مقالات مرکز غزل زرگریان

علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو و روش‌ های درمان

علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو
4.3
(9)

علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو چیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد به دنبال جواب آن هستند. به دلیل مسدودی فولیکول‌های مو، واکنش‌های آلرژیک و بیماری‌های پوستی ممکن است که جوش‌ها بعد از تتو و خالکوبی ایجاد شوند. فرآیند تتو با انواع دستگاه تاتو صورت انجام می‌شود.

 

با استفاده از دستگاه تاتو جوهر و رنگدانه‌ها به زیر پوست تزریق می‌شوند. به همین دلیل است که تتو باعث ایجاد زخم‌های زیاد در پوست می‌شود. همچنین می‌توان گفت علت ورم زیر ابرو بعد از تاتو، علت خارش ابرو بعد از تاتو، عفونت تاتو ابرو، جوش داخل ابرو و ... از عوارض تاتو هستند. برای درمان جوش ابرو بعد از تاتو باید از بهترین پماد بعد از تاتو ابرو برای زود خوب شدن زخم تاتو و جوش استفاده نمود.

در ادامه این مطلب از وب سایت استاد غزل زرگریان بیشتر با علت جوش داخل ابرو و بهترین پماد برای جوش ابرو و ... آشنا خواهید شد.

عوارض تاتو چیست؟

هرگونه ضربه به پوست باعث می‌شود تا پوست واکنش نشان دهد. واکنش‌های ایمنی باعث جلوگیری از جوش زدن بعد از تاتو ابرو می‌شوند. به طور کلی سیستم ایمنی بدن سلول‌هایی برای محو باکتری‌ها و بافت آسیب دیده پوست دارد.

سیستم ایمنی بدن باعث التهابات پوستی و عوارض تاتو می‌شود. این پاسخ‌های ایمنی پوست باعث ورم، قرمزی و خارش پوست می‌شود. این عوارض معمولا بعد از بهتر شدن پوست و سازگار شدن پوست با جوهر تاتو از بین می‌روند.

علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو چیست؟

ایجاد جوش بر روی تاتو و میکروبلیدینگ ابرو معمولا نشان دهنده آلودگی تتو نیست. برای مثال اگر فردی پوستی مستعد آکنه و جوش داشته باشد ممکن است در زمان تولید بیش از حد سبوم جوش‌هایی بر روی تاتو این فرد ایجاد شود. یکی دیگر از علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو استفاده بیش از حد از بهترین پماد بعد از تاتو ابرو است. یا اینکه ممکن است فردی به پمادی که استفاده می‌کند حساسیت داشته باشد و همین امر موجب جوش بعد از تتو می‌شود.

جوش داخل ابرو و پیشگیری از آن

افراد می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های مراقبت بعد از تاتو از جوش زدن بعد از تاتو ابرو جلوگیری کنند. با رعایت دستورهای زیر دیگر نیازی نیست که به دنبال علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو باشید:

  • حتما محل تاتو یا فیبروز ابرو را با آب گرم و صابون ضدباکتری بشویید.
  • مرطوب کردن تاتو با بهترین پماد بعد از تاتو ابرو یا لوسیون بدون عطر
  • خشک نگه داشتن تاتو و هاشور ابرو
  • نخاریدن محل تاتو
  • جلوگیری از قرار گرفتن در آفتاب

علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو این است که باکتری‌های ایجاد کننده آکنه در سایر قسمت‌های پوست زیاد می‌شوند. در صورتی که تاتو ابرو جوش بزند، تاتو در معرض آسیب شدیدی است.

جوش‌های تاتو در صورت مسدود شدن فولیکول مو با روغن، خاک یا سلول‌های پوستی ایجاد می‌شوند. بیشتر جوش‌ها باعث از محو رنگ تاتو می‌شود. بیرون آوردن و فشار دادن جوش باعث عفونت پوستی و کمرنگ شدن جوهر تتو می‌شود.

قبل از استفاده از درمان‌های دارویی یا درمان خانگی عفونت تاتو با پیگمنتر خود مشورت کنید. پیگمنترها معمولا نحوه مراقبت و راه‌های جلوگیری از عفونت تاتو ابرو را به طور کامل به شما عزیزان توضیح می‌دهند .

آیا می‌توان بر روی جوش و آکنه تاتو انجام داد؟

بله. بر روی جای جوش و آکنه می‌توانید خالکوبی کنید. تاتو باعث کاهش جای زخم بخصوص در ابرو می‌شود. اما لازم است این نکته را بدانید که تاتو در محل زخم یا جای جوش تغییری در بافت پوستی ایجاد نمی‌کند.

زمانی که بافت اسکار بر روی پوست ایجاد می‌شود سیستم ایمنی بدن برای بهبود آسیب‌های پوستی تلاش زیادی می‌کند. اسکارهای آکنه در پوست به دلیل میزان کلاژن موجود در پوست ممکن است برجسته‌تر شوند.

به‌طور کلی بهتر است زمانی که اسکار تازه است از انجام تاتو بر روی آن خودداری کرد. زیرا اسکارهای پوستی بسیار حساس هستند. اگر می‌خواهید بر روی اسکار تازه تاتو کنید باید به بهترین سالن آرایش دائم مراجعه کنید و با یک مستر باتجربه مشورت کنید. تاتو باکتری‌‌ها را به سایر قسمت‌های پوست منتقل می‌دهد. همچنین فرآیند تتو می‌تواند باعث شود تا جوش داخل ابرو بدتر شوند.

چه زمانی برای جوش داخل ابرو باید به پزشک مراجعه کرد؟؟؟

اگر جوش‌های بعد از تاتو ابرو با درمان خانگی عفونت تاتو و پماد برای جوش ابرو هم خوب نشد، حتما به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید. افرادی که آکنه شدیدی دارند به یک آنتی بیوتیک نیاز دارند. همچنین اگر این جوش‌ها تبدیل به عفونت تاتو ابرو شوند شاهد علائم زیر خواهید بود:

  • نواحی بافت سخت زیر یا نزدیک تاتو شاهد علائم عفونت پوستی می‌شوید.
  • پوست ممکن است احساس گرما یا ورم کند.
  • اجتماع مایع در پوست و نزدیک به تاتو ابرو یا میکروپیگمنتیشن ابرو
  • برجستگی‌هایی که دارای چرک هستند تا نشتی دارند.

درمان جوش ابرو بعد از تاتو

روش‌های درمان جوش ابرو بعد از تاتو باتوجه به سن تاتو متفاوت است. برای خالکوبی‌های جدید باید از درمانهای موضعی که حاوی بنزوئیل پراکساید یا سالیسیلیک اسید هستند خودداری کرد. این مواد می‌توانند منجر به تحریک پوست شوند که روند بهبودی را مختل می‌کنند.

در عوض باید برای درمان جوش بعد از تاتو محل تتو را با آب گرم و صابون ضد باکتری بشویید. برای درمان جوش بعد از تتو می‌توانید از محصولات زیر استفاده کنید:

  1.  پاک کننده ضد آکنه
  2. بهترین پماد بعد از تاتو ابرو و محصولات رتینوئید موضعی
  3. درمان های OTC ، مانند ژل Differin یا COSRX Acne Pimple Master Patch
  4. آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی مانند پماد تتراسایکلین برای عفونت تاتو

چرا بعد از تاتو از باید از کرم ترمیم کننده‌ و بهترین پماد بعد از تاتو ابرو استفاده کرد؟!

در زمان میکرو ابرو یا میکروپیگمنتیشن رنگ‌های تاتو زیر پوست کاشت می‌شوند. بعد از اتمام کار قسمت‌های زخمی پوست باید تحت مراقبت باشند. با ترمیم پوست می‌توانید از عفونت تاتو ابرو جلوگیری کنید.

در نتیجه ظاهر تاتو و هاشور هم بهتر می‌شود. استفاده از کرم‌های ترمیم کننده و پماد برای جوش ابرو، علاوه بر اینکه رطوبت پوست را نگه میدارند برای زود خوب شدن زخم تاتو بسیار عالی هستند. هرچه سطح پوست زودتر ترمیم شود رنگ اصلی تاتو زودتر ظاهر و نمایان می‌شود. در زیر به چندین نمونه از پمادهای ترمیم کننده عالی پوست اشاره کرده‌ایم:

پماد مایسین جنتا و پماد تتراسایکلین برای عفونت تاتو

این پمادهای آنتی بیوتیک اگر بیشتر از 2 بار بر روی تاتو و ابرو زده شوند باعث ترک خوردگی پوست و افزایش پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. بنابراین یکی از علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو استفاده زیاد از این پماد است. علاوه‌بر این بعد از مدتی شاهد ریزش رنگ تاتو می‌شوید.

پماد تتراسایکلین

پماد امت بتامتازون یکی از پمادهای ترمیم کننده برای تاتو

این نوع پماد ضد حساسیت است و دارای مقدار زیادی کورتیکواستروئید می‌باشد. اگر فردی بیش از حد، کلاژن در بدن خود داشته باشد با استفاده از این پماد تاتو این فرد برجسته می‌شود یا دچار کلوئید و گوشت اضافی می‌شود. اما این نوع پماد ترمیم کننده به سوزش و خارش بعد از تتو کمک می‌کند و محل تتو را خیلی سریع خوب می‌کند.

پماد امت بتامتازون

وازلین

هر دو این پمادها چربی بسیار زیادی دارند و اجازه نمی‌دهند که اکسیژن به پوست برسد. بنابراین زخم بعد از مدتی بسته می‌شود و رشد می‌کند. بنابراین این دو نوع پماد بسیار بد هستند و به‌هیچ عنوان برای ترمیم پوست توصیه نمی‌شوند. اگر به دنبال علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو هستید با اطمینان کامل به شما می‌گوییم یکی از دلایل این موضوع استفاده از وازلین است.

وازلین پماد برای جوش ابرو

کرم بنفش پراید گلاید بهترین پماد ترمیم کننده

 گلاید بنفش برند اینکیز فرمولاسیونی قوی برای حفظ پوست در زمان تتو دارد. این کرم هیچ ترکیب روغنی ندارد و  کرم Perl Glide Inkens   دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی پوست است. اگر می‌خواهید بعد از تاتو جوش نزنید از این پماد برای جوش ابرو استفاده کنید.

کرم بنفش پراید گلاید بهترین پماد بعد از تاتو ابرو

پمادهای هشتگ

پمادهای هشتگ هم در حین کار و هم بعد از تتو استفاده می‌شوند. این نوع پمادها تاثیر بسیار زیادی در کاهش التهاب و قرمزی تاتو دارند. در صورتی که به پماد چشمی دسترسی نداشتید می‌توانید از این پماد استفاده کنید. اگر دچار خارش، سوزش و یا کشیدگی پوست شدید حتما یک بار در روز به مدت 5 روز از این پماد استفاده کنید.

علائم ایجاد جوش داخل ابرو بعد از قرارگیری زیر نور خورشید چیست؟

این واکنش آلرژیک بعد از قرارگیری فرد در زیر نور آفتاب برای چند دقیقه و یا چند ساعت ایجاد می‌شود. از علائم آن می‌توان به برجستگی‌های ریز، کهیر و تاول، تورم و قرمزی و ... اشاره کرد. برای درمان جوش ابرو بعد از تاتو و جلوگیری از ایجاد آن در چنین شرایطی قبل از قرارگیری زیر نور خورشید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

یکی دیگر از دلایل و علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو چیست؟

در برخی مواقع جوش به علت واکنش آلرژیک به رنگ مشکی ایجاد می‌شود. زیرا رنگ مشکی تاتو دارای ماده‌ی PPD در ترکیبات خود است و باعث ایجاد چنین حساسیتی می‌شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

2 thoughts on “علت جوش زدن بعد از تاتو ابرو و روش‌ های درمان

  1. آواتار mahgol mahgol گفت:

    من 5 ماه پیش تو مرکز شما میکروبلیدینگ انجام دادم و هیچ عوارض و جوش و زخم و… نداشتم و التهای پوستمم بعد از یکی دو روز اوکی شده، کیفیت خدماتتن بی نظیره

    1. آواتار مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان مرکز میکروبلیدینگ غزل زرگریان گفت:

      لطف دارید عزیزم. خدا را شکر که رضایت داشتید.

دیدگاهتان را بنویسید