مقالات مرکز غزل زرگریان

پوست شناسی در تاتو و 4 روش تشخیص رنگ پوست

پوست شناسی در تاتو
4
(9)

پوست شناسی در تاتو یکی از مباحث مهمی است که تاتوکار باید بدان مسلط باشد. شناخت انواع پوست برای تاتو بدن و ابرو موجب می‌شود تا پیگمنتر بهترین ترکیب رنگ مناسب برای انواع رنگ پوست را انتخاب کند. چرا که پیگمنتر برای اجرای میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو حرفه‌ای، باید براساس نوع پیگمنت پوست و رنگ پوست برای تاتو، ترکیب رنگ را انجام دهد. در صورتی که پیگمنتر با مباحث پوست شناسی در میکروبلیدینگ و رنگ شناسی در تاتو آشناییت نداشته باشد، نتیجه دلخواه و مورد انتظار شما حاصل نخواهد شد و شما ممکن است محبور به ریموو تاتو ابرو خود شوید.

فایل صوتی روش‌های پوست شناسی در تاتو

همچنین درصورتی که پیگمنتر به پوست شناسی و تشخیص تناژ رنگ پوست در میکروبلیدینگ مسلط نباشد، حتی اگر بهترین رنگ تاتو را نیز استفاده کند، باز هم نتیجه مطلوب حاصل نمی‌گردد. ما در ادامه این مطلب از وب سایت استاد غزل زرگریان، شما را با آموزش پوست شناسی در تاتو، تشخیص رنگ پوست، پوست سرد و گرم در تاتو، رنگهای سرد و گرم در تاتو، پوست شناسی و ساخت رنگ مناسب در تاتو و آرایش دائم و .. آشنا خواهیم کرد.

علت متفاوت بودن پیگمنت پوست

دو عامل تاثیرگذار در متفاوت بودن رنگ پوست افراد مختلف، ژنتیک و وراثت است. البته در برخی مواقع در مناطق مختلف جغرافیایی، نژادهای گوناگون می‌توانند رنگ پوست متفاوتی با هم داشته باشند. با آگاهی از علل تفاوت انواع رنگ پوست می‌توان نوع پوست را برای استفاده صحیح از پیگمنت‌های رنگی مناسب و رنگهای سرد و گرم در تاتو تشخیص داد. با نزدیک شدن به سمت استوا، رنگ پوست تیره‌تر خواهد شد و با دور شدن از استوا شاهد رنگ‌ پوست‌ روشن و سفیدی خواهیم بود. به‌علت تابش زیاد اشعه ماورا بنفش به افرادی که در نزدیکی خط استوا زندگی می‌کنند، پوست ماده‌ای با نام ملانین تولید می‌کند.

ملانین می‌تواند موجب حفاظت پوست در مقابل تابش شدید نور خورشید شود. از طرفی تولید ملانین موجب تیرگی پوست شده و این تیرگی باعث حفاظت بیشتر پوست در برابر نور خورشید می‌شود. برخی عواملی که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم در تغییر رنگ پوست تاثیرگذارند:

  • کمبود برخی ویتامین‌‌ها
  • بیماری‌های ژنتیکی
  • تغذیه
  • عدم استراحت کافی
  • استفاده از دخانیات

انواع رنگ پوست در پوست شناسی در تاتو

درحالت کلی برای تشخیص رنگ پوست می‌توان گفت رنگ پوست دارای انواع مختلفی است که در زیر به آن‌های اشاره کردیم:

  • پوست سفید: در این نوع رنگ پوست، پیگمنت قرمز غالب بر بدن فرد است.
  • پوست سبزه: پیگمنت آبی در این نوع رنگ پوست غالب است.
  • پوست گندمی: در این نوع رنگ پوست، پیگمنت آبی و قرمز به طور نصف نصف غالب است. چراکه این رنگ پوست بین پوست سفید و سبزه است.
  • پوست گندمی رو به سفید: در این نوع پوست، 80% پیگمنت قرمز و 20% پیگمنت آبی مشاهده می‌شود.
  • پوست گندمی رو به سبزه: این افراد دارای 80% پیگمنت آبی و 20% پیگمنت قرمز هستند.

انواع رنگ پوست

اهمیت پوست شناسی در میکروبلیدینگ

برخی ممکن است به این پرسش بربخورند که پوست شناسی در تاتو و پیگمنت پوست چیست؟ در پاسخ می‌توان گفت در مطلب بالا با پیگمنت‌های غالب در انواع رنگ پوست آشنا شدید. رنگ مورد استفاده در تاتو، براساس رنگ غالب بر پوست انتخاب می‌شود. این مسئله باعث می‌شود تا پیگمنت اصلی پوست شما تشدید نشود. در صورتی که پوست شما سبزه یا سفید است، برای خنثی کردن پیگمنت غالب، باید از یک رنگ مکمل استفاده شود. همچنین در نتیجه کار نباید رنگ صورت رو به بنفشی، قرمزی، آبی یا سبزی برود. به همین دلیل است که تشخیص تناژ رنگ پوست در میکروبلیدینگ و پوست شناسی در میکروبلیدینگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورت آگاه نبودن مستر به این موضوع در زمان اجرای فیبروز ابرو، هاشور ابرو، بلید کرکی مویی، بولد بروز و … دچار سردرگمی خواهد شد. همچنین اگر مستر با پوست شناسی در تاتو آشنا نباشد نتیجه نهایی کار زیبا نیست. در نتیجه لازم است تا برای انتخاب بهترین رنگ، پیگمنتر در ارتباط با ساختمان پوست و بهترین لایه های پوست در تاتو برای کاشت رنگدانه اطلاعات دقیقی داشته باشد.

روش تشخیص پوست سرد و گرم در تاتو

همانطور که گفتیم با تسلط بر مبحث پوست شناسی در تاتو می‌توان رنگ‌های غالب انواع پوست را شناخت. برای شناخت پوست سرد و گرم در تاتو روش‌هایی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

رنگ چشم و مو برای تشخیص رنگ پوست

برای اینکه در پوست شناسی در تاتو بتوانید رنگهای سرد و گرم در تاتو و پیگمنت غالب به پوست را بشناسید، می‌توانید طبق رنگ چشم و مو، رنگ پوست سرد و گرم را تشخیص دهید:

  • افرادی که چشم‌های آبی، طوسی و سبز دارند، دارای رنگ مو طبیعی بلوند، قهوه‌ای و مشکی هستند. این افراد دارای پوست سرد هستند. برای پوست سرد پیگمنت آبی و سبز به بدن غالب است.
  • افراد با رنگ‌ چشم‌های عسلی و قهوه‌ای، رنگ موهای طبیعی و بلوند با تناژ طلایی یا مشکی با تناژ قرمزی و طلایی دارند. این دست از افراد رنگ مو با زمینه و تناژ زرد داشته و دارای پوست گرمی هستند. که در این صورت پیگمنت قرمز بر پوست این دست از افراد غالب است.

رنگ مچ دست و پوست شناسی

رنگ مچ دست و شناخت پوست سرد و گرم در تاتو

باتوجه به رنگ مچ دست می‌توان به سادگی سردی و گرمی پوست را تشخیص داد. افراد با مچ دست‌هایی که رگ آن‌ها بنفش و یا آبی است، پوست سردی دارند. همچنین افرادی که رنگ رگ مچ دست آن‌ها سبز و یا زیتونی است، دارای پوست گرمی هستند. درصورتی که رنگ مچ دست ترکیبی از سبز و آبی باشد، فرد دارای پوستی خنثی است.

تغییر رنگ پوست در معرض نور خورشید

یکی دیگر از عواملی که به ما در تشخیص تشخیص تناژ رنگ پوست در میکروبلیدینگ و پوست شناسی در تاتو کمک می‌کند، تغییر رنگ پوست در زیر نور خورشید است. که در زیر به دو روش تشخیص این موضوع اشاره کرده‌ایم:

  • درصورتی که پوست فرد در معرض آفتاب دچار سوختگی و قرمزی شود، دارای پوست سرد است.
  • درصورتی که پوست فرد در معرض آفتاب به رنگ طلایی، قهوه‌ای و یا برنزه تغییر کند، دارای رنگ پوست گرم است.

استفاده از زیورآلات نقره‌ای و طلایی برای تشخیص انواع پوست

درصورتی که پوست فرد در استفاده از زیورآلات نقره‌ای، جلوه زیبایی داشت یعنی پوست فرد از نوع سرد است. همچنین در صورتی که پوست فرد هنگام استفاده از زیورآلات طلایی این جلوه و زیبایی را داشت، دارای پوست گرمی است. با این روش‌های ساده می‌توان متوجه سردی و گرمی پوست افراد شد و با توجه به پوست شناسی و ساخت رنگ مناسب در تاتو بهترین ترکیب رنگ تاتو را برای آن‌ها با توجه به نوع پوست‌شان در نظر گرفت.

نوع پوست خنثی

برخی افراد دارای ترکیب دو نوع پوست گرم و سرد هستند، که به این نوع رنگ پوست خنثی می‌گویند.

بنابراین در پوست این افراد ترکیب پیگمنت‌های سبز، آبی و قرمز غالب است. از این‌رو پیگمنتر با توجه به این مسئله باید بهترین ترکیب رنگ تاتو را برای این افراد در نظر بگیرد. شناخت و تشخیص رنگ سرد و گرم پوست به همراه پوست شناسی تاتو و راز و رمزهای ترکیب رنگ به مستر کمک می‌کند تا بهترین ترکیب رنگ تاتو را انجام دهد.

شناخت رنگ‌ها در پوست شناسی در تاتو

بعد از پوست شناسی در تاتو و شناخت راز و رمزهای ترکیب رنگ، مهم‌ترین عامل برای ایجاد یک تاتو خوب، استفاده از بهترین رنگ تاتو است. پوست شناسی و رنگ شناسی در تاتو دو عامل مکمل در تتو هستند.

بعد از آشنایی با روش‌های تشخیص نوع پوست و انتخاب ترکیب رنگ مناسب، انتخاب بهترین برند رنگ تاتو و رنگ مخصوص اسکالپ سر از اهمیت فراوانی برخوردار است. همچنین پیگمنتر باید در ترکیب رنگ تاتو و تشخیص رنگ غالب پوست دانش و توانایی لازم را داشته باشد.

از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت عامل مهم دیگر در پوست شناسی و رنگ شناسی، مهارت و تخصص پیگمنتر است. چرا که در صورت عدم مهارت پیگمنتر، مجبور به پاک کردن تاتو خواهید شد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید