مقالات مرکز غزل زرگریان

بهترین فصل برای تاتو و آرایش دائم کدام است؟

بهترین فصل برای تاتو
5
(5)

بهترین فصل برای تاتو و آرایش دائم صورت زنانه، فصل‌های پاییز و زمستان است. چراکه در این فصل‌ها بدن عرق نمی‌کند و نور آفتاب به تتو و آرایش دائم پوست صورت آسیب نمی‌زند. به همین دلیل ماندگاری تاتو هم بیشتر خواهد شد. کیفیت نتیجه نهایی تاتو به رعایت باید و نباید های تاتو و مراقبت‌ بعد از تاتو مانند عدم کندن پوست در زمان پوست اندازی بعد از تاتو، عدم سیگار کشیدن بعد از تاتو و … بستگی زیادی دارد. از این‌رو به دلیل عدم قرارگیری زیر نور آفتاب، نرفتن به سونا، استخر و دریا و همچنین عدم تعرق زیاد پیشنهاد می‌شود تاتو و انواع آرایش دائم در فصل تابستان انجام نشود.

البته قبل از اینکه متوجه شوید بهترین فصل برای تاتو چه زمانی است یا بهترین زمان سال برای تاتو چه زمانی است؟ باید در انتخاب پیگمنتر خود دقت بالایی داشته باشید. چراکه اگر یک پیگمنتر حرفه‌ای باشد و در بهترین مرکز میکرو ابرو اجرای تاتو را انجام دهید، حتی در فصول بهار و تابستان هم بهترین تاتو و آرایش دائم را تجربه خواهید کرد. اگر می‌خواهید بدانید که بهترین فصل برای تاتو چه زمانی است در ادامه این مطلب از وب سایت استاد غزل زرگریان، بهترین سالن آرایش دائم با ما همراه باشید.

چرا باید بهترین فصل برای تاتو و آرایش دائم اهمیت داشته باشد؟

تصمیم گیری برای تاتو یکی از انتخاب‌های مهم زندگی است که نیاز به بررسی دقیق دارد. اگر به تاتو و آرایش دائم فکر می‌کنید باید بدانید که این طراحی تا همیشه بر روی بدن و صورت شما می‌ماند. درست است که در صورت پشیمانی می‌توانید تاتو را ریموو کنید. اما باید بدانید که پاک کردن تاتو با مواد دردسر دارد و هزینه شما دو برابر می‌شود.

پس بهتر است قبل از اجرای تاتو به بهترین زمان و بهترین و بدترین جاها برای تاتو خوب فکر کنید. انواع تتو و آرایش دائم برشی بر روی پوست ایجاد می‌کنند و باید مراقبت‌ بعد از تاتو را انجام دهید تا زخم‌ تاتو بهبود یابد. اهمیت به ممنوعیت های تتو و فصل تاتو اهمیت زیادی دارد. چراکه انتخاب بهترین فصل برای تاتو به شما کمک می‌کند تا ماندگاری تاتو شما بیشتر شود و کمتر دچار سوختگی شوید. همچنین کار تاتو کار بسیار راحت‌تر می‌شود.

کدام فصل برای تاتو کردن بهترین است؟

در ابتدا باید بدانید که همه چیز در رابطه با تاتو به مراقبت‌های شما از آن و باید و نباید های تاتو بستگی دارد. اما نکاتی وجود دارد که می‌توانید بهتر از تاتو خود مراقبت کنید. به خصوص در زمان فرآیند بهبود با دانستن این نکته که به طور کلی یک تاتو در حدود چهار هفته بهتر می‌شود و در این هفته‌ها خوب است که آن را زیاد در معرض نور خورشید و سولاریوم، استخر یا آب دریا قرار ندهید، زخم‌های شما سریعتر بهبود می‌یابند.

اگر شما جزو افرادی هستید که در تابستان به شنا و آفتاب گرفتن عادت دارید، به هیچ وجه در فصل تابستان اقدام به انجام تتو نکنید. در ادامه ما مزایا و معایب تاتو در هر فصل از سال را بیان کرده‌ایم تا متوجه شوید که کدام فصل برای تاتو کردن بهترین است:

بهار

بهار یک زمان بسیار مناسب برای انجام تاتو و آرایش دائم صورت است. در تابستان بدلیل افزایش دما ممکن است شما با توجه به میزان گرما و تعریق زیاد نتوانید به خوبی از تتو بدن و آرایش دائم صورت خود مراقبت نمایید. اما با درنظر گرفتن میزان دما و ناحیه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، فصل بهار نیز ممکن است بهترین فصل برای تاتو نباشد.

اگر در فصل بهار اقدام به دریافت نوبت تتو کرده‌اید، نیازی به لغو آن نیست. بلکه کافیست حواستان به واکنش پوست در تغییر فصول باشد و بر اساس آن به بهترین نحو ممکن از تتو و انواع آرایش دائم خود مراقبت کنید.

تابستان

بدترین فصل برای تاتو و اجرای تاتو رژلب دائم، فصل تابستان است. ضررهای تاتو در هوای گرم و آفتابی ممکن است بیشتر از تصور شما، بد باشد. در این فصل شما قادرید بیشتر از فصول دیگر، زیبایی تاتو خود را به رخ بکشید. اگر قصد تاتو در تابستان را دارید، اقدامات بیشتری را باید برای تمیزی و مراقبت از تاتو خود انجام دهید.

برای نمونه بهتر است در فصل تابستان تا زمان بهبودی کامل تاتو، از انجام فعالیت‌های سنگین، رفتن به باشگاه یا استخر دوری کنید. چراکه تعریق بیش از اندازه موجب ایجاد عفونت تاتو خواهد شد.

پاییز بهترین فصل برای تاتو

پاییز بهترین فصل برای تاتو

بر اساس تحقیقات، پاییز بهترین فصل سال برای تاتو است. چراکه آب و هوا در پاییز مطبوع‌تر بوده و به هوای درون خانه شباهت بیشتری دارد. همچنین برای بهبود زخم تاتو کم خطرترین فصل است. زخم‌ها در فصل پاییز سریعتر از دماهای گرم به دلیل کمتر بودن احتمال تعریق، آفتاب سوختگی، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر UV و… بهبود می‌یابند.

به نقل از وب سایت دکتر کرمانی، اشعه فرابنفش عبارت است از؛ اشعه‌ی فرابنفش یک نوع پرتوی الکترومغناطیس است که اثرات مخربی بر روی انسان و کره‌ی زمین می‌گذارد. اشعه‌ی ماورای بنفش (UV) در سال 1807 کشف شد و در سال 1980 موج نگرانی‌ها در مورد زیاد شدن این اشعه فراگیر گشت. با نازک شدن لایه‌ی ازن شدت این پرتو در کره‌ی زمین مورد سوال و نگرانی قرار گرفت و مطالعات در مورد مضرات آن گسترده‌تر شد. استفاده از عینک‌های آفتابی، کرم ضدآفتاب و وسایل محافظ چند راه حل ساده برای کم کردن تاثیرات UV بوده است اما پرواضح است که با این راهکارها نمی‌توان به جنگ خورشید رفت و از آسیب‌های آن کاست.

زمستان

زمستان بهترین فصل برای تاتو است. البته در این فصل نباید زمان زیادی را خارج از منزل نباشید. چراکه دمای سرد، جریان خون را کم می‌کند و گردش خون کاهش می‌یابد. همچنین در دمای سرد ترمیم سلول‌های پوست زمان بیشتری نیاز دارد.

در کل می‌توان گفت برای انجام تاتو بدن و صورت، زمستان و پاییز بهترین فصول هستند. چراکه هوا گرم نیست و تعریق، زیاد اتفاق نمی‌افتد.

به‌علاوه پیگمنتر با تمرکز بیشتری می‌تواند کار کند. همچنین در ماه‌های سرد، زخم‌های تاتو در شرایط بهتری بهبود می‌یابند. زیرا به دلیل عدم قرارگیری پوست در معرض نور خورشید تعرق کمتر است. درصورتی که شما در فصل زمستان تاتو انجام دهید، تتو شما تا فصل گرما بهبود می‌یابد و بعد از آن شما می‌توانید تاتو خود را در معرض دید قرار دهید.

تنها مشکل تاتو در فصل زمستان خطر بیماری‌های فصلی، سرماخوردگی و آنفولانزا است. این بیماری‌ها می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و بهبودی زخم تاتو را با مشکل روبرو کنند.

مراقبت از تاتو در تمام طول سال

تاتو به سبب اینکه یک زخم عمیق است، نیاز به مراقبت ویژه دارد. تابستان مراقبت از تاتو کمی سخت‌تر است و ممکن است بدلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، انواع عفونت رخ دهد. در تمام طول سال در صورت استفاده از کرم‌های تسکین‌کننده، کرم ترمیم کننده میموزا سی گل، مرطوب کردن ناحیه تتو و ... می‌توانید از تتو خود مراقبت نمایید.

از طرفی شما قبل از مراجعه برای انجام تتو باید نکات مراقبت قبل از تتو را نیز رعایت کنید. رعایت نکات مراقبت از تاتو در نتیجه و کیفیت تتو بسیار تاثیرگذار است. از جمله نکاتی که قبل و بعد از تاتو باید رعایت کنید:

  • شما باید قبل از تاتو با پیگمنتر خود در مورد دستور العمل‌های مراقبت از تاتو مشورت کنید.
  • قبل و بعد از تاتو ، استراحت کافی داشته باشید و آب زیادی بنوشید.
  • تا 24 ساعت قبل از مراجعه برای تتو از مصرف الکل و کافئین و سایر محرک‌ها خودداری کنید.
  • هر روز از کرم‌های تسکین کننده و مرطوب کننده توصیه شده توسط پیگمنتر استفاده کنید.
  • از حوله، لباس و ملحفه تمیز برای خشک کردن پوست خود استفاده نمایید.
  • تا حد امکان از آفتاب دوری کرده و در خانه بمانید.
  • شما باید از واکنش پوستتان در شرایط آب و هوایی گوناگون آگاه بوده و آلرژی‌های فصلی خود را بدانید. در صورت داشتن اگزما و آلرژی حتما به پیگمنتر اطلاع دهید.

معمولا بعد از 6 ماه تاتو به طور کامل بهبود می‌یابد. ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که اگر دائما به استخر و شنا می‌روید و یا مدت رمان زیادی بیرون از منزل هستید، در فصل تابستان تاتو نکنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

12 thoughts on “بهترین فصل برای تاتو و آرایش دائم کدام است؟

  1. آواتار فاطمه فاطمه گفت:

    با خوندن این مطلب واقعا به یکی از بزرگترین سوالاتم جواب داده شد. اتفاقا میخاستم فیبروز ابرو انجام بدم اما اصلا به این نکته که بهترین فصل برای تاتو چه زمانیه ؟ توجه نکرده بودم.

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      توجه به همین نکات ریز باعث باشه بهترین تجربه ممکن را داشته باشید.

  2. آواتار سحر سحر گفت:

    من جزو افرادی ام که به شدت عرق می‌کنم و تو پاییز خط چشم دائم انجام دادم و واقعا الان که یه مدته گذشته اولا اینکه نیاز به ترمیم اصلا پیدا نکردم و دوما به هیچ عنوان پشت پلکم سبز یا آبی نشده و درست مثه روز اول مشکی و پررنگه. واقعا مرکز آرایش دائم غزل زرگریان یکی از بهترین سالن‌ها برای کسانیه که به شدت دوست دارند خط چشم دائم انجام بدن اما از سبز شدنش میترسن. من واقعا راضیم از کارشون

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      خدا را شکر عزیزم که رضایت داشتید. تمام تلاش ما هم همین به دست آوردن رضایت شماست.

  3. آواتار ماجده ماجده گفت:

    من بعد از مراجعه به این مرکز همش میگم خداروشکر که کسی مثل خانم غزل زرگریان تو شمال تهران و در کل تو ایران هست. چون که هم خیلی مهربونن و هم خیلی دانش و تخصص بالایی دارند و با صبر و حوصله کار شما را انجام میدند.

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      نظر لطفتونه عزیز دلم

  4. آواتار آرزو آرزو گفت:

    مرکز میکروبلیدینگ خانم غزل زرگریان تو شمال تهران بهترین مشاوره را به شما ارائه میدن و قبل از اجرای تاتو و آرایش دائم تمامی این سوالا را از شما میپرسن و اگر که متوجه شن که زیاد عرق می‌کنید بهتون پیشنهاد میدن تو پاییز یا زمستون خدمات انجام بدین. در کل مرکز خانم غزل زرگریان کار بیهوده‌ای انجام نمیدن و بهترین تکنیک‌ها با توجه به نوع پوست شما براتون انجام میدن.

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      ممنونم عزیزم لطف دارید

  5. آواتار الهام الهام گفت:

    من خودم جزو افرادیم که با شروع بهار حساسیت‌هام شروع میشه. با خوندن این مطلب فهمیدم که حتی حساسیت فصلی ، برای بلید ابرو هم مشکل ایجاد می‌کنه.

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      بله عزیزم حساسیت های فصلی هم خیلییی ایجاد میشن

  6. آواتار مهناز مهناز گفت:

    به نظر من هر فردی که آلرژی داره باید این موضوع را با پیگمنترش در میون بذاره تا مشکلی براش پیش نیاد. تو هر فصلی که حساسیت دارید، تاتو را انجام ندین و موکولش کنید به یه زمان بهتر.

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      بله عزیزم این خیلی خیلییی مهم است

دیدگاهتان را بنویسید