مقالات مرکز غزل زرگریان

کاغذ استنسیل تاتو و طریقه استفاده از آن

کاغذ استنسیل تاتو
4.5
(6)

از لوازم پر کاربرد برای انتقال طرح تاتو کاغذ استنسیل تاتو است. کاغذ انتقال طرح تاتو نوعی صفحه است که مانند شابلون عمل کرده و طرح تاتو روی کاغذ را چاپ می‌کند. انتقال صحیح طرح تاتو از اهمیت ویژه‌ای در اجرای تتو برخورددار است. در واقع تاتو آرتیست‌ها برای اینکه دقت و تمرکز بیشتری در حین کار داشته باشند از کاغذ استنسیل سه برگ، رولی، تک برگ و مایع استنسیل تاتو استفاده می‌کنند.

از آنجایی که طرز استفاده از کاغذ استنسیل سه برگ یا طرز استفاده از نمونه تک برگ راحت است و باعث تسریع در اجرای تتو و انتقال تاتو می‌شود، هم افراد مبتدی و هم حرفه‌ای از این محصول استفاده می‌کنند. قیمت کاغذ استنسیل تک برگ با توجه به کارآیی آن مناسب است.

در ادامه این مطلب از وب سایت استاد غزل زرگریان، بهترین سالن آرایش دائم بیشتر با کاغذ انتقال طرح تاتو، چاپ تاتو با کاغذ استنسیل و طریقه استفاده از آن برای تاتو آشنا خواهید شد.

کاغذ استنسیل چیست؟

با استفاده از این کاغذ، طرح تاتو با دقت بیشتری طراحی می‌شود. برای استفاده از کاغذ استنسیل، باید بر روی آن، طرح تاتو پیاده‌سازی شود و سپس با استفاده از آن بر روی بدن منتقل شود.

کاغذ انتقال طرح تاتو برای دقت و تمرکز در حین کار بسیار عالی است. چاپ تاتو با این کاغذ به سبب چسبیدن آن به پوست بدن کار تاتو کار را راحت‌تر می‌کند. اما کاغذهای قدیمی‌تر این ویژگی را نداشتند و دردسرهای زیادی را برای تاتوکاران ایجاد می‌کردند. کاغذ استنسیل سه برگ برای چندین بار قابل استفاده است.

اما باید با طرز استفاده از کاغذ استنسیل سه برگ و صرفه‌جویی در مصرف آن آشنا باشید. این کاغذ هیچ تاریخ انقضایی ندارد و تا سالها می‌توانید آن را نگهدارید و استفاده نمایید.

البته باید از آن مراقبت کنید و آن را در جایی نگهدارید تا پاره نشود. زیرا در صورت پارگی ممکن است افراد مبتدی نتوانند از کاغذ استنسیل استفاده کنند. بدین ترتیب نمی‌توانند طرح خود را به راحتی انتقال دهند. برای برخی از طرح‌های تاتو از شابلون مخصوص استفاده می‌شود و نیازی به کاغذ تاتو نخواهد بود.

مشخصات کاغذ استنسیل یا کاغذ انتقال طرح تاتو

در ادامه به مشخصات کاغذ استنسیل اشاره کرده‌ایم:

  • در دو مدل سه برگ و تک برگ آمریکایی به بازار عرضه می‌گردد. کاغذ استنسیل سه برگ شامل برگه رویی که کاغذ انتقال طرح است، می‌باشد. لایه نازک محافظ از قبل باید کنده شده و دور انداخته شود و برگه کاربنی و برگه ضخیم زبری می‌باشد.
  • سایز این کاغذ A4 است.
  • صفحه کاربنی با کیفیت بالایی است و با دقت طرح را روی کاغذ اصلی انتقال می‌دهد.
  • طرح کامل و پررنگ بر روی بدن انتقال می‌یابد.

کاغذ استنسیل چه کاربردی دارد؟

از کاغذ کاربن استنسیل برای کشیدن طرح بر روی سطوح و رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. علاوه‌بر چاپ تاتو با کاغذ استنسیل در تکنیک‌های دیگری از این محصول استفاده می‌شود. این تکنیک‌ها عبارتند از:

  1. تکنیک چاپ، پتینه و تاتو
  2. رنگ کردن سطوح ساده با طرح‌های زیبا
  3. طراحی بر روی کاغذ و مقوا، دیوار، پرده، پارچه، چرم و چوب
  4. انتقال طرح تاتو بدن
  5. درصد خطای کم

نحوه استفاده از کاغذ استنسیل برای تاتو

برای استفاده از این نوع کاغذ نیاز به مهارت و تخصص خاصی نیست. البته در زمان طراحی با استفاده از این کاغذ باید وسیله‌های تاتو کامل باشند.

نحوه استفاده از کاغذ استنسیل برای تاتو

برای مثال با مداد معمولی نمی‌توان طرح را بر روی کاغذ تتو کشید. در طرز استفاده از کاغذ استنسیل تک برگ باید از سوزن تاتو مخصوص استفاده شود. در ابتدا مشتری باید تعیین کند که چه طرحی می‌خواهد و سپس تاتو آرتیست آن را بر روی کاغذ بکشد و از درستی و زیبایی طرح مطمئن شود. تاتو کار بعد از اطمینان از درستی طرح می‌تواند طرح را بر روی پوست مشتری انتقال دهد.

در طرز استفاده از کاغذ استنسیل سه برگ نیز به همین ترتیب عمل کرده و ابتدا طرح دلخواه باید در سایز مورد نظر چاپ شود.

سپس با چسب نواری روی کاغذ فیکس گردد و با خودکار بر روی خطوط خط بیاندازید و طرح تاتو روی کاغذ را ترسیم کنید. هرجایی از بدن که می‌خواهید طرح را انتقال دهید با آب و صابون به خوبی شسته و خشک کنید.

اگر مو زائدی وجود داشت باید شیو گردد. در این مرحله باید مقداری ژل الکتروم یا مام بر روی پوست کشیده شود. طرح را بر روی بدن بگذارید و چند لحظه بعد آن را بردارید. با این کار طرح به خوبی بر روی پوست منتقل شده است. بدین ترتیب می‌توانید کار تاتو را بدون نگرانی از پاک شدن طرح شروع نمایید.

نکات مهم در چاپ تاتو با کاغذ استنسیل

این کاغذ باید تمیز باشد و قبلا هیچ طرح تاتو روی کاغذ کشیده نشده باشد. برای کشیدن طرح تاتو روی کاغذ باید از قبل طرح تتو دیده شود. سپس جهت طراحی بر روی کاغذ باید در یکجای ثابت، طرح را روی آن کشید تا زیر دست تکان نخورد و مواد یا رنگ تاتو پخش نشود.

چراکه با پخش رنگ، کاغذ بدون استفاده خواهد ماند. به این ترتیب طرح را باید بر روی کاغذ دیگری بزنید. این کار باعث اتلاف وقت و خستگی تاتو کار می‌شود. همچنین در مصرف کاغذ صرفه‌‍جویی نمی‌شود و مواد اضافی به کار خواهند رفت. باید رنگ تاتو با غلظت مناسبی بر روی کاغذ ریخته شود.

چراکه رنگ تاتو غلیظ باعث می‌شود تا رنگ به‌راحتی بر روی کاغذ خشک نشود و کاغذ تاتو تا چند روز خیس بماند. در نتیجه بازهم کاغذ بلا استفاده خواهد ماند.

مزایای کاغذ انتقال طرح تاتو

از مزایای کاغذ استنسیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به راحتی می‌توان آن خریداری و نگهداری کرد. چراکه فضای کمی را اشغال می‌کند.
  • سرعت کار را بالا می‌برد.
  • به لحاظ اقتصادی قیمت کاغذ استنسیل تک برگ بسیار مناسب می‌باشد.
  • از کاغذ استنسیل سه برگ می‌توان چند بار استفاده نمود و مقرون بصرفه می‌باشد.
  • تنوع زیادی دارد.
  • خطری ندارد و آتش زا نیست.

انواع کاغذ استنسیل مخصوص انتقال طرح تاتو روی بدن چه تفاوتی دارند؟

هر چه طرح بزرگتر باشد به کاغذ تاتو بزرگتری نیاز دارید. اما هرچه طرح تاتو کوچکتر و مینیمال‌تر باشد به کاغذ کوچکتری نیاز خواهید داشت. برای این منظور می‌توانید کاغذ استنسیل بزرگی را خریداری کنید و آن را به قسمت‌های کوچکتری تقسیم بندی کنید. با این کار چندین بار می‌توانید از یک کاغذ استفاده کرده و از لحاظ اقتصادی به صرفه کار کنید.

قیمت کاغذ استنسیل تک برگ چقدر است؟

قیمت این محصول با توجه به کارآیی آن بسیار بصرفه است. چراکه چندین بار می‌توانید از آن استفاده کنید.

کاغذ استنسیل تاتو از کجا بخریم؟

شما می‌توانید این کاغذ را با بهترین کیفیت و قیمت از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید