مقالات مرکز غزل زرگریان

مراقبت بعد از تاتو و چند روز بعد از تاتو بریم حموم

مراقبت بعد از تاتو و چند روز بعد از تاتو بریم حموم
3.1
(62)

مراقبت بعد از تاتو ابرو و بدن، از نکات بسیار حساس و مهم برای تضمین سلامت پوست بعد از تتو است. چند روز بعد از تاتو بریم حموم، تا چند روز بعد از تاتو باید پماد زد، مراقبت از تاتو هنگام خواب و سایر مراقبت های بعد از تاتو از مسائل مهمی است که درصورت عدم رعایت فرد را دچار مشکل خواهد کرد. نگهداری و مراقبت از تاتو در کیفیت و ماندگاری آن تاثیر دارد. حتی اگر شما تاتو رژ لب دائم، تاتو خط چشم، میکروبلیدینگ ابرو و ... را زیر نظر بهترین پیگمنتر و با بهترین دستگاه تاتو انجام دهید، اما نکات مراقبت بعد از تاتو لب، مراقبت بعد از تاتو خط چشم و مراقبت های بعد از تاتو ابرو را رعایت نکنید، مشکلاتی جبران‌ناپذیر برایتان رخ می‌دهد.

استفاده از بهترین پماد بعد از تاتو ابرو، عدم استحمام بعد از تاتو لب، خودداری از ورزش‌های سنگین و ... از نکات مراقبت بعد تتو محسوب می‌شود.

در ادامه این مطلب از وب سایت مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان، بهترین سالن آرایش دائم، شما با اصول مراقبت بعد از تتو و راهکارهای جلوگیری از عفونت آشنا خواهید شد. همچنین به پرسش‌هایی از قبیل چند روز بعد از تاتو ابرو بریم حموم؟ تاتو ابرو بعد چند روز خوب میشه؟ چرا نباید به تاتو اب زد؟ بعد از تاتو چه پمادی بزنیم؟ و ... پاسخ خواهید داد.

چرا مراقبت‌ بعد از تاتو اهمیت دارد؟

عمل تاتو و خالکوبی ابرو و بدن، با ورود سوزن تاتو به زیر پوست همراه است. با ورود سوزن به پوست و تزریق رنگدانه داخل آن، پوست دچار زخم تاتو و خونریزی حین تاتو خواهد شد. در این هنگام تماس هرگونه آلودگی با سطح باز پوست، می‌تواند باعث ایجاد عفونت و بیماری‌های مسری گردد. با مشاهده عکس عفونت تاتو ابرو، می‌توان به این نکته پی برد که در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از تاتو ابرو احتمال عفونت و تورم و ... برای فرد رخ می‌دهد.

از طرفی تاتو سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل انجام مراقبت های بعد از تاتو بدن از اهمیت فراوانی برخوردار است. همچنین در تکنیک‌های تهاجمی آرایش دائم، بهبودی زخم تاتو به طول می‌انجامد. بنابراین رعایت مراقبت های بعد از تاتو که ماندگاری آن را چند برابر می‌کند، بسیار مهم است.

مراقبت بعد از تاتو ابرو و بدن

در زیر به مهم‌ترین نکات مراقبت بعد از تاتو دست، بدن و ابرو و ... که ماندگاری آن را چند برابر می‌کند، اشاره کرده‌ایم:

عدم لمس تاتو با دست کثیف

لمس تاتو با دستان آلوده، مهم‌ترین عاملی که باعث ایجاد عفونت در محل تاتو می‌شود.

شستن دست‌ها قبل از تماس با ناحیه تاتو شده در مراقبت بعد از تاتو بدن، بسیار مهم است. برای شستن دست‌ها باید از مایع دستشویی و صابون به مدت 20 ثانیه استفاده کرد و خوب بین انگشتانتان را شست.

عدم لمس تاتو با دست کثیف

بهترین پماد بعد از تاتو بدن و ابرو

شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که بهترین پماد بعد از تاتو بدن چیست؟ بعد از تاتو چه پمادی بزنیم؟ و یا تا چند روز بعد از تاتو باید پماد زد؟ بعد از انجام تاتو پیگمنتر به شما، استفاده از بهترین پماد بعد از تاتو ابرو و بدن را به مدت 3 الی 4 روز توصیه می‌کند.

اما آنچه اهمیت دارد طریقه مصرف پماد برای تتو و بیش از حد نزدن آن است. درصورت استفاده زیاد از پماد بعد از تتو، منافذ پوست مسدود شده و جوش روی پوست ایجاد می‌شود. که این موضوع روند بهبودی زخم تاتو را مختل می‌کند. در برخی مواقع نیز به افراد توصیه می‌شود که از پماد برای تاتو استفاده نکرده و تا بهبود یافتن زخم صبر کنند.

معمولا تا چند روز بعد از تتو باید محل زخم را چرب نمایید. بدین ‌منظور اغلب پیگمنترها، بهترین پماد برای تاتو بدن نظیر Aquaphor، AD و A را پیشنهاد می‌دهند. همچنین کرم فیس دوکس، کرم ترمیم‌کننده میموزا سی گل و کپسول‌های ویتامین E نیز برای تسریع روند بهبود مناسبند. استفاده از بهترین پماد بعد از تاتو ابرو موجب کاهش پوسته پوسته شدن ابرو بعد از تتو می‌شود.

بهترین پماد بعد از تاتو ابرو بدن

تنفس پوست

در سه، چهار روز اول روند شستشوی پوست را دو تا پنج بار در روز تکرار کنید. سپس یک لایه نازک پماد برای تتو روی محل آن بمالید.

پوست برای بهبودی زخم باید هوا بخورد. بنابراین تنفس پوست در روند درمان زخم بسیار تاثیرگذار است.

خودداری از خاریدن پوست

تاتو ابرو بعد چند روز خوب میشه؟ روند بهبودی زخم تاتو تا حد زیادی به نحوه انجام مراقبت بعد از تاتو بستگی دارد. اما درحالت کلی 6 هفته زمان برای بهبود پوست نیاز است. از طرفی برای جلوگیری از بروز عوارض تاتو، باید قبل از انجام آن موارد منع تاتو را درنظر گرفت.

جوهر و رنگدانه‌ها برای بهبودی، زمان بیشتری نیاز دارند. پس از روز سوم و چهارم، پوست شروع به پوسته پوسته شدن می‌کند که این می‌تواند خارش‌آور باشد. اما شما به هیچ‌وجه نباید ناحیه تتو را خاریده و یا مالش دهید. چرا که این ناحیه حتی بعد از لایه‌برداری نیز حساس است. بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده را ادامه دهید. درصورت خاریدن محل تتو، ممکن است جای تتو روی پوست باقی بماند.

قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب

یکی از اصول مراقبت بعد از تاتو عدم قرارگیری فرد به مدت طولانی در معرض نور افتاب است.

البته با گذر زمان کمرنگ شدن تاتو طبیعی است. جوهر تاتو در یکی از لایه‌ های پوست به نام درم معلق می‌ماند. رنگدانه معلق شده توسط نوعی گلبول سفید به نام ماکروفاژ نگهداری و توسط فیبروبلاست جذب می‌شود.

به نقل از وب سایت جهان شیمی؛ ماکروفاژ یک اصطلاح یونانی است که از ترکیب دو کلمه Makrós به معنی بزرگ و phagein به معنی خوردن شکل گرفته است. ماکروفاژها به سلول های ایمنی بدن انسان گفته می شوند که سلول های مرده، سلول های سرطانی و میکروب ها را شناسایی کرده و می بلعند. به این عمل آن ها بیگانه خواری می گویند. ایلیا ایلیچ مچنیکوف زیست شناس روسی برای اولین بار در سال ۱۸۸۲ میلادی نام سلول های بیگانه خوار را بر سر زبان ها انداخت و تحولی عظیم در مطالعه سیستم ایمنی بدن به وجود آورد.

بنابراین ماکروفاژ و فیبروبلاست به اندازه کافی رنگدانه‌ها را بهم وصل می‌کنند تا رنگدانه‌ها در جای خود باقی بمانند و بر روی پوست ظاهر شوند. این سلولها طی سالها در اطراف میمیرند و رنگدانه‌ها به واسطه یک ماکروفاژ جدید دوباره جذب می‌شوند.

تاتو به دلیل اینکه بخشی از ارگانیسم است نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. از این‌رو هنگام بیرون رفتن برای رعایت نکات مراقبت های بعد از تتو حتما باید از بهترین ضدآفتاب سازگار با پوست خود استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از نکات مراقبت بعد تتو است. قرارگیری طولانی مدت در معرض نور آفتاب می‌تواند به تاتو شما آسیب وارد کند، بنابراین از سولاریوم و برنزه شدن تا حد امکان خودداری کنید تا تاتو شما تازه و زیبا به نظر برسد.

مراقبت بعد از تاتو بدن

برای مراقبت های بعد از تاتو بدن قبل از اینکه بانداژ را بردارید ابتدا دستان خود را به خوبی بشویید. پس از شستن دست‌ها بانداژ و نوار را به آرامی بردارید. درصورتی که بانداژ به تتو شما چسبیده باشد، باید آن را با آب ولرم خیس و جدا نمود. پس از آن به آرامی محل تاتو را تمیز کنید و تتو را به آرامی برای تمیز شدن پوست، بشورید. با یک حوله تمیز یا کاغذی پوست را خشک کنید. 10 دقیقه اجاه دهید تا پوست در معرض هوای آزاد باشد .

بعد از گذشت مدت زمانی، مقداری از بهترین پماد برای تاتو بدن را به محل تاتو بمالید و مقدار اضافی پماد را نیز با یک دستمال بگیرید. استفاده بیش از حد پماد برای تاتو باعث مسدود شدن مناغذ پوست و خفگی تاتو می‌شود. در 2 الی 3 روز اول تاتو خود را با روش گفته شده، یکبار در روز تمیز کنید. درصورت عدم بانداژ تتو، آلودگی و باکتری می‌تواند موجب آسیب رسیدن به تتو و عفونت شود. تعویض به موقع باند و شستشوی مرتب پوست به بهبود سریع زخم تاتو کمک می‌کند و مهم‌ترین نکته در مراقبت بعد از تاتو می‌باشد.

مهم‌ترین نکات در مراقبت بعد از تاتو خط چشم چیست؟

تاتو خط چشم یکی از تکنیک‌های آرایش‌ دائمی صورت است که باید بعد از آن هم مراقبت بعد از تاتو خط چشم را رعایت نمود. مراقبت بعد از خط چشم دائم شامل جلوگیری از تعریق زیاد، عدم فعالیت‌های سنگین ورزشی و استفاده از عینک آفتابی است. تا یک هفته از محصولات آرایشی و بهداشتی در اطراف چشم استفاده نکنید. رعایت مراقبت‌ بعد از تاتو خط چشم موجب افزایش ماندگاری تتو شما می‌شود. در پاسخ به این پرسش که چند روز بعد از تاتو خط چشم بریم حموم نیز می‌توان گفت بهتر است تا دو هفته از رفتن به حمام خودداری کنید.

مراقبت بعد از تاتو خط چشم

مراقبت بعد از تاتو ابرو

استفاده از پماد چشمی تا چند روز اول برای مراقبت های بعد از تاتو ابرو بسیار مهم است. اصلا نگران رنگ تاتو ابرو نباشید. بعد از چند روز رنگدانه‌های میکروبلیدینگ ابرو می‌ریزند و رنگ آن روشن‌تر می‌شود. اگر بیش از حد رنگ ابروی شما روشن شد نگران نباشید بعد از دو هفته رنگ اصلی تاتو ابرو نمایان می‌شود.

مراقبت بعد از تاتو لب

برای نتیجه‌گیری تاتو رژلب دائم نیاز است تا مراقبت بعد از تاتو لب را جدی بگیرید. برای نمونه بعد از تتو لب از انجام فعالیت‌های سنگین و تعریق زیاد پرهیز کنید. از لوازم آرایشی لب استفاده نکنید. تا یک هفته لب را چرب کنید تا خشک نشود. برای اینکه بدانید بعد از تاتو لب چه پمادی بزنیم نیز با پیگمنتر خود مشورت کنید.

مراقبت بعد از تاتو لب

بایدها و نبایدهای مراقبت بعد از تاتو ابرو و بدن

انجام دادن مراقبت های بعد از تاتو، سلامت پوست را حفظ می‌کند. بنابراین برای اینکه تاتوی شما ماندگاری بالایی داشته باشد و پوست شما آسیب نبیند، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  1. از حوله، ملافه و لباس تمیز در فرآیند بهبودی پوست استفاده کنید.
  2. تا دو هفته بعد از انجام تتو از حمام رفتن و خیس کردن محل تاتو خودداری کنید.
  3.  از قرار گرفتن در زیر تابش مستقیم آفتاب تا دو هفته دوری کنید تا تتو شما کاملا بهبود یابد. بعد از آن استفاده از یک ضد آفتاب spf 50 برای قرار گرفتن در زیر نور خورشید الزامی است. زیرا خورشید باعث آسیب به پوست و تتو می‌شود و ماندگاری تتو را کاهش می‌دهد.
  4. ترجیحا از لباس‌های گشاد و نخی استفاده کنید و از لوازم منقبضی مانند کمربندهای تنگ و بند سوتین بر روی تاتو بدن خودداری کنید. از پوشیدن لباس‌های کثیف، عرق دار یا پشمی و خارش دار خودداری کنید. چراکه این موارد موجب ایجاد مشکلات پوستی خواهد شد.
  5. از روغن نارگیل به‌منظور بهبود جای تاتو و مرطوب نگه‌داشتن محل تتو در برابر عفونت استفاده کنید.

مراقبت از تاتو هنگام خواب به چه صورت است؟

در شب اول بعد از انجام تتو، احتمال خونریزی تتو وجود دارد. همچنین ممکن است تتو شما خشک شده و به ملحفه و یا لباستان بچسبد. در رعایت نکات مراقبت بعد از تاتو در این مواقع سعی کنید به آرامی، باند یا پارچه را جدا کنید. در صورتی که جدا نشد می‎توانید با آب ولرم، محل را خیس کنید. برای مراقبت بعد از تاتو هنگام خواب باید از لباس و ملحفه تمیز استفاده کنید.

چند روز بعد از تاتو بریم حموم؟

در پاسخ به این پرسش که چند روز بعد از تاتو بدن بریم حموم؟ می‌توان گفت دوش گرفتن بعد از تتو ایرادی ندارد. اما مدت زیادی در وان حمام خوابیدن و رفتن به استخر و سونا تا 2 هفته اول بعد از تتو توصیه نمی‌شود. درواقع می‌توان برای این پرسش که بعد از تاتو چند روز نباید اب بخوره؟ گفت تا دو هفته بهتر است به محل تاتو آب نخورد.

قبل از تاتو چه کنیم؟

قبل از انجام تاتو نیاز است پیگمنتر خود را از هر نوع بیماری خود مطلع کنید. همچنین اگر سابقه تبخال دارید، توصیه می شود از داروی مربوطه استفاده کنید تا احتمال بروز آن در زمان تتو رژلب دائم به حداقل برسد. قبل از تاتو از پیگمنتر خود بخواهید از بهترین بی حسی برای تاتو استفاده کند. همچنین تا چند روز قبل از تاتو آب زیاد بنوشید و پوست خود را مرطوب نمایید.

ورم بعد از تاتو بدن طبیعی است؟

تا چند روز بعد از تاتو هرگونه ورم، قرمزی و التهاب طبیعی است و به مرور خود به خود از بین می رود. اما اگر این ورم بسیار شدید یا همراه با تب بود، باید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

بهترین پماد بعد از تاتو ابرو چیست؟

بهترین پماد بعد از تاتو بدن و ابرو که معمولا پیگمنترها پیشنهاد می‌دهند، پماد چشمی است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 62

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

2 thoughts on “مراقبت بعد از تاتو و چند روز بعد از تاتو بریم حموم

  1. آواتار SATIN SATIN گفت:

    برای التهاب و رفع قرمزی بعد ازتاتو چه پمادی پیشنهاد میشه و این پمادو از کجا تهیه کنیم؟

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      میتوانید از کرم های ترمیم کننده بعد از تاتو برای کاهش میزان التهاب تاتو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید