مقالات مرکز غزل زرگریان

تغذیه مناسب قبل از تاتو نخوردنی ها و خوردنی ها

تغذیه مناسب قبل از تاتو
4.5
(10)

آشنایی با تغذیه مناسب قبل از تاتو و توجه به خوردنی ها و نخوردنی ها یکی از نکات بسیار مهمی است که حتما باید رعایت شود. تاتو فرآیندی بسیار مهم می‌باشد که اگر یکسری عادت‌های غذایی قبل و بعد از آن رعایت گردد، به روند بهبودی بعد از تتو کمک زیادی خواهد کرد. اینکه فرد با مراقبتهای قبل از تاتو بدن و آرایش دائم صورت آشنا باشد و بداند بهترین مسکن برای تاتو و حتی خوردن مسکن بعد از تاتو چیست، می‌تواند در روند بهبودی و سلامت فرد اثر بگذارد.

همچنین مصرف الکل قبل از تاتو و برخی مواد غذایی از جمله لبنیات، شکر، نوشیدنی گازدار به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا روند بهبودی زخم تاتو را با مشکل روبرو می‌کند. از طرفی مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C نیز در بهبودی وضعیت پوست تاثیرگذار است.

در این مطلب از وب سایت استاد مرکز غزل زرگریان، بهترین سالن آرایش دائم، به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد که قبل از تاتو چه چیزی نخوریم؟ یا قبل از تاتو ابرو چه کنیم و قبل از تاتو چه قرصی بخوریم؟ همچنین با مراقبتهای قبل از تاتو بدن، تاثیر مصرف الکل قبل از تاتو و .. آشنا خواهید شد.

دلیل رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو

اگر در یک روز می‌خواهید انواع خدمات آرایش دائم نظیر فیبروز ابرو، تاتو رژلب دائم و تاتو خط چشم را انجام دهید، باید توجه زیادی به تغذیه مناسب قبل از تاتو داشته باشید.

زیرا هنگام اجرای خدمات آرایش دائم، بدن شما تحت ضربات فیزیکی ثابتی قرار خواهد گرفت. به این ترتیب امکان آسیب به پوست شما وجود دارد. بنابراین برای انجام خدمات آرایش دائم، باید انرژی بالایی داشت. چراکه زمانی که قرارگیری بدن شما در یک سطح بیولوژیکی، باید سطح انرژی بدن بالا باشد.

به همین دلیل در این مواقع، انرژی بدن از طریق ماهیچه‌ها تامین خواهد شد. بنابراین اگر به اندازه لازم ذخیره کالری نداشته و غذای کافی نخورده باشید در اجرای تتو توان و مقاومت لازم و احساس خوبی نخواهید داشت.

آشنایی با تغذیه مناسب قبل از تاتو

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که قبل از تاتو چه چیزی نخوریم یا چه مواد غذایی بخوریم؟ باید به شما بگوییم که پاسخ این سوال را در دو بخش به شما عزیزان در ادامه این مطلب ارائه می‌دهیم:

قبل از تاتو چه چیزی بخوریم

شب قبل از مراجعه برای تتو، باید به مقدار لازم کربوهیدرات مصرف کنید. زیرا همه کربوهیدرات‌ها تبدیل به قند خون در بدن می‌شود. همچنین مصرف پروتئین نیز قبل از مراجعه برای تتو پیشنهاد می‌شود.

قبل از رفتن به رختخواب باید به اندازه کافی آب نوشیده باشید. زیرا مصرف آب قبل از تاتو به شما در زمان تتو کمک فراوانی به خصوص در کاهش درد تاتو خواهد کرد. حتی تا 2 ساعت قبل از رفتن به مرکز مورد نظر نوشیدن آب را ادامه دهید. درصورتی که حجم کار تتوی شما زیاد است غذاهای دارای کروبوهیدرات همراه خود داشته باشید. مواد غذایی نظیر آبنبات، شکلات و نوشیدنی و ... موجب بهبود حال شما می‌شود.

ضروری است قبل از انجام خدمات آرایش دائم، غذاهای مفید بخورید تا انرژی کافی به‌منظور بهبودی برای بدن شما فراهم گردد.

ویتامین C تغذیه مناسب قبل از تاتو

مصرف ویتامین C

مصرف غذاهایی با ویتامین سی برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است. از طرفی این مواد در روند بازسازی پوست نیز به بدن کمک می‌کنند. این دست از مواد غذایی شامل موارد زیر هستند:

  • سبزیجات شیرین
  • سیب زمینی شیرین
  • گل کلم و کلم بروکلی
  • مرکبات

مصرف مایعات

خوردن نوشیدنی‌هایی نظیر آبمیوه، سوپ، چای گیاهی و .... علاوه‌بر آب قبل از انجام تاتو بسیار مفید است. زیرا پوست در طول اجرای تاتو باید هیدراته باشد. با رعایت تغذیه قبل از تاتو و مصرف مایعات بدن را برای تحمل درد آماده خواهید کرد. بنابراین به هیچ وجه مصرف خوردنی‌ها را قبل از تتو قطع نکنید.

قبل تاتو چه چیزی نخوریم

مصرف زیاد سیر و پیاز

بعد از تتو مصرف سیر و پیاز را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. براساس عقیده بسیاری از طبیعت گرایان بدلیل خاصیت ضدمیکروبی سیر و پیاز، مصرف این مواد روند درمان و بهبود پوست را تسریع می‌کند.

قبل از تاتو چی نخوریم

خوردن وعده غذایی کامل

قبل ازمراجعه برای تتو دچار استرس و هیجان‌زدگی خواهید شد. توجه به این نکته ضروری است که در حین تاتو پوست در معرض ضربات خفیفی قرار دارد. بنابراین برای اینگونه تنش‌های هیجانی فرد باید بدن خود را آماده کند. از این رو نیاز به مصرف یک وعده غذایی کامل دارد.

مصرف پروتئین به عنوان تغذیه مناسب قبل از تاتو

پروتئین از آن دست تغذیه مناسب قبل از تاتو است که باید به مقدار زیاد به بدن برسد تا به افزایش انرژی کمک کند. در زیر به برخی از مواد غذایی دارای پروتئین اشاره می‌کنیم:

  • کره بادام زمینی
  • ژامبون

قبل از تاتو چه چیزی نخوریم

در ادامه به رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو و این موضوع می‌پردازیم که کسانی که تتو کرده اند این غذاها را نخورند:

جلوگیری از خونریزی با رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو

در حین کار تاتو به دلیل نفوذ سوزن تاتو در پوست، فرد دچار خونریزی حین تاتو می‌شود. برای جلوگیری و کاهش این خونریزی فرد باید از مصرف الکل قبل از تاتو و همچنین قهوه تا 24 ساعت خودداری کند. همچنین افرادی که با این پرسش روبرو هستند که قبل از تاتو چه قرصی بخوریم؟

باید به این نکته توجه کنند که برای تسکین درد به هیچ عنوان آسپرین مصرف نکنید. زیرا این قرص با رقیق کردن خون باعث افزایش خونریزی حین تاتو خواهد شد.

عدم مصرف لبنیات

از جمله نکات رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو عدم مصرف لبنیاتی نظیر پنیر، خامه و شیر است. چراکه مصرف این مواد باعث کاهش مقاومت بدن و تاخیر در روند بهبود پوست خواهد شد.

لبنیات از نخوردنی های قبل از تاتو

عدم مصرف شکر

برای رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو باید از مصرف شکر خودداری کنید. زیرا شکر همانند لبنیات موجب کاهش مقاومت بدنی خواهد شد.

عدم مصرف الکل قبل از تاتو

یکی از نکات بسیار مهم در رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو عدم مصرف الکل قبل از تاتو است. علاوه بر الکل، قهوه و سایر نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز باعث ایجاد مشکل در حین تاتو خواهند شد.

مصرف الکل قبل از تاتو

بنابراین تا 24 ساعت قبل از مراجعه برای تاتو باید مصرف الکل، قهوه، نوشیدنی‌های گازدار و .. را قطع کنید. این مواد باعث رقیق شدن خون و مشکل در کار پیگمنتر خواهند شد.

عدم مصرف سرخ کردنی‌ها

با سرخ کردن مواد غذایی، چربی این مواد افزایش می‌یابد. درصورت حرارت دادن به اسیدهای چرب، آن‌ها به اسید‌های چرب ترانس تبدیل می‌شوند. این ترکیبات موجب افزایش التهاب بدن وافزایش مختل شدن عملکرد در سطح میتوکندری خواهند شد. سوسیس کالباس نیز از مواردی است که مصرف آن قبل از تاتو پیشنهاد نمی‌شود.

رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو چه تاثیری دارد؟

رعایت تغذیه مناسب قبل از تاتو و مراقبتهای قبل از تاتو بدن و همچنین مصرف بهترین مسکن برای تاتو از درد تاتو به مقدار زیادی می‌کاهد. مراقبت‌های پیش از تتو و رعایت تغذیه مناسب، کار پیگمنتر را راحتتر کرده و شما بدون درد و با احساس خوشایندی به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

چگونه میل شدید به پرخوری و استرس قبل از تاتو را کاهش دهیم؟

لازم است قبل از اجرای تاتو و آرایش دائم با پیگمنتر خود یک جلسه مشاوره داشته باشید تا بابت طرح تاتو و ... استرسی نداشته باشید. همچنین از ایمنی و بهداشت محیط اطمینان حاصل کرده تا دچار آسیب‌های جبران ناپذیر و انتقال هپاتیت با تاتو و سایر بیماری‌ها نشوید. با رعایت این نکات و استراحت کافی می‌توانید پرخوری ناشی از استرس خود را برای اجرای تاتو کمتر کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید