مقالات مرکز غزل زرگریان

آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ و گم کردن خطوط ابرو

گم کردن خطوط ابرو و آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ
4.3
(13)

گم کردن خطوط ابرو و آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ در انواع پوست‌ها در آرایش دائم، یکی از مشکلات و دغدغه‌های پیگمنتر هاست. بسیاری از پیگمنترها پس از ترسیم خطوط در دور اول، با گم کردن خطوط به خصوص در پوست‌ها چرب مواجه می‌شوند. در تمامی تکنیک‌های آرایش دائم نظیر میکروبلیدینگ، فیبروز ابرو، میکروپیگمنتیشن ابرو و نانو بروز و … این اتقاف ممکن است رخ دهد. از این رو آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ، تکرار خطوط در میکروبلیدینگ، اموزش کشیدن استروک ابرو و آشنایی با روش‌های موثر در حل مشکل گم کردن خطوط در میکرو و هاشور ابرو بسیار مهم است. در ادامه این مطلب از وب سایت غزل زرگریان با ما همراه باشید تا با چگونگی تکرار خطوط در میکروبلیدینگ، اموزش کشیدن استروک ابرو و حل مشکل گم کردن خطوط ابرو در انواع پوست آشنا شوید.

فایل صوتی آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ

4 روش حل مشکل گم کردن خطوط ابرو

در ادامه به روش‌های حل مشکل گم کردن خطوط ابرو اشاره کرده‌ایم:

از یک رنگ تیره استفاده کنید

یکی از راه‌‌حل‌های عدم گم کردن خطوط ابرو، استفاده از یک رنگ تیره در دور اول کشیدن خطوط است. شاید برخی از شما در استفاده از رنگ تیره و تاثیر آن بر تناژ رنگ نهایی کار نگران باشید. اما این مسئله نیازی به نگرانی ندارد چرا که ما در دور اول کاشت رنگ نداریم و تنها خطوط را با ماژیک طراحی تاتو ترسیم می‌کنیم.

ماساژ دادن رنگ اصلی

یکی دیگر از راه‌ حل‌های مشکل گم کردن خطوط ابرو، ماساژ رنگ اصلی با رنگی تیره‎‌تر است. پس از ترسیم خطوط، قطره‌ای رنگ با استفاده از لینت-فری اپلیکاتور فی بر روی ابروها بچکانید. سپس رنگ روی ابرو را با آن ماساژ دهید.

لبه‌های زبر اپلیکاتور موجب انتقال رنگ به استروک‌ها می‌گردد. همچنین مژه‌ کارها از این محصول در برداشتن مژه، مواد ریموو لیفت مژه و دیگر موارد استفاده می‌کنند.

میزان اهمیت کشش پوست برای مشکل گم کردن خطوط ابرو

کشش پوست در میکروبلیدینگ یکی از نکات حائز اهمیت در آموزش خطوط میکروبلیدینگ و گم کردن خطوط ابرو است. این اهمیت به این دلیل است که درصورتی که حتی نیم میلی متر خطا داشته باشید، خطوط را دو خطه می‌بینید.

در نتیجه این اتفاق خروجی کار مورد انتظارتان نخواهد بود. بنابراین در آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ باید با استفاده از تکنیک کشش پوست، از ابتدا تا انتهای خطوط میکروبلیدینگ را بر روی خطوط قبلی ترسیم کرد.

استفاده از استروک مارکر فی

سومین روش حل مشکل گم کردن خطوط ابرو، استفاده از نانو رنگدانه استروک مارکر کمپانی فی است. در تکنیک‌های هاشور، میکرو و فیبروز ابرو، به خطوط مو مانند در ابرو استروک ابرو می‌گویند. درواقع کشیدن انواع استروک ابرو در بین تارهای آن فرمی طبیعی در ابروها ایجاد می‌کند. این استروک‌ها به طور نامنظم و در سایزهای ریز و درشت هم‌جهت با خواب ابرو کشبده می‌شوند.

درحقیقت استروک ابرو همان خطوط ابرو محسوب می‌شود. پیگمنتری که آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ و اموزش کشیدن استروک ابرو را گذرانده باشد، قادر است با استفاده از این استروک مارکر، تمامی خطوط انداخته شده روی پوست را که قابل مشاهده نیستند، علامت‌گذاری کند.

لازم به ذکر است استروک مارکر در پوست باقی نخواهد ماند. از استروک مارکر برای انواع رنگ مو و پوست استفاده می‌شود. روش آموزش استروک ابرو بدین صورت است که یک قطره از استروک مارکر را در مرحله ماساژ و یا در دور اول بر روی ابرو ریخته ماساژ می‌دهیم.

نکته مهم در زمان برداشتن رنگ بر روی سوزن

توجه به میزان برداشتن رنگ برای اجرای خطوط نیز در گم نکردن خطوط تاثیرگذار است. پیگمنتر باید به مقدار مورد نیاز و مناسب، رنگ را برداشته و با دقت و با استفاده از سوزن تاتو اقدام به ایجاد خطوط نماید. تند و پشت هم زدن خطوط باعث پایین آمدن دقت و عدم توجه به خطوط قبلی خواهد شد. این موضوع سبب گم کردن خطوط ابرو می‌شود.

تکرار خطوط در میکروبلیدینگ باید چگونه باشد؟

در دور اول کشیدن خطوط و کاشت رنگ باید به لایه مناسبی از پوست رسیده باشیم. یعنی کاشت رنگ باید بین لایه اپیدرم و درم انجام شود. در این هنگام نباید فشار دست در میکروبلیدینگ را افزایش دهیم.

از این رو در تکرار خطوط در میکروبلیدینگ باید فشار دست را کنترل نمود. برای اینکه متوجه شویم چه تعداد تکراری برای خطوط میکرو ابرو مناسب است، به روش‌های زیر عمل می‌کنیم:

  • در روش اول باید ضخامت و تیرگی خطوط را درنظر گرفت. بدین معنا که درصورتی که خطوط دو برابر تیره‌تر و ضخیم‌تر از رنگ و فرم ابرو ابروی طبیعی باشد، تعداد تکرار مناسب است.
  • در روش دوم باید پوست را باز کرده و شیارهای ایجاد شده را مشاهده کنید و پررنگ بودن آن‌ها را بررسی نمایید.

آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ
تکرار خطوط در انواع تیپ‌های پوستی چگونه است؟

درحالت کلی در آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ، استاندارد خاصی برای تعداد تکرار وجود ندارد و این عمل به پوست مشتری، مهارت و تجربه پیگمنتر بستگی دارد. برای نمونه افرادی که پوست‌های خشک یا نازک دارند، 2 تا 3 بار تکرار کافی است. اما برای افراد با پوست چرب و ضخیم، 10 تا 15 بار تکرار نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

ضخامت خطوط در میکروبلیدینگ در 2 مرحله

در دو محله‌ای که در زیر به آن اشاره کردیم، ضخیم شدن خطوط ایجاد می‌شود:

  • مرحله اول هنگام ایجاد خطوط در شروع کار
  •  مرحله دوم در زمان کاشت رنگ و تکرار خطوط

4 عامل از دست رفتن ظرافت در مرحله اول

کشش نامناسب:

یکی از رایج‌ترین اشتباهات افراد بی‌تجربه در گم کردن خطوط ابرو، کشش نامناسب پوست است. از آنجایی که پوست انسان ارتجاعی است، برای سرخوردن آسان سوزن و ایجاد استروک‌ها پوست باید از 3 طرف کشیده شود.

کشش پوست به دو صورت انجام می‌شود. کشش دو نقطه‌ای که در آن یک دست وظیفه نگهداری قلم و دست دیگر وظیفه کشش با دو انگشت را دارد. این نوع کشش پوست می‌تواند منجر به گیر کردن سوزن در پوست در هنگام ترسیم خطوط شود.

در کشش سه نقطه‌ای علاوه‌بر دو انگشت دست برای کشش از انگشت کوچک دستی که قلم را دارد نیز به‌عنوان نقطه سوم کشش استفاده می‌شود. با این نوع کشش پوست صاف شده و امکان ترسیم خطوط ظریف فراهم می‌شود. در نتیجه گم کردن خطوط ابرو به درستی انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است میزان کشش برای هرنوع پوست متفاوت است. برای نمونه برای افراد مسن و دارای پوست شل، نیاز به کشش بیشتری است. پوست‌های جوان و سفت نیاز به کشش کمتری دارند.

فشار دست زیاد:

در مبحث پوست شناسی در تاتو با سه لایه پوست آشنا می‌شویم. پوست از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم به وجود آمده است. لایه سطحی پوست با نام اپیدرم حاوی سلو‌ل‌های مرده و زنده است.

لایه دوم پوست یا درم، 5 تا 7 برابر از لایه اپیدرم صخیم‌تر است. همچنین لایه سوم عمیق‌ترین و حساس‌ترین لایه است. در اجرای میکرو ابرو، پیگمنتر از لایه اپیدرم عبور کرده و خطوط را در لایه درم ترسیم می‌کند.

هنگامی که فشار دست پیگمنتر صحیح باشد، خونریزی سطحی و ظریفی درن پوست که به آن شبنم خون می‌گویند، رخ می‎دهد. اما از آنجایی که در برخی پوست‌ها حتی در صورت فشار دست نادرست شبنم خون مشاهده می‌شود، آن را نمی‌توان ملاک تشخیص عمق صحیح پوست دانست.

از این‌رو باید شیارهای ایجاد شده روی پوست را درنظر بگیریم. اگر شیارهای ایجادشده روی پوست خیلی سطحی باشد، تشخیص آن دشوار بوده و مناسب نیست. درصورتی که این شیارها عمیق باشند، با کشش پوست باز می‌شوند.

از طرفی فشار دست بالا موجب درد مشتری و آسیب به لایه درم و خونریزی حین تاتو می‌شود. از این رو توجه به میزان فشار دست در هنگام کاشت رنگ و گم کردن خطوط ابرو در آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

زاویه ناصحیح قلم:

شاید شما هم بارها شنیده باشید که زاویه صحیح قلم در میکرو ابرو 90 درجه است. اما باید گفت منظور از این جمله، زاویه سوزن تاتو نسبت به پوست است.

سوزن تاتو می‌تواند به‌صورت زاویه‌دار و یا بدون زاویه در قلم جایگذاری شود اما هنگام حرکت روی پوست و ایجاد شکاف باید دارای زاویه 90 درجه باشد.

شکاف پوست به صورت اریب، باعث تشکیل خطوطی ضخیم با هیلد نامناسب می‌شود. از این رو برای داشتن استروک‌های ظریف و زیبا و نیز گم کردن خطوط ابرو، نیاز است زاویه سوزن را نسبت به پوست روی 90 درجه تنظیم نماییم.

سوزن بی‌کیفیت:

درصورتی که پیگمنتر تمامی نکات بالا را رعایت کند اما از سوزنی بی‌کیفیت استفاده نماید، باز هم خطوطی ضخیم و نازیبا ایجاد می‌شود. سوزنی که به اندازه کافی ظریف یا تیز نباشد و در حین کار پینهایش جابجا گردد، مناسب نیست.

بدین منظور می‎توان سوزن تاتو را قبل از کار بر روی لاتکس تست نمود و درصورت تیز و مناسب بودن، از آن استفاده کرد.

ضخیم شدن خطوط در مرحله دوم:

در مرحله کاشت رنگ، رنگدانه توسط وارد شیارهای ایجاد شده توسط سوزن می‌شود. به مرحله کاشت رنگ، مرحله تکرار خطوط نیز می‌گویند. در این مرحله پیگمنتر ممکن است به جای اجرای خطوط روی خطوط قبلی، کنار آن حرکت کند. این مسئله موجب ایجاد خطوط ضخیم و چندتایی می‌شود. همچنین این کار پخش و ریزش رنگ را نیز در پی دارد.

برای جلوگیری از این مشکل پیگمنتر باید در نور زیاد با دقت و تمرکز فراوان، تکرار خطوط را انجام دهد تا بتواند گم کردن خطوط ابرو را به‌درستی انجام دهد.

برای اینکه بتوانید آموزش کشیدن خطوط میکروبلیدینگ را درست و اصولی دریافت کنید می‌توانید در دوره آموزش میکروبلیدینگ ابرو استاد غزل زرگریان شرکت نمایید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 13

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید