذیر است و کسی که تتو دارد میتواند خون بدهد.

چرا کسانی که تتو دارند نمی توانند خون بدهند؟

در پاسخ به این پرسش که چرا با تتو نمیشه خون داد؟ می‌توان گفت افراد دارای تاتو برای مدت معینی نمی‌توانند خون اهدا کند. زیرا ممکن است خون در طول فرآیند تاتو آلوده شده باشد.

در واقع باید در نظر داشته باشید که پوست و غشاهای مخاطی اولین سد دفاعی بدن در برابر تهاجمات خارجی ویروس‌ها و باکتری‌ها را تشکیل می‌دهند.

در زمان اجرای تاتو، پوست با یک سوزن تاتو سوراخ می‌شود و اگر سوزن استریل نباشد ممکن است برخی از بیماری‌ها مثل HIV، هپاتیت B و هپاتیت C در حین انجام تاتو متنقل شوند. این عفونت‌ها ویروسی هستند و منجر به آلودگی خون می‌شوند.

برای اهدای خون با تتو باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

در حین اجرای تاتو در شرایطی که سوزن و تجهیزات استریل نباشد امکان انتقال بیماری‌ وجود دارد. بنابراین درصورتی که فرد قصد اهدای خون با تتو را داشته باشد باید حتما قبل از اهدای خون، آزمایش خون بعد از تاتو را انجام دهد تا از سالم بودن خود مطمئن شود.

خون دادن با تتو درچه صورتی امکان پذیر است؟

تتو و خون دادن درصورتی که برای تتو و انواع خدمات آرایش دائم به سالن‌های معتبر و دارای تاییدیه مراجعه کنید، بعد از گذشت 4 ماه و انجام آزمایش خون بعد از تاتو امکان انتقال خون خواهید داشت. و تنها در این صورت است که اگر تتو داشته باشیم میتوانیم خون اهدا کنیم.

در چه شرایطی کسانی که تتو دارند میتوانند خون بدهند؟

اگر تتو در سالن‌های معتبر با استفاده از لوازم استریل شده انجام شود، امکان انتقال خون بعد از گذشت مدت زمانی فراهم خواهد شد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

6 thoughts on “اهدای خون و تاتو باهم در تداخل هستند؟

  1. آواتار محدثه محدثه گفت:

    من پیش خانم زرگریان فیبروز ابرو انجام دادم و اتفاقا بعدش میخاستم اهدای خون انجام بدم. با آزمایشاتی که انجام دادم متوجه شدم که سوزن‌های استفاده شده، کاملا استریل و ضد عفونی شده بودند. خانم غزل زرگریان واقعا از بهترین وسایل و جدیدترین متدها استفاده می‌کنند و بی شک بهترین مرکز فیبروز ابرو در تهران هستند.

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      بله عزیزم. تمامی تجهیزاتی که ما استفاده می کنیم استریل و یکبار مصرف هستند.

  2. آواتار باران باران گفت:

    در کل اگر جزو افرادی هستید که اهدای خون انجام میدین اگه برای تاتو و بلید ابرو به یه مرکز معتبر مراجعه کنید تو اهدای خون هیچ مشکلی براتون پیش نمیاد. اصلا نگران نباشید.

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      دقیقااا همین طوره

  3. آواتار مهسا مهسا گفت:

    من که فقط تنها فکر و ذهنم استریل بودن تجهیزات و تخصص پیگمنتر بود. خیلی تو این زمینه هم تحقیق کردم و متوجه شدم خانم غزل زرگریان بهترینن تو ایران و واقعا هم همین طوره. خداروشکر که افرادی مثه خانم زرگریان تو ایران هستند و تخصص و دانش بالایی دارند.

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      بله عزیزم ما تمام تجهیزات را برای شما استریل می کنیم و همیشه از تجهیزات یکبار مصرف استفاده می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید