مقالات مرکز غزل زرگریان

شید استروک ابرو چیست؟ ماندگاری آن چقدر است؟

شید استروک ابرو
3.9
(51)

شید استروک ابرو یکی از تکنیک‌های نیمه دائم آرایش ابروهاست. در این روش بروز خطوط نازکی در جهت تارهای مو ابرو ترسیم می‌شود تا فواصل خالی بین ابروها پر گردد. امکان اجرای شید استروک به دو روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو وجود دارد. اما شید استروک ابرو و میکروبلیدینگ باهم تفاوت دارند.

شاید بتوان نتیجه انتهایی که در شید استروک تنها وضوح ابرو و شکل طبیعی آن افزایش میابد را علت این تفاوت دانست. این تکنیک سایه زدن با ایجاد خطوط کوچک رنگدانه یا نقاط ریز در امتداد ابرو اجرا می‌گردد. شید استروک روشی عالی برای افزایش تراکم طبیعی به ابروهاست.

اگر شما هم ابروهایی تو خالی و کم پشت دارید با استفاده از این روش بروز می‌توانید به شکلی طبیعی و هم رنگ با ابروهایتان، قرینه سازی و تراکم ابرو را تجربه کنید. در ادامه این مطلب از وب سایت غزل زرگریان شما را بیشتر با این تکنیک بروز و تفاوت‌های آن با میکروبلیدینگ ابرو آشنا خواهیم نمود.

شید استروک چیست؟

شید استروک ابرو یکی از تکنیک‌های آرایش نیمه دائم برای اصلاح عدم قرینگی و افزایش وضوح و تراکم ناحیه ابرو است. این تکنیک که به سایه زدن، پودر ابرو و یا ابرو مایکروساید نیز معروف است، به‌منظور ایجاد ابروهایی با ظاهر طبیعی اجرا می‌شود. رسوب رنگدانه به پوست در شید استروک ابرو، با استفاده از دستگاه تاتو و یا ابزار دستی انجام می‌شود و طی آن جلوه‌ای پودری و نرم در ظاهر ابروها پدید می‌آید.

در این تکنیک سایه زدن ابرو خطوطی کوچک یا نقاط ریزی در امتداد ابرو رسم می‌شود که به تدریج تراکم و رنگ ایجاد می‌کند تا ابروها شکل پری بگیرند.

نتیجه این تکنیک جلوه‌ای طبیعی‌تر و ظریف‌تر از تاتو ابرو و دیگر تکنیک‌های آن است، که ابروی محکم و بلوک مانند ایجاد می‌کنند. این تکنیک می‌تواند براساس شکل طبیعی ابرو، رنگ پوست و ترجیحات شخصی فرد سفارش گردد.

شیداستروک ابرو به روش میکروبلیدینگ چگونه است؟

در ادامه به مراحل انجام شید استروک ابرو به روش میکروبلیدینگ اشاره می‌کنیم:

  • تعیین محدوده ابرو با استفاده از ابزار مخصوص شامل کولیس دیجیتال تاتو و نخ کولیس
  • استفاده از قوی ترین پماد بی حسی تاتو و بی حس کردن موضع
  • طراحی خطوط شید استروک ابرو با بلید فیبروز و قلم میکروبلیدینگ در بین خطوط طبیعی ابروها
  • ضخامت خطوط استروک باید دو برابر شکل طبیعی ابروها باشد تا با گذشت مدت زمانی حالت طبیعی پیدا کند.

شیداستروک ابرو به روش میکروپیگمنتیشن به چه صورت است؟

در بالا با اجرای شید استروک ابرو به روش میکروبلیدینگ آشنا شدید، در ادامه قصد داریم شما را با روش اجرای شید استروک به روش میکروپیکمنتیشن ابرو آشنا سازیم:

  •  طرح اولیه ابرو و تعیین محدوده ابروها با ابزارهای طراحی نظیر ماژیک طراحی تاتو و کولیس تاتو
  • طراحی خطوط استروک ابرو در محدوده تاج با دستگاه میکروپیگمنتیشن
  • شوک دادن به استروک ناحیه تاج ابرو برای رنگ‌دهی بهتر
  • طراحی ناحیه دم و ارک ابرو به روش شید استروک با دستگاه میکروپیگمنتیشن
  • طراحی دو برابری ضخامت استروک‌ها برای ایجاد حالت طبیعی با گذشت زمان

تفاوت شید استروک ابرو و میکروبلیدینگ

شید استروک ابرو و میکروبلیدینگ ابرو هر دو از تکنیک‌های محبوب و پرطرفدار آرایش نیمه دائمی ابروها هستند که برای مشخص کردن و تقویت رنگ ابروها اجرا می‌گردند.

درحالیکه هر دو روش باعث ایجاد ابروهایی پر و طبیعی می‌شوند، اما در عمل تفاوت‌های مهمی با هم دارند. در تکنیک میکروبلیدینگ با ابزاری ستی و ضربه‌های کوچک در پوست اره طبیعی ابروها تقلید می‌شود. این ابزار دستی رنگ تاتو ابرو را در پوست تزریق می‌کند و تا دو سال ماندگاری دارد. معمولا از میکرو ابرو برای پر کردن ابروهای نازک و کم پشت، تغییر شکل ابروهای نامتقارن و ایجاد فرم جدید در ابروها استفاده می‌شود.

از سوی دیگر شید استروک با استفاده از ابزار دستی یا دستگاه تاتو به‌منظور ایجاد جلوه‌ای پودری و نرم روی ابروها استفاده می‌شود. این تکنیک با خطوط کوچک و نقاط ریز رنگدانه را در پوست انتقال داده و به تدریج تراکم و رنگ ایجاد می‌کند.

این روش به ابروها حالتی طبیعی و ظریف‌تر می‌دهد. از شید استروک برای افزایش وضوح و شکل طبیعی ابرو و یا تصحیح عدم تقارن آن استفاده می‌شود. نتیجه سایه زدن ابرو با روش‌هایی مانند شید استروک یا شیدینگ ابرو دوام بیشتری نسبت به میکروبلیدینگ دارد. در واقع شید استروک ابرو می‌تواند تا سه سال یا بیشتر دوام داشته باشد و براساس شکل منحصربفرد ابرو و ترجیحات سبک شخصی هر مشتری سفارش گردد.

ماندگاری شید استروک ابرو

مدت زمان دوام این تکنیک همانند سایر روش‌های نیمه دائمی نظیر فیبروز ابرو، بولد بروز ابرو و ... به عواملی بستگی دارد. در واقع ماندگاری شید استروک بسته به فرمول و شرایط نگهداری، مارک رنگ بکار رفته و ... متفاوت است.

درحالت کلی رنگدانه‌های سایه ابرو بصورتی طراحی شده‌اند که دوام طولانی داشته باشند. اما همچنان عمل به توصیه‌ها و مراقبت بعد از تاتو و بررسی تاریخ انقضای رنگدانه برای اطمینان از ایمنی و کارایی محصول و دوام بیشتر مهم است. رنگدانه‌های شید استروک درصورتی نگهداری درست، تا دو سال و بیتر ماندگاری دارند.

نکات مراقبت بعد از انجام شید استروک کدام است؟

بعد از انجام شید استروک ابرو رعایت برخی نکات موجب افزایش دوام، اطمینان از نتیجه بهتر و همچنین بهبودی سریع‌تر پوست می‌شود:

تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه

حداقل تا 10 روز بعد از اجرا و درمان ابروها، از خیس کردن آن‌ها پرهیز کنید؛ زیرا آب موجب محو شدن رنگدانه می‌گردد. بنابراین در این مدت از رفتن به جکوزی، استخر، حمام و اتاق بخار خودداری کنید.

استفاده از پماد مخصوص

متخصص ابرو استفاده از پمادهای تسکین دهنده مخصوصی همانند پماد ترمیم کننده تتو استرانگ راک، کرم ترمیم کننده ویتامینه پورپیگمنت و ... را برای مرطوب نگه داشتن و جلوگیری از التهابات پوستی توصیه می‌کند.

عدم دستکاری ناحیه

هرگونه دستکاری ناحیه سبب ایجاد قرمزی، عفونت، التهاب و ... می‌شود.

عدم قرارگیری زیر نور مستقیم خورشید

قرارگیری زیر نور مستقیم آفتاب و سولاریوم موجب محو شدن رنگدانه‌ها می‌شود.

اجتناب از آرایش و استفاده از محصولات مراقبتی

مواد آرایشی سبب تغییر رنگدانه و نفوذ عفونت در زخم تاتو در ناحیه شید استروک ابرو می‌شود.

برای افزایش ماندگاری شید استروک ابرو چه باید کرد؟

علاوه‌بر رعایت نکات مراقبتی بعد از اجرای این تکنیک، باید پیش از آن رنگدانه مخصوص این تکنیک در جایی خشک و به دور از نور مستقیم و گرما نگهداری گردد تا رنگدانه تحلیل نشده و به مرور زمان کاراریی خود را از دست ندهد.

مراقبت قبل از انجام شید استروک چیست؟

پیش از اجرای این تکنیک باید تا یک هفته قبل از مصرف مکمل‌ها و داروهای رقیق کننده خون نظیر ایبوپروفن، آسپرین و ..، عدم مصرف کافئین تا 24 ساعت قبل، عدم قرارگیری زیر نور آفتاب و از لایه برداری پوست تا دو هفته قبل از مراجعه خودداری کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 51

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها