مقالات مرکز غزل زرگریان

دستگاه تتو صورت و بررسی 7 دستگاه تاتو محبوب

دستگاه تتو صورت و بررسی 7 دستگاه تاتو محبوب
5
(5)

در اجرای تاتو و آرایش دائم از انواع دستگاه تتو صورت استفاده می‌شود که شناخت بهترین دستگاه تاتو ابرو و بهترین دستگاه تاتو صورت بسیار مهم است. در حالت کلی به دستگاهی که برای آرایش دائم و ایجاد طرح تاتو استفاده می‌شود، دستگاه تاتو می‌گویند. از انواع دستگاه تاتو صورت می‌توان به دستگاه میکروبلیدینگ، بهترین دستگاه میکروپگمنتیشن، دستگاه تاتو فیبروز و دستگاه تاتو پن دوکاره و … اشاره کرد. هر تاتوکار حرفه‌ای باید بهترین دستگاه تاتو ابرو و صورت و طرز استفاده از آن‌ها را بداند.

فایل صوتی معرفی انواع دستگاه تاتو صورت

در این مطلب از وب سایت غزل زرگریان، به بررسی 7 دستگاه تاتو صورت محبوب، قیمت دستگاه تاتو صورت، عکس دستگاه تاتو و مزایای آن‌ها می‌پردازیم.

ویدئو معرفی انواع دستگاه میکروپیگمنتیشن

معرفی بهترین دستگاه تاتو صورت

با‌توجه به تفاوت میان انواع دستگاه تاتو، شناخت انواع آن برای هر تاتوکار و شخصی که در زمینه آرایش دائم فعالیت می‌کند، الزامی است. تاتوکار باید با انواع دستگاه تاتو صورت، خالکوبی و دستگاه تتو ابرو آشنا بوده و بداند چه دستگاهی برای تاتو صورت مناسب‌تر است.

با نفوذ سوزن به لایه‌ های پوست، رنگ تاتو به پوست تزریق می‌شود. دستگاه تتو به‌منظور افزایش سرعت عمل پیگمنتر و کاهش خستگی او مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی دستگاه‌های تاتو بدن سوزن‌های تیز و برخی دیگر بیشتر از یک سوزن دارند. دستگاه‌های تاتو بدن دارای یک سوزن، برای طرح‌های پیچیده و ریز مناسب نیستند. سوزن‌ تاتو مورد استفاده در بهترین دستگاه تتو صورت پس از هربار استفاده باید تعویض گردند زیرا در غیر این‌صورت سلامت مشتری به خطر می‌افتد.

دستگاه تاتو وسیله‌ای همانند تفنگ است که طرح تاتو را بر روی پوست ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است انواع دستگاه تاتو صورت با دستگاه تاتو بدن متفاوت است. چراکه دستگاه تاتو صورت با دقت و ظرافت بیشتری تاتو را ایجاد می‌کند. انتخاب بهترین دستگاه تتو صورت به نوع تاتو، محل تاتو و نوع پوست مشتری بستگی دارد.

برای نمونه برای تاتو خط چشم که یک عضو حساس بدن است، از دستگاه‌های نوک تیز استفاده می‌شود و پخش رنگ تاتو خط چشم با استفاده صحیح پیگمنتر از این دستگاه تتو صورت اتفاق نمیافتد.

آشنایی با انواع دستگاه تاتو صورت و مزایا و معایب هر کدام

در زیر با انواع دستگاه تاتو آشنا خواهید شد:

دستگاه تاتو پیچی بهترین دستگاه تاتو صورت

دستگاه‌های تاتو صورت در دو حالت کارتریج تی و پیچی هستند. تفاوت این دو نوع در نحوه بسته شدن آن‌هاست. دستگاه تاتو پیچی دارای صدا و لرزش کمی است، اما دستگاه تتو کارتریج صدای زیادی ایجاد می‌کند. از طرفی دستگاه‌های پیچی کاشت رنگی ظریف و منظم انجام می‌هند.

دستگاه تاتو پیچی بهترین دستگاه تاتو صورت

این نوع دستگاه با سوزن پیچی کار کرده که با پیچ خوردن روی قلم بسته می‌شود. از همین‌رو این سوزن‌ها روی قلم به خوبی قرار می‌گیرند. یکی از مزیت‌های این دستگاه تتو ابرو، عدم پرش سوزن درحین کار است. از این دستگاه تتو صورت برای هاشور مویی، هاشور ابرو، تتو خط لب، کانتور لب، تاتو خط چشم و … استفاده می‌شود.

همچنین برای تاتو لب و سایه و شیدینگ ابرو می‌توان از این دستگاه با کاشت رنگ ظریف اما قوی استفاده کرد. انواع این دستگاه‌ها با قدرت موتور 5 الی 14 ولت کار می‌کنند. نرمال‌ترین ولتاژ این دستگاه، ولتاژ 7 بوده و ولتاژ 14 بسیار قوی است. در صورت استفاده از رنگ باکیفیت و اورجینال می‌توان حتی از این دستگاه تتو با ولتاژ 7 ولتی نیز استفاده کرد و تاتویی باکیفیت و دوام بالا داشت.

دستگاه تاتو کارتریجی یا همان قلم تاتو تی

این نوع دستگاه تاتو صورت دارای سوزن‌هایی است که بر روی زبانه‌های قلم چفت می‌شوند. این دستگاه تتو، کاشت رنگ را با قدرت بالایی انجام داده و انتخاب مناسبی برای تاتو لب است. سوزن این دستگاه متفاوت است و از همین‌رو به آن‌ها، دستگاه‌های کارتریج می‌گویند. عیب بزرگ این دستگاه‌ها، پرش سوزن در حین تاتو است. این عیب باعث شده بیشتر مسترها از خرید این مدل دستگاه تاتو خودداری کنند. اما در طی سال‌های اخیر دستگاه‌های تی با کیفیت بالاتری به بازار عرضه شده‌اند که کاشت رنگ قوی‌تری دارند.

دستگاه تاتو کارتریجی یا همان قلم تاتو تی

دستگاه تاتو دوکاره بهترین دستگاه تاتو ابرو

دستگاه‌های دوکاره، با طرحی خلاقانه هم شامل دستگاه‌های پیچی و هم کارتریجی می‌شوند. بدین معنا که این مدل دستگاه یک سر پیچی و یک سر تی دارد. در زمان‌هایی که ظرافت و کاشت رنگ اهمیت بیشتری دارد مثل تاتو خط چشم و هاشور مویی ابرو، سر پیچی روی قلم بسته می‌شود.

دستگاه تاتو دوکاره بهترین دستگاه تاتو ابرو

همچنین هنگامی که کاشت رنگ قوی اهمیت بیشتری دارد مانند سایه ابرو و تاتو لب، سر تی و کارتریج تی، روی قلم قرار می‌گیرد. دستگاه‌های دوکاره دارای 2 قدرت موتور 7 و 14 ولتی هستند که کاشت رنگ با 14 ولت قوی‌تر است.

دستگاه‌ تاتو تبلت دار از انواع دستگاه تتو ابرو

در این مدل دستگاه تتو ابرو، قلم تتو بوسیله یک سیم به مانیتور متصل می‌شود و تنظیمات مختلف توسط دکمه‌های روی این دستگاه انجام می‌گیرد. این دستگاه برای اجرای میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست نیز بکار می‌رود.

دستگاه‌ تاتو تبلت دار از انواع دستگاه تتو ابرو

در دستگاه بدون تبلت، قلم دستگاه به طور مستقیم به آداپتور وصل شده و سرعت دستگاه توسط دکمه‌ی قرار گرفته روی آن تنطیم می‌شود. قیمت دستگاه تاتو صورت تبلت‌دار بالا است. اما این نوع دستگاه تاتو فیبروز برای افراد مبتدی به سبب تنظیم سرعت مشخص برای تاتو خط چشم، لب و ابرو گزینه مناسبی می‌باشد.

انواع دستگاه تاتو صورت سوزن و سرپلاکی

این دستگاه برای تاتو صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد که از یک سوزن خیاطی و یک سرپلاک تشکیل شده است. نمونه‌های قدیمی دستگاه تتو صورت به دلیل سرو صدای زیاد منسوخ شده است. همچنین این دستگاه می‌تواند به دلیل نفوذ خونابه و رنگ به درون قلم، باعث انتقال عوامل بیماری‌زا مسری به مشتریان شود و اهدای خون و تاتو را نیز با مشکل مواجه کند. از نمونه‌های این دستگاه تتو صورت می‌توان به دستگاه موزاییک یا بایوتاچ اشاره کرد.

امروزه طراحی این مدل دستگاه تاتو صورت برخلاف نمونه‌های قدیمی به گونه‌ای است که امکان ورود خونابه و رنگ به درون قلم وجود نخواهد داشت. از این‌رو می‌توان گفت این دستگاه، کاشت رنگ قوی داشته و ایمن است. اما متاسفانه سوزن‌های آن بسیار گران‌قیمت و کمیاب هستند.

دستگاه تاتو میکروپیگمنتیشن

از بهترین دستگاه میکروپگمنتیشن برای تاتو ابرو، تاتو لب، هاشور ابرو و تاتو خط چشم، میکروپیگمنتیشن ابرو و .. استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه تتو ابرو، حالت مویی و بسیار ظریف و زیبایی می‌توان در ابروها ایجاد کرد. بهترین دستگاه میکروپگمنتیشن که جزو پیشرفته‌ترین نمونه‌های دستگاه تاتو صورت است در مدل‌های مختلفی در بازار عرضه شده است.

قلم میکروبلیدینگ بهترین دستگاه تتو صورت

از بهترین نمونه‌های دستگاه تتو صورت و بهترین دستگاه تاتو ابرو می‌توان به قلم میکروبلیدینگ اشاره کرد. این قلم وسیله‌ای غیر برقی است که جهت اجرای جدیدترین تکنیک هاشور ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. هاشور ابرو، بولد بروز ابرو، بلید کرکی مویی، میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو توسط این قلم بسیار ظریف و طبیعی انجام می‌شوند. میکروبلیدینگ از تکنیک‌های آرایش نیمه دائم ابرو است که با برش‌هایی توسط بهترین دستگاه تاتو ابرو بر روی سطح پوست انجام می‌شود. سپس رنگ تاتو از طریق این خراش‌ها به لایه‌های میانی پوست تزریق می‌گردد. انواع قلم میکروبلیدینگ شامل موارد زیر می‌شوند:

  •  قلم میکروبلیدینگ تک کاره
  •  قلم میکروبلیدینگ مست mast
  •  قلم میکروبلیدینگ فیبروز دوکاره

اهمیت درجه سوزن در هنگام استفاده از انواع دستگاه تاتو صورت

تا اینجا با انواع دستگاه تتو صورت و ویژگی‌ها و مزایای هرکدام آشنا شدیم. از دیگر ویژگی‌های بهترین مارک دستگاه تاتو صورت، تنظیم سرعت مناسب و مشخص نمودن عمق سوزن است. تاتوکار مبتدی برای اجرای بهترین تاتو بدون آسب رساندن به پوست مشتری باید درک درستی از عمق سوزن تاتو نیم، 1 و یا 1.5 میلیمتر و … داشته باشد. بنابراین درجه سوزن تاتو و استفاده از سوزن تاتو مدرج و قابل تنظیم در اجرای تاتو اهمیت فراونی دارد که شما با مشاهده عکس دستگاه تاتو متوجه آن خواهید شد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید