مقالات مرکز غزل زرگریان

خونریزی حین تاتو و 3 راه جلوگیری از خونریزی در حین کار

خونریزی حین تاتو
3.8
(8)

خونریزی حین تاتو یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند در تاتو مشکل ایجاد کند. در هنگام تاتو و میکروپیگمنتیشن، سوزن تاتو به لایه میانی پوست نفوذ می‌کند. برخورد سوزن تاتو به مویرگ‌های خونی می‌تواند منجر به پارگی مویرگ‌ها و خونابه تتو گردد. درنتیجه خونریزی حین میکرو ابرو امری طبیعی بوده و ممکن است برای هر پیگمنتری همواره رخ دهد. طی این اتفاق رنگ تاتو و خون باهم ترکیب شده و باعث تغییر رنگ تاتو می‌شود.

با افزایش شدت خونریزی در میکروبلیدینگ، تغییر تناژ رنگ نیز بیشتر مشهود می‌شود. این تغییر رنگ موجب دودی شدن رنگ روی پوست خواهد شد. لازم به ذکر است مصرف داروهای رقیق کننده خون نیز از دلایل افزایش شدت خونریزی حین تاتو و علت خونریزی تاتو ابرو است.

در ادامه این مطلب از وب سایت غزل زرگریان، شما با دلیل خونریزی در هنگام تاتو و میکروپیگمنتیشن، علت خونریزی تاتو، علت رنگ نگرفتن تاتو ابرو و ... آشنا خواهید شد.

علت خونریزی حین تاتو چیست؟

علت خونریزی تاتو

استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ممکن است موجب خونریزی حین تاتو شدید در هنگام اجرای تاتو و هاشور ابرو گردد. از این رو توصیه می‌گردد، قبل از انجام تکنیک‌های آرایش دائم نظیر فیبروز ابرو، میکروبلیدینگ ابرو، تاتو خط چشم و تاتو رژ لب دائم و … از موارد منع تاتو بدن و ابرو و ممنوعیت‌های موقت و دائم پرشکی توسط پزشک خود مطلع گردید.

مصرف داروهای رقیق‌کننده از دلایل و علت خونریزی تاتو ابرو است که افراد باید تا 3 روز قبل از مراجعه برای انجام خدمات آرایش دائم از مصرف این داروها خودداری نمایند.

خونریزی حین تاتو و میکروپیگمنتیشن و راهکارهای جلوگیری از آن

خونریزی در زمان تاتو و میکروبلیدینگ و علت آن، پیگمنتر باید راهکارهایی را بکار بگیرد که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است:

راه اول برای جلوگیری از خونریزی در میکروبلیدینگ

یکی از دلایلی خونریزی حین تاتو، سرعت زیاد دستگاه تاتو و همچنین عمق زیاد سوزن است. درصورت نیاز به سرعت بالای دستگاه، عمق سوزن تاتو را روی متوسط و یا سرعت پایین‌تر از متوسط تنظیم نمایید.

در برخی موارد ممکن است نیاز به عمق بیشتر سوزن تاتو داریم، که بدین منظور باید سرعت دستگاه را روی دور متوسط تنطیم کنیم.

رعایت این دو نکته در هنگام اجرای تاتو در کاهش و عدم خونریزی و ایجاد خونابه تتو موثر است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت فشار دست پیگمنتر در هنگام اجرای تاتو از عوامل تاثیرگذار در خونریزی تاتو است.

کول پد تاتو جهت جلوگیری از خونریزی تاتو

راه حل دوم استفاده از کول پد

یکی از روش‌های جلوگیری از خونریزی حین تاتو استفاده از کول پد است. کول پد در یخچال نگهداری شده و در زمان خونریزی شدید، درون نایلون فریزر قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از خونریزی کول پد را با نایلون فریزر بر روی ناحیه مورد نظر قرار می‌دهیم.

استفاده از چند قالب یخ نیز جایگزین مناسبی برای کول پد است. قالب‌های یخ را درون نایلون فریزر گذاشته و چند دقیقه بر روی محل مورد نظر قرار می‌دهیم. نکته مهم در بکارگیری این روش، عدم تماس مستقیم کول پد و یخ بر روی پوست است. چرا که تماس مستقیم یخ با پوست می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های پوستی گردد.

راه سوم استفاده از چای سبز

استفاده از چای سبز یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از خونریزی حین تاتو است. ویتامین k موجود در چای سبز می‌تواند موجب انعقاد خون گردد. پیگمنتر باید قبل از انجام تاتو از مشتری درباره خونریزی ناشی از زخم‌ها و بریدگی‌های بدنش سوال کند.

چرا که با این پرسش می‌تواند میزان نازکی و حساسیت پوست و همچنین رقیق بودن خون فرد را بررسی نماید. درواقع پیگمنتر و مستر آرایش دائم باید با مبحث پوست شناسی در تاتو و مکث رنگ در تاتو و ... آشناییت داشته باشد.

برای جلوگیری از خونریزی تاتو چایی سبز بنوشید
درصورت پاسخ مثبت مشتری و نازک و حساس بودن پوست او، مستر به مشتری توصیه می‌کند که تا 24 ساعت قبل از انجام تاتو چند مرتبه چای سبز بنوشد.

همچنین می‌توان در طی مرحله بی حسی و طراحی، به مشتری چای سبز داد. درصورت شدید شدن خونریزی حین تاتو، می‌توان کیسه چای سبز تمیزی را بر روی محل مورد نظر به مدت چند دقیقه قرار داد. بعد از چند دقیقه قرار دادن کیسه چای سبز، شاهد قطع شدن خونریزی حین تاتو خواهید بود.

خونریزی سطحی پس از اتمام کار

برخی افراد پس از اتمام تاتو و بازگشت به منزل ممکن است، چند قطره خون در تاتو خود مشاهده کنند. این مسئله اصلا نگران کننده نیست و می‌توان تنها با شستن تاتو با صابون، محل تاتو را به آرامی شست.

پس از خشک شدن تاتو و مراحل ریزش تاتو ابرو، استفاده از پمادها و محصولات مراقبت از پوست و تاتو نظیر کرم فیس دوکس، کرم تاتو فوگرا، پرایمر تاتو TKTX و ... نیز مهم است. درصورت بروز هرگونه عفونت در ناحیه تاتو می‌توانید از پماد تتراسایکلین برای عفونت تاتو استفاده کنید.

آیا فیبروز ابرو خونریزی دارد؟

در اجرای فیبروز ابرو، قسمت کمان ابرو دارای پوست نازک‌تری است که این قسمت می‌تواند با ورود سوزن تاتو دچار خونریزی حین تاتو شود. از طرفی خونریزی در فیبروز به سبب ورود سوزن تاتو به لایه‌های پوست امری طبیعی است.

اما در صورت شدت گرفتن این خونریزی مراحل فیبروز ابرو با مشکل مواجه می‌شود. از طرفی ممکن است دیده شدن خونریزی در حین تاتو یعنی این که کاشت نادرست رنگدانه توسط پیگمنتر انجام شده است.

البته توجه به این مسئله که چه کسانی نباید فیبروز ابرو انجام دهند نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا که برخی افراد به دلایلی از انجام این تکنیک منع شده‌اند و در صورت انجام آن ممکن است علاوه‌بر خونریزی در میکروبلیدینگ، دچار عوارض تاتو نیز بشوند.

علت رنگ نگرفتن تاتو ابرو چیست؟

خونریزی حین تاتو بیش از حد و تراوش لنف و خونابه تتو در زمان خونریزی حین تاتو، ممکن است باعث رنگ نگرفتن تاتو ابرو شود.

خونریزی تاتو موجب اختلال در کاشت رنگدانه و خروج رنگدانه از پوست می‌شود. البته می‌توان گفت برخی خونریزی‌ها تا حدودی طبیعی است. اما خونریزی بیش از حد در حین اجرای تاتو می‌توان به طور کامل روند تاتو را خراب کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

2 thoughts on “خونریزی حین تاتو و 3 راه جلوگیری از خونریزی در حین کار

  1. آواتار fariba fariba گفت:

    من جدیدا تو مرکز شما میکروپیگمنتیشن ابرو انجام دادو، مستری که این کارو برام انجام داد انقد مسلط و حرفه ای بود که هیچ خونریزی نداشتم و حتی دردی هم حس نکردم

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      خدا را شکر عزیزم که رضایت داشتید.

دیدگاهتان را بنویسید