مقالات مرکز غزل زرگریان

تاتو برای چه کسانی ممنوع است؟ موارد منع تاتو و میکروبلیدینگ

تاتو برای چه کسانی ممنوع است؟ موارد منع تاتو و میکروبلیدینگ
3.4
(16)

رعایت نکات و موارد منع تاتو و میکروبلیدینگ و نیز اینکه تاتو برای چه کسانی ممنوع است، برای داشتن تاتو و میکروپیگمنتیشنی خوب و مورد رضایت بسیار مهم است. میکروپیگمنتیشن و سایر تکنیک‌های آرایش دائم امروزه طرفداران فراوانی پیدا کرده‌اند. اما این تکنیک‌ها مزایا و معایب زیادی دارند. زیرا در میکروپیگمنتشن ابرو و میکروبلیدینگ ابرو با ایجاد خراش‌هایی روی پوست، رنگدانه به لایه‌های پوست تزریق می‌شود. این خراش‌ها و زخم تاتو درصورت عدم مراقبت ممکن است دجار عفونت شوند. از طرفی روش‌های آرایش دائم برای برخی افراد محدودیت‌هایی دارد. بنابراین شناخت ممنوعیت‌های آرایش دائم بسیار مهم است. رعایت موارد منع ریموو ابرو، موارد منع تاتو یا منع میکروبلیدینگ در جلوگیری از بروز عوارض تاتو بسیار حائز اهمیت است.

در این مطلب از وب سایت مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان، بهترین سالن آرایش دائم، ما به این پرسش پاسخ خواهیم داد که تاتو برای چه کسانی ممنوع است؟

موارد منع تاتو یا منع میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن و … از روش‌های آرایش دائم صورت هستند. این روش‌ها که امروزه مورد استقبال بسیاری از بانوان قرار گرفته‌اند، معایبی نیز دارند. ایجاد خراش بر روی پوست به دلیل ورود سوزن تاتو و تزریق رنگدانه، می‌تواند موجب عفونت گردد. چرا که پوست در آن ناحیه باز است و درصورت عدم رعایت موارد بهداشتی، ممکن است خطرآفرین باشد. از این‌رو رعایت نکات مراقبت بعد از تاتو بسیار حائز اهمیت است. اما آنچه در این‌جا بدان می‌پردازیم، مواردی هستند که افراد را از انجام تاتو و تکنیک‌های آرایش دائم نظیر میکروبلیدینگ منع می‌کنند.

موارد منع تاتو یا ممنوعیت های میکروبلیدینگ ممکن است دائمی و یا موقتی باشند. بدین معنا که افراد در برخی مواقع تنها در دوره‌ای از انجام آرایش دائم منع می‌شوند و پس از مدتی می‌توانند اقدام به اجرای تاتو و .. نمایند. در برخی موارد دیگر افراد طبق دستور پزشک اجازه انجام آرایش دائم را به‌صورت دائمی ندارند.

موارد منع موقت میکروبلیدینگ

در زیر به مواردی اشاره کرده‌ایم که جزو ممنوعیت‌های تتو یا ممنوعیت‌های میکروبلیدینگ هستند:

  1. وجود تب خال‌های ساده یا زونا: وجود تبخال‌های فعال در صورت باعث گسترش تبخال در تمام موضع می‌شود. برای نمونه اگر تبخال دارید و قصد دارید تاتو رژلب دائم انجام دهید کمی صبر کنید تا تبخال خوب شود. پس از بهبود تبخال می‌توانید اقدام به تاتو رژ لب دائم کنید.
  2. سیستم ایمنی ضعیف در اثر سرماخوردگی یا سایر بیماری‌ها، امکان عفونت بیشتر دارند.
  3. وجود عفونت‌های موضعی از موارد منع موقت میکروبلیدینگ است.
  4. مصرف داروهای آنتی بیوتیک: قوی شدن سیستم دفاعی بدن مانع رنگ پذیری پوست می‌شود.
  5. تا شش ماه بعد از جراحی از انجام کارهای زیبایی و تاتو بپرهیزید.
  6. التهابات پوستی مثل تاول، هماتوم، آفتاب سوختگی یا سولاریوم، زخم و فرو رفتگی پوست در اثر سایش و شکاف پوست موارد منع تتو هستند.
  7. وجود آکنه یا جوش‌های قرمزی که سر چرک ندارند از موارد موارد منع موقت میکروبلیدینگ به شمار می‌روند.
  8. جوش‌های چرکی و ملتهب در محل تاتو جزو ممنوعیت های میکروبلیدینگ هستند.
  9. افراد در دوران شیردهی باید از انجام تاتو خودداری کنند. اما در صورت استفاده از رنگ تاتو باکیفیت و بهترین بی حسی برای تاتو می‌توان تتو را انجام داد.
  10. مصرف دارو و دمنوش گیاهی تا 48 ساعت قبل از تتو ممنوع است.
  11. وجود زخم‌‌های عمیق و قدیمی در محل تاتو از موارد موارد منع ریموو ابرو است.
  12. ترزیق ژل و بوتاکس و… جزو ممنوعیت موقت تاتو و هاشور ابرو است. در صورتی که در ناحیه ابرو خود بوتاکس کرده‌اید ماندگاری تاتو کم می‌شود.
  13. مصرف قرص‌های کورتون
  14. یکی از موارد منع تاتو خط چشم وجود التهاب ویروسی یا میکروبی در پلک است.
  15. اهدای خون و تاتو در صورت احتمال ابتلا به بیماری‌های خونی توصیه نمی‌شود.
  16. لایه‌برداری شیمیایی یا فیزیکی صورت یا درمان لیزری چین و چروک صورت طی چند هفته قبل از تاتو یکی از موارد منع تاتو است.
  17. وجود زگیل در صورت یا ابرو موارد منع تتو محسوب می‌شود.
  18. مصرف داروهای مسکن از دیگر ممنوعیت های تتو است.

موارد گفته شده جزو موارد منع میکروبلیدینگ موقت هستند که با گذشت زمان و برطرف شدن موانع می‌توان اقدام به انجام تاتو نمود.

تاتو ابرو برای چه کسانی ضرر دارد؟

در زیر به موارد منع تاتو دائمی و ممنوعیت‌های آرایش دائم اشاره کرده‌ایم:

  1.  افراد با بیماری‌های سیستم ایمنی مانند لوپوس، پسوریازیس یا لیکن پلان
  2. کسانی که سابقه بروز اسکارهای پوستی دارند شامل ممنوعیت‌های تاتو می‌شوند.
  3. افراد دارای هر نوع ضایع پوستی مشکوک یا سرطان پوستی مثل ملانوم، BCC یا SCC
  4. بیماران دیابتی
  5. افراد هموفیلی
  6. بیماران هپاتیت ویروسی بخصوص هپاتیت C به دلیل احتمال نیدل استیک شدن جزو موارد منع تتو هستند.
  7. تاتو برای بیماران قلبی-عروقی یا دارای فشار خون
  8. افراد مبتلا به ایدز یا HIV
  9. بیماران سرطلانی یا تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی
  10. بیماران آلوپسی
  11. افراد با بیماری‌های ویتیلیگو (لک، پیس، برص) که امکان گسترش آن وجود دارد. این بیماری جزو بیماری‌ها و موارد منع تتو دائم است.
  12. بیماران جنسی

در پاسخ به سوال تاتو برای چه کسانی ممنوع است؟ می‌توان گفت این دست از افراد تنها طبق دستور پزشک و اطلاع از پزشک امکان اجرای تاتو را خواهند داشت. در غیر این صورت به هیچ عنوان نباید اینکار را انجام دهند.

ویدئو موارد منع میکروبلیدینگ ابرو

موارد منع تاتو خط چشم

اغلب افرادی که پلک‌های افتاده و مژه‌های کم‌پشتی دارند، برای تغییر فرم چشمشان تصمیم به انجام تاتو خط چشم می‌گیرند. اما این روش برای برخی افراد با خطرات جبران‌ناپذیری همراه است. تاتو خط چشم برای افرادی که دارای بیماری‌های دیابت، قلبی، هموفیلی و اختلالات انعقادی هستند، ضرر دارد.

همچنین افرادی که دچار بیماری‌‌های چشمی هستند و یا در معرض تماس با اشعه ماورا بنفش و یا فلزات سنگین هستند، جزو موارد موارد منع تاتو خط چشم و ممنوعیت‌های تاتو به شمار می‌روند. این تکنیک برای خانم‌های باردار و افراد با حساسیت‌های پوستی نیز پیشنهاد نمی‌شود.

قبل از تاتو چه قرصی بخوریم؟

درصورتی که از انجام تاتو هراس دارید یا دارای پوست حساسی هستید، نیم ساعت قبل از تاتو، یک قرص ژلوفن یا نصف آلپرازولام مصرف کنید. لازم به ذکر است به هیچ عنوان تا 24 ساعت قبل از تاتو از قرص‌های آسپرین و وارفارین استفاده نکنید.

به نقل از وب سایت دارویاب؛ وارفارین یک داروی ضد انعقاد است و در واقع زمانی که طول می کشد تا لخته خون تشکیل شود را طولانی می کند. وارفارین این اثر را با کاهش اثرات ویتامین کا که در پروسه انعقاد خون شرکت دارد، اعمال می نماید.

تاتو در دوران بارداری ممنوع است؟

تاتو ابرو در بارداری برای خانم‌های باردار و جنین ضرر دارد و توصیه نمی‌شود. همچنین از بارداری تا به دنیا آمدن نوازاد تاتو ممنوع است و مسئولیت هر اتفاقی در این دوران بر عهده پیگمنتر است. از این رو توجه به این نکته که تاتو برای چه کسانی ممنوع است؟ بسیار مهم است.

آیا تاتو در شیردهی ممنوعیت دارد؟

بله تاتو بدن، تاتو صورت  و کاور تاتو قدیمی در این دوران ضرر دارد. اما در صورت استفاده کردن از رنگ‌های ارگانیک و بدون بی‌حسی‌ می‌توان در این دوران تاتو انجام داد.

تاتو در پریودی ضرر دارد؟

دوران پریودی و مشکلات هورمونی موجب پس زدن رنگ تاتو توسط پوست می‌شود. همچنین ممکن است تاتو به خوبی رنگ نگیرد و ریزش داشته باشد. همچنین در این دوران به دلیل اختلال هورمونی رنگ‌پذیری پوست کمتر می‌شود.

آیا بوتاکس از ممنوعیت‌های آرایش دائم است؟

بله، انجام تاتو در ناحیه‌هایی که بوتاکس شده به دلیل ترکیب رنگ تاتو و ژل‌های بوتاکس پیشنهاد نمی‌شود.

چه قرص‌هایی قبل از تاتو نخوریم؟

مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین موجب، افزایش خونریزی حین تاتو می‌شود. همچنین خونریزی شدید حین تاتو باعث کاهش رنگ‌پذیری پوست خواهد شد.

آیا قلیون و سیگار جزو موارد منع تاتو هستند؟

استفاده از قلیون، سیگار، قهوه و مواد کافئین‌دار بر روی رنگ پذیری پوست تاثیرگذار هستند.

آیا مصرف الکل قبل از تاتو ضرر دارد؟

بله. به‌هیچ عنوان قبل از انجام تتو و آرایش دائم از نوشیدنی‌های الکلی و شراب استفاده نکنید. زیرا الکل در رنگ پذیری تاتو تاثیر دارد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 16

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

2 thoughts on “تاتو برای چه کسانی ممنوع است؟ موارد منع تاتو و میکروبلیدینگ

  1. آواتار mona mona گفت:

    مشاوراتون واقعا دلسوز و متخصص هستند و همه ی نکات لازم و مراقبت های بعد از تاتو و قبل از انجامشو برامون توضیح میدن

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      لطف دارید، خدا را شکر بابت رضایتتون

دیدگاهتان را بنویسید