مقالات مرکز غزل زرگریان

بهترین دستگاه تاتو بدن و معرفی 6 برند محبوب

بهترین دستگاه تاتو بدن
3.6
(12)

شما در این مطلب از وب سایت غزل زرگریان با انواع دستگاه تتو بدن با قیمت بهترین مارک دستگاه تاتو بدن آشنا خواهید شد. بهترین دستگاه تاتو بدن ابزاری برای زدن طرح تاتو بر روی پوست است. این دستگاه تتو دارای یک موتور و یک سوزن است که با استفاده از سوزن تاتو رنگدانه‌ به پوست وارد می‌شود. پیگمنتر با استفاده از انواع دستگاه تاتو بدن سرعت کار بیشتری داشته و خسته نمی‌شود. لازم به ذکر است که دستگاه‌ تاتو صورت و بدن با هم متفاوت هستند. از دستگاه‌های تاتو بدن در ایجاد طرح بر روی دست، صورت، پا، گردن و ... استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین برند دستگاه تاتو بدن، گرانترین دستگاه تاتو بدن و قیمت دستگاه تاتو بدن حرفه ای و ...  آشنا شوید.

فایل صوتی معرفی انواع دستگاه تاتو بدن

تاریخچه دستگاه تاتو بدن

دستگاه تاتو بدن در گذشته وجود نداشت. این در حالی است که تاتو و طرح‌های آن دارای قدمتی چند صد ساله هستند. خالکوبی و تاتو بدن تکاملی پیچید‌ه‌ای را تا زمان حال طی کرده است. در گذشته از ساق گیاهان و لوله‌های فلزی برای تزریق رنگ به پوست استفاده می‌کردند.

بعد از گذشت این دوران، دستگاه تاتو کویل ساخته شد که این روزها با تجهیزات بروز شده در مراکز کاربرد دارند. این دستگاه تاتو با تبدیل جریان الکتریکی به جریان مغناطیسی در سیم‌پیچ‌ها و حرکت سوزن به‌صورت رفت و برگشتی طرح را بر روی پوست ایجاد می‌کند. این دستگاه تتو بدن با نام قلم الکتریکی ادیسون نیز شناخته می‌شود.

امروزه بهترین دستگاه تاتو بدن در برندهای مختلف و قابلیت‌های متفاوت و ویژه‌ای ارائه شده است. درحال حاضر یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در مراکز معتبر و بهترین دستگاه تتو، دستگاه روتاری است.

معرفی بهترین دستگاه تاتو بدن

امروزه با پیشرفت‌های آرایش دائم و تاتو بدن، انواع بهترین دستگاه تاتو بدن حرفه ای به بازار عرضه شده است. استفاده از بهترین دستگاه تتو بدن به نوع تاتو بستگی دارد. برای نمونه برای تاتو قسمت‌های ظریف مانند تاتو خط چشم و تاتو لب، از دستگاه‌های نوک تیز با ظرافت بالا استفاده می‌شود.

همچنین برای پوست‌های ضخیم که رنگ‌پذیری پوست آن‌ها سخت‌تر است، می‌توان از بهترین مارک دستگاه تتو دوکاره یا پنوماتیک استفاده نمود. درصورتی که تاتوکار مبتدی بوده و قصد تاتو نقاط ظریف بدن مانند خط چشم و هاشور ابرو و .. را داشته باشد، از دستگاه روتاری که بهترین دستگاه تاتو برای افراد مبتدی است، استفاده می‌کند.

معرفی انواع دستگاه تاتو بدن حرفه‌ای و بهترین مارک دستگاه تاتو بدن

تاتوکاری که خدمات تاتو صورت و بدن را انجام می‌دهد، باید با انواع دستگاه‌های تاتو بدن، بهترین مارک دستگاه تتو و قیمت بهترین مارک دستگاه تاتو بدن آشنا باشد.

از انواع دستگاه تاتو حرفه ای می‌توان به دستگاه کویل یا سیم پیچ، دستگاه روتاری، دستگاه خط زن، سایه زن، دستگاه پنوماتیک و .. اشاره کرد. هرکدام از این دستگاه‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دستگاه تاتو کویل بهترین دستگاه تاتو بدن

دستگاه کویل یا قلم ادیسون یکی از انواع دستگاه تاتو بدن است که در نوع عملکرد سوزن با دستگاه روتاری تفاوت دارد. این دستگاه تاتو حرفه ای با نام‌های گان و یا مگنتی نیز شناخته می‌شود.

دستگاه گان دارای دو سیم‌پیچ است که با قرار دادن پا روی پدال، جریان برق درون این سیم‌پیچ‌ها حرکت می‌کند. سیم‌پیچ‌ها به دلیل خاصیت آهنربایی صفحه فلزی پشت را به سمت خود می‌کشند. سپس با جلو رفتن آرماتور بار، جریان برق از پیچ اتصال قطع می‌شود و مجددا آرماتور به عقب برمی‌گردد.

این عمل بین 30 الی60 بار در ثانیه بسته به جریان ورودی برق تکرار می‌شود. سوزن به دلیل قرارگیری در آرماتور بار، با هر بار حرکت به جلو و عقب جوهر را وارد پوست می‌کند.

روش کار با این دستگاه تاتو برای افراد مبتدی به مهارت بالایی نیاز دارد. این دستگاه برای تاتوهای خطی مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد باتجربه، تاتو بدن را با این دستگاه به‌‎صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند. همچنین این دستگاه با قابلیت تغییر سوزن به سوزنی بزرگتر، می‌تواند قسمت‌های بیشتری از پوست را تاتو بزند.

دستگاه تاتو کویل بهترین مارک دستگاه تاتو

ویژگی‌های دستگاه کویل

این دستگاه در مقایسه با دستگاه روتاری دارای سروصدا بیشتری است. اما به دلایلی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است، مورد استفاده اغلب پیگمنترها قرار می‌گیرد:

  • قابلیت تنظیم قدرت و سرعت
  • کاهش در زمان انجام تاتو
  • این دستگاه به دلیل وزن سنگینی که دارد، امکان کنترل بهتر را برای مستر فراهم کرده است. این سنگینی ناشی از وجود قطعات فلزی در این دستگاه است.
  • این دستگاه خراب نمی‌شود و تنها قطعات فرسوده و قدیمی آن نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.
  • مناسب برای خط کشی
  • دارای استروک قابل تنظیم

انواع دستگاه تاتو بدن کویل

دستگاه تاتو کویل به‌عنوان بهترین برند دستگاه تتو شامل انواع مختلفی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. Shaders Coil Tattooing Machines: این مدل دستگاه با هدف ایجاد شیب‌های مختلف جوهر روی پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این دستگاه قابلیت رفتن به عمق پوست یعنی آستر را دارد.
  2. دستگاه چرخشی کویل: این مدل دستگاه که به اسلحه تاتو معروف است و از موتور الکتریکی برای هدایت سوزن‌ها به پوست استفاده می‌شود.
  3. دستگاه تاتو رنگی: از این مدل دستگاه برای افزودن رنگ به تاتو استفاده می‌شود.

دستگاه تاتو بدن روتاری

این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های تاتو بدن است که در آن از موتور الکتریکی به‌منظور پشتیبانی از حرکت دورانی استفاده می‌شود. تزریق رنگ در این دستگاه با حرکت رفت و برگشتی سوزن تاتو صورت می‌پذیرد.

نوع حرکت سوزن تاتو باعث تزریق رنگدانه به قسمت میانی پوست شده و سوزن خطوط را به صورت خطی روی پوست ایجاد می‌کند. دستگاه روتاری از لحاظ شکل به دسته L و PEN تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین سرعت عملکرد این مدل دستگاه بالا است و زمان کمتری برای انجام تاتو نیاز دارد.

دستگاه تاتو بدن روتاری بهترین مارک دستگاه تتو

ویژگی‌های دستگاه روتاری

دستگاه‌های روتاری دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  1. بسیار سبک
  2. کنترل آسان است و کاهش گرفتگی دست و انگشت
  3. مناسب برای سایه‌زنی
  4. سر و صدای کم
  5. دستگاه روتاری به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد.
  6. مناسب برای مبتدیان
  7. به دلیل تنوعی که دستگاه‌های روتاری دارند بهترین انتخاب برای خرید دستگاه تتو هستند. نوع L نسبت به کارایی آن در مقایسه با PEN دارای قیمت دستگاه تاتو بدن حرفه ای بالاتری است.
  8. این مدل دستگاه لرزش کمتری دارد و برای شروع کار بسیار عالی است.
  9. این مدل دستگاه ضربه‌های ملایم و لرزش کمتری دارد. به همین دلیل ضربات کمتری با استفاده از این دستگاه به پوست وارد می‌شود. همچنین به دلیل کاهش درد تاتو با استفاده از این محصول، در شیدینگ و سایه زنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  10. استروک این مدل دستگاه تتو غیرقابل تعویض است و بر روی پهنای 3.5 میلی‌متر تنظیم شده است. این مدل دستگاه هم برای لاین زدن و هم برای سایه زدن عالی است.
  11. دستگاه‌های روتاری به‌عنوان دستگاه‌های همه کاره برای تتو شناخته می‌شوند.

دستگاه تاتو پنوماتیک با بهترین قیمت دستگاه تاتو بدن حرفه ای

دستگاه پنوماتیک دارای یک کمپرسور هوا است که سبب حرکت بالا و پایین سوزن می‌شود. این دستگاه به دلیل تزریق رنگدانه‌ها توسط فشار هوا، سبب ایجاد ماندگاری بالایی در رنگ تاتو می‌شود. از طرفی این دستگاه امکان شستشو آسان را با اتوکلاو بدون نیاز به جدا کردن قطعا فراهم کرده است.

دستگاه‌های دو کاره

این دستگاه از دو نوع سوزن پیچی و تی تشکیل شده است. سوزن‌ها بوسیله پیچ به دستگاه وصل و یا جدا می‌شوند. سوزن پیچی برای اجرای تاتو ظریف مانند هاشور ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین در صورتی که شدت و رنگ تاتو مهم باشد، از سوزن تی شکل استفاده می‌شود. در حالت کلی می‌توان گفت این دستگاه بهترین برند دستگاه تاتو بدن، برای بخش‌های ضخیم بدن است.

دستگاه تاتو پن بهترین دستگاه تتو

دستگاه تاتو پن را مانند یک قلم یا مداد به علت وزن سبک می‌توان به‌راحتی در دست گرفت و ساعت‌ها بدون خستگی استفاده کرد.

از ویژگی‌های اصلی بهترین دستگاه تاتو پن، سبک وزنی، لرزش کم و قدرت بالا برای اجرای خطوط ظریف بروی بدن است. این دستگاه بی‌صدا بوده و دارای استحکام بالا و نگهداری راحت است.

دستگاه تاتو پن بهترین دستگاه تتو بدن

تفاوت دستگاه روتاری و کویل

در بیان تفاوت این دو دستگاه می‌توان گفت، دستگاه کویل صدا، وزن و لرزش بیشتری دارد. اما می‌توان خطوط صاف و سایه‌های دقیقی را بواسطه سنگین‌ وزنی این دستگاه ترسیم نمود. این درحالی است که وزن زیاد موجب خرابی قطعات آن می‌شود.

دستگاه روتاری دارای صدا، وزن و لرزش کمتر با قیمت و خرابی بیشتر است. این دستگاه درد کمتری را برای مشتری ایجاد می‌کند. همچنین بدلیل جدا نشدن قطعات این دستگاه، در تمیز کردن و نگهداری آن باید حساسیت بیشتری به خرج داد.

دستگاه تاتو بدن گان بهترین دستگاه تتو بدن

دستگاه تاتو بدن گان، از دستگاه‌های اولیه خالکوبی محسوب می‌شود. این دستگاه دارای وزن سنگین، کاشت رنگ قوی و سر و صدای بالا است.

این مدل دستگاه تاتو بدن را با متصل کردن به ترانس، تنظیم و روشن می‌کنند. زمان‌بر بودن تعویض سوزن و سرپلاک موجب استفاده بیشتر از پک دستگاه دوگان، یک گان و روتاری شده است. از پک دوگان برای سایه‌زنی و شیدینگ و لاین‌زنی استفاده می‌شود. عملکرد این دستگاه همانند دستگاه روتاری است. دستگاه تاتو بدن گان و پن از گرانترین دستگاه تاتو بدن محسوب می‌شوند.

کدام دستگاه‌های تاتو بدن مناسب‌تر هستند؟

برای پاسخ به این سوال باید پارامترهای مختلفی را بررسی کرد، برای نمونه باتوجه به بودجه موجود و اطلاع از قیمت بهترین مارک دستگاه تاتو بدن، می‌توان تصمیم‌گیری نمود. برای مثال دستگاه تاتو پن قیمت بالاتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارند.

مقاومت دستگاه تاتو به چه صورت است؟

دستگاه‌های تاتو بدن به دلیل زمان بیشتری که تاتو بدن نیاز دارد، باید دارای قدرت موتور بالاتری باشند. ظرفیت کمتر در کیفیت کار تاثیرگذار است و می‌تواند آن را به طور چشمگیری کاهش دهد. دستگاه‌های گان و پن دو نمونه از دستگاه‌های موجود در کشور با مقاومت مطلوب هستند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید